Kimelimm Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 hvis du "laster" ned en episode av LOST eller Prisonbreak, hvordan får de akuratt som på tv? setter de et Webcam akuratt forann tven? hacker de de som har Lost lagret (filmteam)? eller hva gjør dem? noe jeg har undret på lenge Lenke til kommentar
Canute Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 De bruker noe som heter tv-kort... Selger det over alt. Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Haha. Ja, webcam. Nei, altså. Prinsippet er ganske enkelt. Folk har tv-kort og tar opp porgrammet før du koder det om til xvid, divx o.l filer. Så blir de sluppet av ulike "release" grupper og slik kan du laste ned episodene. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) ok takker for svarene. Da vet jeg det lærererikt, men utrulig at de får så bra kvalitet! men hva mener du med de "Kodingen til Xvid"? Endret 26. juli 2006 av Kimelimm Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Tar det opp med en høykvalitets DVD-opptaker, for å så ta det inn på dataen, og gjøre noe ulovlig og få politiet på nakken. Edit: Eller tv-kort, selvfølgelig. Endret 26. juli 2006 av Fisker Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Er det så utrolig at de får bra kvalitet? Det er tross alt HDTV (High Definition Television). Endret 26. juli 2006 av Kadmium Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg har tv-kort og kan gjøre det. Men skal si det tar plass da, 2gb i rå er liksom ikke mange sekundene. Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 ok takker for svarene. Da vet jeg det lærererikt, men utrulig at de får så bra kvalitet! men hva mener du med de "Kodingen til Xvid"? 6563604[/snapback] Når de tar opp video via tv-kortet blir dette som regel lagret i MPEG-4 kvalitet. I senere tider er vel også det blitt mulig å ta opp i HD. Men når programmet da er tatt opp er filene ekstremt store. Derfor komprimerer de filmene ved bruk av disse kodekene som på best mulig måte gir tilbake best mulig bilde, men samtidig gjør filene til en viss størrelse slik at de er lettere å håndtere. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 ok fint takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå