Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte pakning for eksos....?!?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått høre at bilen min har eksos lekkasje, og det hører man også, men idag ble jeg garantert det når mekanikeren sa... " Du har eksos lekkasje "

Så sa'n det er ved motoren du må skifte pakning...., så idag har jeg åpna eksos anlegget helt foran, og får pakning imorgen...

Men det jeg lurte på, trenger vel bare å skifte den pakningen foran, der eksos røret som kommer fra katalysatoren, som går inn til eksos "manifolden" ?....

Å åpne eksos-manifolden, trengs vel ikke for å skifte pakning der?

(Toyota Starlet, 1,0 - 1986)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må du jo vite hvor du har lekkasje?

Det kan være ved manifold, eller ved noen av de andre skjøtene.

Kan være litt trangt å komme til for å bytte manifold, så er litt mer jobb med det enn med de andre pakningene.

Lenke til kommentar
Først må du jo vite hvor du har lekkasje?

Det kan være ved manifold, eller ved noen av de andre skjøtene.

Kan være litt trangt å komme til for å bytte manifold, så er litt mer jobb med det enn med de andre pakningene.

6562838[/snapback]

Skal love deg at det ikke er trangt..... kommer hvor jeg vil på denne bilen jeg :D

Ja er jo ikke sikker, men høres ut som ganske langt fram, idag når jeg skrudde av de 2 boltene, på det røret som går inn i manifolden, så var det ikke noe pakning i den, og den jeg bestilte for der, er en rund ring...! :hmm:

Lenke til kommentar

Da har jeg skifta den pakningen, og lyden ble borte derifra...den puttre lyden, nå kommer det brumme lyd :p

Røret som kommer fra bakpotta og går i en feste som festes til festa for katten, der har røret flyttet seg og lagd mellomrom mellom rør og festen, så nå er det lekkasje der.... sveise eller?

Lenke til kommentar
Eller ta et rør rundt de rørene som er der med en klemme på hver side :cool:

6571445[/snapback]

Det som er, det er det festet imellom, oval aktig, fester to rørene sammen, den som kommer fra bakpotta og den som kommer fra katten....

Lenke til kommentar
Da har jeg skifta den pakningen, og lyden ble borte derifra...den puttre lyden, nå kommer det brumme lyd :p

Røret som kommer fra bakpotta og går i en feste som festes til festa for katten, der har røret flyttet seg og lagd mellomrom mellom rør og festen, så nå er det lekkasje der.... sveise eller?

6569467[/snapback]

Jeg regner med at det er sveisen som fester skjøteskiva til røret som har røket. Dette er ganske vanlig, og du kan prøve å sveise hvis du vil. men det blir uansett ikke særlig holdbart. Du må nok ta sikte på å bytte.

Lenke til kommentar

6569467[/snapback]

Jeg regner med at det er sveisen som fester skjøteskiva til røret som har røket. Dette er ganske vanlig, og du kan prøve å sveise hvis du vil. men det blir uansett ikke særlig holdbart. Du må nok ta sikte på å bytte.

6577709[/snapback]

Idag kjøpte jeg ny pakning som skal være imellom der, og fikk sveiset festen.. I tillegg kjøpte jeg "paknings sement for eksos anlegg", og fylte det imellom pakningen på hver side, og til slutt smørte tom rommet rundt festen med det.... Og nå, helt stillegående bil...., håper det holder litt, hvis det blir sprekker etterhvert, kommer jeg kanskje til å kappe av festene på hver side, og få et sånt eksos rør man kan bøye hvordan man vil, og feste klemme på hver side, da blir det helt tett og holdbart.... (fikk idè'n herifra :D )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...