radier999 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Hei! Har et MSI Geforce 7600 GT Når jeg ikke bruker krevende program men er ute i windows så ligger korte på en 69-71 grader, når jeg spiller kan det komme opp i allt fra 72-85 grader. Er dette normale temperaturer på en passivt kort? Har et Chiftec kabinett med 1 vifte foran og 1 vifte bak skal snart få 1 vifte i toppen som skal blåse inn i kabinett. Vifta i toppen blir en 120 mm mens de 2 andre er 80 mm. Den fremme blåser inn mens den bak trekker ut. Burde jeg ta vekk disse metall pinnene som står i pci slotene?? Vill jeg få bedre kjøling da? eller burde jeg bare kjøpe en ny VGA kjøler? Eller vill denne holde:PCI vifte Reidar. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 dem temperaturer du oppgir er innenfor faregrensen i disse dager me slik høy varme er det mange maskiner som kommer til nye temp høyder Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Ok. Men vill det hjelpeom jeg skrur opp hastigheten på viftene i kabinette og tar ut PCI dekslene? Reidar Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Er kortet ganske nytt? Kanskje det er tildekket med for mye støv? Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Er kortet ganske nytt? Kanskje det er tildekket med for mye støv? Korte er 2 dager gammelt, så støv er ganske utelukket i dette tilfelle. Reidar Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Hei! Har nå tatt av PCI dekslene og skrudd vifta fremme (den som blåser inn i kabinette) på fullt og tempen er nå nede på 56 grader i windows. BTW: tempen synker enda, er dette enda for varmt? Men pcn bråker jo en del nå da, men viss jeg skal ha pcn på om natten for nedlastninger så gjør det vell ikke noe om skjermkorte blir varmt eller=? Reidar Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 72-85 grader på en GPU under load er ikke farlig. Med passiv kjøling er det som forventet. En GPU vil ikke feile før den når 110+ grader med mindre det er noen produksjonsfeil i den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå