Gå til innhold

Bærbar med bra lyd...

Artego

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en bærbar for bruk med en Korg T3, midi-synt. Av programmer som skal brukes, bortsett fra office, er Finale og Logic.

Jeg har sett på følgende:

Dell 8200(ca 18.000) og eksternt lydkort(ca 1.500). Den skal også kobles mot bredbånd, enda uvist hvilken leverandør. Kanskje bra med firewire med tanke på senere utvidelser av systemet.

En ny farge printer med scan og kopi funksjon skal også kjøpes. Jeg har foreløpig HP 750 PSC i tankene(ca 2.500).

Forslag og visdomsord blir mottatt med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel.....vet ikke om Dell er noe som blir anbefalt av folk rundt om kring på forumet,mitt inntrykk er hvertfall at det er en grunn for at de er billige. Som feks kundebehandlig og at maskinene er laget i skikkelig myk og billig plast!

Kjøp en Zepto, Compaq Evo n800 c eller v, Acer, eller en av business modellene til HP.

Med et ekstern Audigy lydkort er du klar for det meste.

Nåe det gjelder skriver så kan du få psc750 for 1995,- på elkjøp. (tror jeg, de har hvertfall annonsert den til det!), er kommet en ny modell av psc 750, som heter psc2110, den er mindre fysisk, og har en mye bedre skriver. denne koster 2795,- så vist ikke burdsjettet er alt for trang anbefaler jeg å ta denne.

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke laptopen til musikk, sammen med korgen, vil jeg anbefale deg å finne en med masse usb innganger, og helst en firewire også. Bruker selv en Znote 2002 med stort hell. Når det gjelder lydkort, bør du kanskje se på noe annet enn sound blastern med tanke på fremtidige oppgraderinger. Dersom du skal bruke andre instrumenter (gitar eller bass f.eks.), bør du finne et med lavere latency og som har innebygget mic-preamp. Sjekk http://www.prolyd.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...