WebWarrior Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Hei. Har gått til anskaffelse av et ASUS P4S8X og en P4 2.4 boxed. Jeg vet dette gir gysninger nedover ryggen på overklokkere, men kjøleribba kan byttes ut, og intensjonene medd kjøpet var i hovedsak ikke overklokking... Anyways, jeg har tuklet litt med det, men ser ikke ut til å få satt multiplikatoren manuellt. Såvidt jeg vet er ikke den tvunget på en P4 (?) så problemet ligger nok på HK. Jeg har ikke tengt å overklokke mer enn til 2.53 (i første omgang :wink:) [edit] Jeg har slått på QFAN, RPM på CPU vifta er 2191CPU temperatur ligger stabilt på 32 grader. [/edit] I BIOS står det man må sette HKet i "Jumper free mode" før man får satt feltene under hastighetsregulering. Jeg får satt External frequency, men ikke multiplikatoren. Er det naturlig? Om man setter external frequency, da overklokker man også PCI slots, ikke sant? Og hva med RAM? Bør jeg da tvinge RAM frekvensen over på en annen enn CPUens external frequency? (er jeg på jordet nå?) Er det noen som kan hjelpe en overklokkings newbie til å få pressa CPUen hans litt? pls? _________________ -- I think, Therefore I am crazy! -- The means justify the end! -- -----BEGIN GEEK CODE BLOCK----- d+s+++:---a?C++LPW+Nw++++M++PS--Y--PGP--t++5++++X-R+++tv-b+++DI++h++r%!y ------END GEEK CODE BLOCK------ [ Denne Melding var redigert av: WebWarrior på 2002-10-19 09:39 ] Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 multiplieren er låst på p4 jo...umulig og låse opp Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Hvis jeg øker external "CPU External Frequency", øker jeg da automatisk frekvensen på PCI og AGP også? PLS, kan noen svare meg på dette? [ Denne Melding var redigert av: WebWarrior på 2002-10-19 13:40 ] Lenke til kommentar
AWC80 Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 For å få noe futt ut av P4S8X må du stille på "chipset clockmode"! Hvis den står på synkron (Default) blir det bare rot. Set den til performance så blir det bedre. Jeg kjører min 2.5GHZ på 3.0... Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 Klokket til 2.7. Gikk fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå