Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får "blåskjerm" og maskinen restarer seg!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et ganske så irriterende problem m pc'n min! Den låser seg ofte, så kommer det ofte opp en blåskjerm hvor det står mye rart som jeg ikke rekker og lese så restarter maskinen seg. Når maskinen skal boote til wondows xp så kommer det bare opp att jeg må boot disk failed. og att jeg må sette inn riktig system disk eller noe. Slår jeg pc'n av og på så kommer jeg inn i windows igjen somregel.. Enn så lenge..

Noen som har peil på dette? ;p

Mvh

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt noe lignende før. Gå inni biosen og sjekk at harddisken står som første boot device/enhet. Hjelper ikke det så prøv å ta ut bios batteriet og strømmen fra hovedkortet og sett dem på plass igjen.

denne blåskjermen kom den etter at du har installert noe eller lagt inn noen nye deler? Du kan se om det hjelper å kjøre en reperasjon av windows. Det gjør du ved å starte opp installasjon av windows via cd og velger reparer windows. Eller så kan du kjøre systemgjenoppretting og tilbakestille systemet til en dag du vet det fungerte. Start->Alle programmer->Tilbehør->Systemverktøy->Systemgjenoppretting.

Lenke til kommentar
har hatt noe lignende før. Gå inni biosen og sjekk at harddisken står som første boot device/enhet. Hjelper ikke det så prøv å ta ut bios batteriet og strømmen fra hovedkortet og sett dem på plass igjen.

denne blåskjermen kom den etter at du har installert noe eller lagt inn noen nye deler? Du kan se om det hjelper å kjøre en reperasjon av windows. Det gjør du ved å starte opp installasjon av windows via cd og velger reparer windows.  Eller så kan du kjøre systemgjenoppretting og tilbakestille systemet til en dag du vet det fungerte. Start->Alle programmer->Tilbehør->Systemverktøy->Systemgjenoppretting.

6565316[/snapback]

Da får jeg prøve dette og se om dette kan hjelpe! Harddisken står som første boot device\enhet forresten! =)

Jeg byttet skjermkort for en liten tid tilbake, jeg hadde igrunn ikke noen problemer før dette. Bortsett fra att den restarta seg sånn uten videre, men det tror jeg var fordi den fikk for liten kjøling! Derfor satte jeg inn flere vifter, det hjalp!

Men det tok en liten stund etter att jeg byttet skjermkort før pc'n begynte og kødde.

Det første som skjedde var att den begynte og restarte sånn uten videre i xp eller når jeg spilte feks. Da kom det opp "Systemet er gjenopprettet etter en alvorlig feil" Jeg prøvde og se hva feilen kunne være på microsoft sine sider. Men skjønte ikke stort av det gitt.. Men jeg husker det sto "Error caused by a device driver" :roll: Nå skjer det samme, bare att det kommer blåskjerm. Eneste jeg rekker og lese er noe med "dumper fysisk minne" det står nederst! Det står MYE på den blåskjermen. Så restarter maskina. Så kommer det opp "boot disk failure" eller noe, å att jeg må sette inn riktig system disk. Hvis jeg slår pc'n av og på så booter den til windows igjen. Jeg får ikke opp feilmelding i windows nå lengre.

Håper dette var litt mer informasjon for dere der ute som har peiling! ;p

På forhånd takk! =)

Mvh

Kristian

Lenke til kommentar
Først av alt. Slå av automatiks restart. Derpå søk på google (eller hos Microsoft) for å få forslag til hva som kan være årsak.

6565539[/snapback]

Hva mener du med "slå av automatisk restart"? Jeg tviler på jeg har det aktivert hvis det er en funksjon som man kan velge det. Jeg har søkt en god del både på forum og i google. Derfor fant jeg ut att det kanskje var lurt og legge ut en post med problemet mitt her! ;p

Jeg begynner og tvile på om det er andre utveier enn formatering, hvis det i det hele tatt hadde hjulpet.. :hmm:

Kristian

Lenke til kommentar

en reperasjon av installasjonen hadde vært lurt her og se om det har kommet nye drivere til skjermkortet ditt...kan hende at det er driveren til skjermkortet som fucker opp.....

Høyre klikk på min datamaskin -> Egenskaper -> Avansert -> Oppstart og gjenoppretting(trykk på instillinger . I feltet systemfeil kan du stille inn pc-en til å ikke starte seg på nytt når det dukker opp en systemfeil. Du kan også ta vekk minnedump rett nedenfor.

Lenke til kommentar
en reperasjon av installasjonen hadde vært lurt her og se om det har kommet nye drivere til skjermkortet ditt...kan hende at det er driveren til skjermkortet som fucker opp.....

Høyre klikk på min datamaskin -> Egenskaper -> Avansert -> Oppstart og gjenoppretting(trykk på instillinger . I feltet systemfeil kan du stille inn pc-en til å ikke starte seg på nytt når det dukker opp en systemfeil. Du kan også ta vekk minnedump rett nedenfor.

6565630[/snapback]

Takker så mye! Driverene til skjermkortet er de nyeste! Problemet er bare det att jeg ikke får reparert windows xp. Får beskjed om att "Installasjonsprogrammet kan ikke fortsette, fordi Windows-versjonen på datamaskinen er nyere enn versjonen på CDen"

Skal ikke være lett.. :hmm:

Kristian

Lenke til kommentar

har du muligheten for å skaffe en annen cd og prøve med det. Når du gikk inni xp setup, valgte du å reparere windows ved første valg eller andre valg? Ikke velg det første.

Det du å kan gjøre er å ta backup av alt det du har lyst å ta være på og formatere hele shitten. :)

Lenke til kommentar

Det du ikke rekker å lese på "blåskjermen" har jeg en anelse om hva er. Jeg hadde nøyaktig samme problem når jeg satt sammen en pc en uke tilbake.

Det sto noe sånt som "device hard error" og om minnedumping. Jeg byttet skjermkort,og problemet var løst.

Lenke til kommentar
Det du ikke rekker å lese på "blåskjermen" har jeg en anelse om hva er. Jeg hadde nøyaktig samme problem når jeg satt sammen en pc en uke tilbake.

Det sto noe sånt som "device hard error" og om minnedumping. Jeg byttet skjermkort,og problemet var løst.

6568590[/snapback]

Takker så mye! :) Jeg får skaffe meg et nytt skjermkort, hvis ikke det hjelper så blir det nok formatering!

Mvh

Kristian

Lenke til kommentar

Prøv gjerne et par drivere som er litt eldre og se om det kanskje fungerer med dem. Det kan være noe med de nye driverne som ikke er helt kompatibelt med ditt system.

Hvis du får opp denne blåskjermen igjen, prøv å skriv av den koden som heter noe med: 0x00000xx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...