Frigata Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Hallois! Sitter i disse dager og skal kjøpe bærbar pc til studietiden. Var på glippet til å investere nå i kveld, men fikk kalde føtter. Tenkte jeg skulle rådføre meg her inne først, ettersom jeg vet at det sitter mange dyktige folk her inne. Først av alt: Har satt et pris-tak på 10 000,- Dette vil imidlertidig ikke si at jeg vil ha den billigst mulig, helst tett inntil pris-taket jeg har satt (9500 -->) Ved kjøp av bærbar ser jeg spesielt etter mest mulig for pengene. Er også et stort pluss om pcn har 1gbit ram, 17" skjerm og stor harddisk. Disse kriteriene fant jeg i denne acer- pc'n: MPX.no Så hva skal jeg bruke pcn til? Ettersom jeg er spiller en del dataspill er det viktig for meg at den klarer å kjøre nye spill (HL2, doom3) relativt bra, ved å kjøre de på low-specs (gameplay > grafikk imho). Antar at en pc i denne prisklassen også kjører "gamle" spill som cs bra. Men nok om det. Her er jeg ute etter tips folkens! Er dette (acer'n jeg la ut link til) en PC jeg bør satse på? Om dere vet om noen bedre tilbud i samme prisklasse, og som har det jeg ser etter, hadde jeg blitt kjempeglad om dere la frem noen produkter. Mvh Olav Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Hei! Den pcen der er stor, tung og egner seg ikke til spilling. Kontorarbeid er den god til. Skal du spille en del så kjøp minimum GeForce Go7600 eller Radeon X1600. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
blikkbert Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Fujitsu Siemens Amilo A 3667G Lenke til kommentar
Konchu Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Er ikke 17" såpass tunge at de vil være uegnet til studietiden? Da tenker jeg på hvis du har planer om å ta det med skolen osv.. Hvis den bare skal ligge hjemme så er det jo det en annen sak. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Fujitsu Siemens Amilo A 3667G 6563864[/snapback] Den der så jo ikke så verst ut! Et bedre alternativ enn acer aspire'n jeg fiska frem. Men vil den fungere ok til spill? Forventer ikke at nye spill skal gå glidefritt, men at de funker "bra" liksom. Fant en annen bærbar jeg kunne tenke meg også: Zepto 6214W (trekker litt ned at det kun er 1 slott til minne, og der har de skrudd inn 512mb Uansett, takk for hjelp så langt folkens. Tipper jeg bestiller i kveld.. og dersom det ikke kommer flere henvendelser faller nok valget på Fujitsuen ovenfor. Er dere uenige, stopp meg i tide! . Endret 27. juli 2006 av olavrv Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Det er to slotter for minne på denne men i testen så sto det 1X512MB brikke i den. Dette er en maskin man kan konfig selv og du kan ha opptil 2048MB minne i den. Trykk på endre knappen for å se konfig muligheter... http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35940 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå