Gå til innhold

Gamle PS2 bedre enn PSTwo (slim) ?

Opticane

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en PStwo slim, og leser noen steder at laseren ryker fortere enn den gode gamle maskinen, og at grafikkytelsen er noe bedre i den gamle. Noen som har begge og har opplevd noe ytelsesforskjell?

Noen som vet om laseren virkelig ryker fortere? Har ikke tenkt til å chippe, kjøre warez eller likn, kun originale spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett, her er litt PS2 slim historie for spesielle intresserte.

Den første SLIM PS2 som kom på markedet kalles for v12 modell og har modellnummer SCPH 70004.

Den hadde også tracking resistorer på hovedkortet med verdi 303.

Denne maskinen er verste slim maskinen som finnes. LAserne ryker både om maskinen er chippet eller uchippet.

Dermed skjønte sony at noe var feil, og neste batch endrer de tracking resistorene til 683. Fremdeles ryker lasere.

Så kom de med enda en batch og endrer resistorene til 01d, mye bedre nå.

Hvis noen lurer på hvordan resistoren ser ut som lager all kvalmen så er bilde her: http://spillchip.com/tracking.jpg

OK, Nå implementerer også Sony laserfix + 01d resistorer på hovedkortet og vi har nå det man kaller en V13 maskin.

Altså, de måtte "feilprodusere" maskinen 3 ganger før de fikk det til.

Nå er vi oppe i v14 med masse forskjellige hovedkort, så man kan si at slim maskinen finnes i kanskje 8-10 forskjellige hovedkort.

Uansett, har du SCPH 75004 har du en v14 eller over som er en bra maskin

Har du en SCPH 70004 har du mest sannsynlig en V12, men har du garanti merket UNDER maskinen og ikke bak, har du mest sannsynlig en V13 maskin.

Har du en en SPCH 70004 med garantimerke UNDER maskinen som du har kjøpt på "kuppkjøp" eller noe på siba/elkjøp har du mest sannsynlig en reparert v12 maskin.

(en maskin som er sendt til sony, de endrer tracking resistorer og skifter laser)

Til syvende og sist,

alle PS2 lasere har begrenset levetid og uansett hvilken PS2 du har, ny eller liten, chippet eller ikke chippet er den død innen 5 år uansett.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Ikke min store Ps2....Kjøpte den når den kom ut og laseren fungerer fortsatt som en drøm. Det var til tider hvor den såvidt klarte å lese et spill, men etter en aldri så liten titt innenfor og vasking med alkohol så funket den som aldri før:) Men den støver ned nå til fordel for slim versjonen min.....

Lenke til kommentar
Ikke min store Ps2....Kjøpte den når den kom ut og laseren fungerer fortsatt som en drøm. Det var til tider hvor den såvidt klarte å lese et spill, men etter en aldri så liten titt innenfor og vasking med alkohol så funket den som aldri før:) Men den støver ned nå til fordel for slim versjonen min.....

6574456[/snapback]

Joda, da har du SCPH 39004 og en V3 maskin.

Og det finnes unntak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...