OnDperson Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Hei. Jeg bestilte et Asus A7S333 kort og 512Mb PC2700 RAM. Fra før har jeg en Athlon 1200, et Radeon 8500LE og litt annet skrot. 400W PSU. Når jeg starter opp pcen så kommer den med et kort lite *bip* og det skjer ingenting mer.. Skjermen er svart. Jeg har testet ALLE delene på den andre pcen jeg har utenom HK og RAM. Da jeg har hatt samme problem før på andre asus kort prøvde jeg å bootflashe biosen med en diskett med disse programmene (i autoexec.bat): awdflash.exe as331004.awd /py /sn uniflash.exe -E as331004.awd -REBOOT Jeg leste på websiten til uniflash at de ikke støttet mitt SiS745 brikkesett, mens biosenchipen som er en SST39S020A er på listen over de som virker. Det som skjer er at den begynner å lese fra disketten.. men der stopper det.. noen som har noen tips? Er så kjipt å sende ting tilbake da dette tar evig lang tid (postordre) Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 restart bios, og sett alt på default på bios. Kanskje dette vil hjelpe? Lenke til kommentar
OnDperson Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Som sagt.. skjermen er svart. Det eneste maskinen klarer er å boote på en diskett (fremdeles med svart skjerm), som var grunnen til min bootflashdiskett ide som jeg har lest litt rundt på nettet om. Resette biosen var det første jeg gjorde for 5 timer siden, Hvis jeg kom inn i biosopsettet hadde vært digg men akk.. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 kjipe greier. I feel sorry for you! Men du har vel sikkert flasha feil. Bare send hovedkortet i retur. Det er vel den beste løsningen nå! Lenke til kommentar
OnDperson Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Neh.. er jo ikke helt amatør heller, PCen har aldri startet opp ordentligt. Sikkert DOA kort eller minne. Flashgreia var bare et desperat forsøk på å få det til å virke. Sender hele skiten tilbake. Hater postordre! Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 send den som express. Webshopen skal jo dekke dine kostnader på retur siden det er et defekt kort du har fått! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå