Gå til innhold

Hvordan få link til å åpnes i nytt vindu? HTML\CSS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eller føye på target"blank" i link attributten. hvis jeg ikke husker helt feil... Men det er fortsatt en utrolig irriterende ting å måtte lukke ned popups hele tiden. Så jeg vil anbefale deg å la brukeren bestemme selv om han vil åpne nytt vindu eller ikke

 

Edit: sorry, slurvet når jeg leste første posten :p

Endret av Barbaren
Lenke til kommentar

http://www.google.com/search?client=opera&...=utf-8&oe=utf-8

 

Men jeg vil ikke annbefale deg å bruke det uansett. De fleste brukere er bevisste på å om de åpner linker i nye vinduer eller ikke, og det er virkelig på tide at resten også lærer det.

 

Riktignok er det endel linker man forventer at skal åpnes i nytt vindu (feks reklame), men det bør ikke være normen at man forventer det.

Lenke til kommentar
Vent litt dere.... Nå ble jeg pluteselig litt usikker... Det er mulig å gjøre slik at en side blir åpnet i et nytt vindu? Men det går i alle fall ikke med ren CSS. Men i HTML-koden går det ann? Gjør det ikke?

6567529[/snapback]

Ja, som jeg skrev i første post.

 

Men det er ingen krise at jeg ikke får tvunget dem på å åpne det i nytt vindu. For det er selvsakt som regel greiest å la brukeren velge selv. Tenkte bare å ha det på den IRC klienten min jeg har på siden, for om de åpner den i samme vindu, og kommer borti tilbake-knappen mens de snakker, så må de jo logge på pånytt.

Veldig irriterende, derfor er det nesten et MUST å åpne slike sider i nye vindu, og ser ikke noen grunn til at noen ikke skulle gjøre det.

 

Men takk for alle svar, jeg har ikke mere jeg lurer på forløbig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...