Steina Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Frem til nå har jeg brukt target="_blank" i HTML filen, slikt: <a href="http://link-her.no" target="_blank"> Trykk her </a> Når jeg validerer siden så ser jeg at den ikke liker dette. Hvordan får jeg fikset at linker åpnes i nytt vindu ved hjelp av CSS? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg syns nå at brukeren selv skal bestemme om siden skal åpnes i dette eller et nytt vindu... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Det er visst ikke mulig, og totalt feil, jeg har spurt om det tidligere og ble henvist til å bruke javascript hvis jeg ABSOLUTT må åpne i et nytt vindu Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Så vidt jeg vet er det ikke mulig å gjøre dette ved hjelp av CSS. Benytt Javascript. Endret 26. juli 2006 av Kadmium Lenke til kommentar
Steina Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Hørtes veldig rart ut. Trodde man kunne gjøre det aller meste med CSS.. Iallfall noe som virket så enkelt som det der. Javascript får jeg vel plassere en plass i listen over ting jeg må lære meg, etter PHP og SQL da Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 CSS er kun for stilen på siden, og har ingenting med selve innholdet på siden å gjøre. Hvis du skal åpnenoe i et nytt vindu er JavaScript veien å gå. Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) eller føye på target"blank" i link attributten. hvis jeg ikke husker helt feil... Men det er fortsatt en utrolig irriterende ting å måtte lukke ned popups hele tiden. Så jeg vil anbefale deg å la brukeren bestemme selv om han vil åpne nytt vindu eller ikke Edit: sorry, slurvet når jeg leste første posten Endret 27. juli 2006 av Barbaren Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Lest første post? Frem til nå har jeg brukt target="_blank" i HTML filen, slikt:<a href="http://link-her.no" target="_blank"> Trykk her </a> Når jeg validerer siden så ser jeg at den ikke liker dette. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 http://www.google.com/search?client=opera&...=utf-8&oe=utf-8 Men jeg vil ikke annbefale deg å bruke det uansett. De fleste brukere er bevisste på å om de åpner linker i nye vinduer eller ikke, og det er virkelig på tide at resten også lærer det. Riktignok er det endel linker man forventer at skal åpnes i nytt vindu (feks reklame), men det bør ikke være normen at man forventer det. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Om det er snakk om bilder, er Lightbox, tusen ganger finere enn et stygt nytt vindu. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Vent litt dere.... Nå ble jeg pluteselig litt usikker... Det er mulig å gjøre slik at en side blir åpnet i et nytt vindu? Men det går i alle fall ikke med ren CSS. Men i HTML-koden går det ann? Gjør det ikke? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Vent litt dere.... Nå ble jeg pluteselig litt usikker... Det er mulig å gjøre slik at en side blir åpnet i et nytt vindu? Men det går i alle fall ikke med ren CSS. Men i HTML-koden går det ann? Gjør det ikke? 6567529[/snapback] Ja, som jeg skrev i første post. Men det er ingen krise at jeg ikke får tvunget dem på å åpne det i nytt vindu. For det er selvsakt som regel greiest å la brukeren velge selv. Tenkte bare å ha det på den IRC klienten min jeg har på siden, for om de åpner den i samme vindu, og kommer borti tilbake-knappen mens de snakker, så må de jo logge på pånytt. Veldig irriterende, derfor er det nesten et MUST å åpne slike sider i nye vindu, og ser ikke noen grunn til at noen ikke skulle gjøre det. Men takk for alle svar, jeg har ikke mere jeg lurer på forløbig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå