Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil kjøp... Usikker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe min første bil og er litt usikker... Eg kan ikkje ein dritt om bil og lurer litt på å skaffe meg ein Ford Sierra. Men så lurer eg litt på er denne bilen ein bra bil til 16000 spenn? Viste den til papen og han synest at den såg grei ut men har likte ikkje km. standen som er 207000 km.... Er det mykje eller?

Men kan dette vere ein grei bil til 16000 spenn?

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forhandsvis høy km stand ja, men etter det jeg har hørt skal motoren i hvertfall holde til 300k. Har du denne et par år og opparbeider deg en bonus på bilforsikringa kan du senere kjøpe en litt bedre og dyrere bil og samtidig ikke betale en formue.

Jeg synes bilen ser ut som den er eid av en liten råner etter som mye av standardutstyret er byttet ut med noe mer fancy greier. 16000 er ikke så veldig mye penger og så fremt bilen gjør sin jobb i et par-tre år bør du vel være sånn nogenlunde fornøyd.

Lenke til kommentar

Er greie biler det der. Har hatt ett par slike selv.

Den siste jeg hadde sto det en 2.0i dohc motor i som hadde passert 340000km, og den går som en klokke den dag i dag :) (ser den titt og ofte) Se spesielt etter rust i bakre hjulbuer og i skjøten på kanalene på de her.

Er alt i alt gode biler, og jeg personlig synest ikke 207000km er mye for en slik.

Lenke til kommentar

Du kan ikkje forvente å få en bil med mye mindre km. stand enn den bilen du henviser til, til samme pris som du vil gi..

Men ja, 207k km. er en del, men slike biler går langt over 300k.

eneste bil-typen eg har hørt om som ikkje har motorer kontruert for mer enn 200/250k kilometer er generelt sett BMWer. (tenker då på eldre BMWer, som er aktuelle i ditt tilfelle.)

Lenke til kommentar

Sjekk om ventilene tikker. Det er et vanlig problem med disse motorene når de har gått noen runder. Ellers er Ford Sierra en grei ungdomsbil, ville ikke nølt med å betale 16 lapper for denne bilen hvis den er i grei stand.

Lykke til med bilkjøpet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...