Civilix Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) jeg har fått tak i en cisco pix 506 å leke litt med, og hadde tenkt å konfigurere den opp så jeg kunne spille lan-spill med venner. leita litt på nettet og fant ut at ved å legge til dette i configen skulle vpn fungere: sysopt connection permit-pptp ip local pool ippool 192.168.1.100-192.168.1.120 mask 255.255.255.0 vpdn group spillnettd accept dialin pptp vpdn group spillnettd ppp authentication mschap vpdn group spillnettd ppp encryption mppe 128 required vpdn group spillnettd client configuration address local ippool vpdn group spillnettd pptp echo 60 vpdn group spillnettd client authentication local vpdn username bruker password passord vpdn enable outside og riktig nok, den kobler opp helt fint fra windows sin side. Men jeg klarer ikke å få kontakt med pcen som står på innsiden av pixen eller andre maskiner som kobler til med vpn. regner med at det er at jeg må sette opp noen firewall regler eller noe routing, men har ikke peiling på hvor jeg skal skrive... jeg trenger alså kontakt vpn<->inside og vpn<->vpn noen som har litt mer peil en meg som kan hjelpe med de linjene jeg trenger? ----------------------- kan glømme denne saken, fant ut at det var en fin VPN-wiz i PDM, så nå er det oppe å kjører her Endret 26. juli 2006 av Civilix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå