Akke Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Fra min ISP har jeg et domene med DNS kontroll der et record peker til min faste IP der en ruter forwarder port 80 til webserveren (win2003 IIS) wwwroot kommer da som forside, men jeg ønsker imidlertid i tillegg subdomener på den samme webserveren, hvordan kan dette løses? Eks. www.foobar.com = wwwroot mail.foobar.com = wwwroot/exchange Endret 3. august 2006 av Akke Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Legg inn hostheader på hvert subdomene i IIS. Lenke til kommentar
Akke Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 aha, hostheader. Kan det settes inn på en custom HTTP header eller må det inn på website -> advaced ->host header? Ser ut som sistenevnte kun fungerer på hele siten. Lenke til kommentar
Akke Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 (endret) HTTP header er noe helt annet visst, men nå har jeg fått det til med hostheader. For å redirecte til en mappe (i mitt tilfelle /exchange) mekker man en Defaul.asp i roten av siten som ser slik ut: <%@ Language=VBScript %> <% Response.Redirect "exchange" %> ^Z exit Takk for hjelpen xcomiii Endret 3. august 2006 av Akke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå