CAT-scan Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 http://www.dagbladet.no/dinside/2006/07/19/471756.html [...] Selv om WiFI-sporeren fanger opp signaler på en grei avstand fra senderen, så er det en stor svakhet med produktet. Den skiller nemlig ikke mellom åpne og lukkede nettverk eller gratisnettverk og betalnettverk. Den klarer ikke engang å skille ut nettverk som bare er ment for betalingsterminaler i tog og på restauranter, og ikke surfing. [...] [...] Vi håper bare utviklerne av produktet fortsetter forskningen slik at sporeren i fremtiden blir flinkere til å skille ut reelle brukbare offentlige nettverk og de som bare er forbeholdt dem med de riktige passordene. Uten at vi skal utnevne oss til dataingeniører, så skulle det nok la seg gjøre å konstruere en mer treffsikker WiFi-sporer i fremtiden. Da blir den plutselig mer interessant. [...] Hvordan skulle det egentlig være mulig å få en slik dingseboms til å vise hva slags nettverk det er snakk om? Dette produktet er ekstremt simple greier, og koster sikkert ingenting å lage. For å lage noe som Dagbladet vil ha må man vel strengt tatt ha en ganske så ekstremt mye mer avansert sak? Er det noen som har mer snøring på Wi-Fi enn meg som kan svare meg? Hva trenger man for å detektere om nettverket er lukket eller ei? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Skulle ikke tro man trengte noe kjempeavanserte greier da APet sender dette ut. Man trenger ikke en kjempeavansert krets for å kunne vise SSID/åpnet/lukket, etc, men hvem gidder bruke tid og energi på å utvikle noe så unødvendig? og i så fall, kommer denne unødvendige dingsen til å bli såpass dyr at ingen gidder kjøpe den. Lenke til kommentar
knut Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Sannsynligvis sjekker den bare om det er aktivitet på 2,4 GHz båndet uavhengig av hva det er. Men f.eks. denne saken fra Trendnet sjekker ut det meste: http://www.hardware.no/tester/nettverk_og_...tew-429ub/22837 Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Ja, men poenget mitt var at det virker som om DB tror at man kan bare peise på med mer elektronikk, og få den til samme prisen. Siden de klager på funksjonaliteten, så kunne de vel kanskje satt dette litt sammen med prisen på produktet? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Ja, men poenget mitt var at det virker som om DB tror at man kan bare peise på med mer elektronikk, og få den til samme prisen. Siden de klager på funksjonaliteten, så kunne de vel kanskje satt dette litt sammen med prisen på produktet? 6564533[/snapback] Siden når hadde DB mye peil på hva de skriver om i de IT-relaterte artiklene sine? Har sett sånne blitt brukt før, de funker da greit nok, men en linuxlaptop med Kismet er betydelig bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå