iMono Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Toppmodellen skal ha hastighet på 2.66 GHz og det er på hver kjerne sant? Det stemmer. Alle kjernene går på 2,66GHz. Siden det er fire kjerner vil man til sammen ha 10,64 GHz. Nei. Man kan ikke legge sammen på den måten. Det er som kjent 60 minutter per time om man ser på klokka. Om man har to klokker så betyr ikke det at det blir 120 minutter per time og fire klokker gir ikke 240 minutter per time. Når man i Mac Pro har TO av dem så blir hastigheten på 21,28 GHz? (!)7005853[/snapback] Nei. 7006080[/snapback] Hva med spill, som Alan Wake, som fordeler en jobb til hver av kjernene (grafikk, lyd etc.) så vil jo prosessorene arbeide alene med hver sin jobb. Hvis jeg bærer en pose mel, og du bærer en pose mel, da bærer vi ikke samme pose med mel, gjør vi? Da kan vi vel plusse sekkene sammen. Edit: Jeg gir meg. Det blir vel mer rett å legge det opp slik 2x4x2.66 Ghz ? Men, men. Syk ytelse blir det ihvertfall. Hva er forskjellen på Kentsfield og Clovertown? Endret 5. oktober 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Xeon#5300-ser...22Clovertown.22 og http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_mi...ture#Desktops_2 - Kentsfield, quad-core MCM, consists of two Conroes, with 2 × 4 MiB L2 (8 MiB L2); to be released as Core 2 Quad, Core 2 Extreme QX-series, and Quad-Core Xeon 3200-series- Clovertown, quad-core MCM, consists of two Woodcrests, with 2 × 4 MiB L2; to be released as Quad-Core Xeon 5300-series Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Mer info fra The Inquirer: AMD QuadFather matches Kentsfield "Two FX-70 CPU pack matches pricing, clocks of Core 2 QC6700" Quad core is useless for games "So say the developers" Det siste er er jo ingen overraskelse. Fire kjerner vil nok ha mye mer for seg på andre bruksområder. (les: ikke til hjemmebruk) Lenke til kommentar
iMono Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det siste er er jo ingen overraskelse. Fire kjerner vil nok ha mye mer for seg på andre bruksområder. (les: ikke til hjemmebruk) 7023706[/snapback] Det sier ikke de som holder på med Alan Wake... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det sier ikke de som holder på med Alan Wake... 7023731[/snapback] Her kan vi høre hva de som leverer Alan Wake sier. Dont mind the sucky english! http://www.youtube.com/watch?v=DetnKgOxrSI Ser heeeeeftig ut. DrE Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det siste er er jo ingen overraskelse. Fire kjerner vil nok ha mye mer for seg på andre bruksområder. (les: ikke til hjemmebruk) 7023706[/snapback] Det sier ikke de som holder på med Alan Wake... 7023731[/snapback] Det går nok på det at programmerere må tilpasse seg den nye måten å skrive kode på, tipper det tar litt tid før de er vant til det. Men som med alt annet nytt så er det bare et spørsmål om tid før det er vanlig. Og siden vi kommer til å se flere og flere kjerner i prosessorer fremfor høyere hastighet så vil de måtte skrive kode for flere kjerner. De har ikke noe valg om de ønsker å være med videre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det handler ikke bare om vane for programmererne. Det er en rekke ting som rett og slett ikke lar seg kjøre parallellt*, samme hvor mye man venner seg til programmeringsmåten. * Dvs. det lar seg nok kjøre, men på grunn av måten prosessorene er bygget opp, og at det tar veldig lang tid for synkronisering mellom ulike kjerner av data som henger tett sammen så kan ytelsen få et kraftig innhogg og man får langt dårligere ytelse på flere kjerner. Dette er noe programmererne vet og tar hensyn til. I de tilfellene flere kjerner gir dårligere ytelse (noe som ikke er rent få) så unngår man å kjøre programmet på to kjerner. Derfor er det mange programmer som kjøres på en kjerne i stedet for å splittes opp. Selv om det har vært forsøkt splittet av utviklerene. Ofte vet utviklerene også at det vil gå ut over ytelsen før de har forsøkt. Da sparer de utviklingskostnader på ting de vet kommer til å misslykkes. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Kunne likt aa sett en traad gjoere realtime AC3/DTS encoding av lyd og lydeffekter. Saa kunne det holdt med en SPDIF kabel mellom maskina og annlegget. Kunne ogsaa likt aa sett en traad jobbe med bakgrunns grafikk, fysikk og effekter som ikke paavirker spiller direkte som vind, gress, busker og andre miljoe effekter. Deretter kunne en traad ha jobba med spiller paavirkende effekter og fysikk. Da har man 3 spill traader + OS traader som fint burde klare aa bruke en del kraft av 4 kjerner. Synes det er litt snevert naar utviklerene sier dem ikke vil klare aa utnytte 4 kjerner. Klart det er masse ekstra arbeid for dem, og spill vil ta lengre tid aa utvikle inntill det er produsert en engine eller to man kan kjoepe som allerede gjoer det for deg. Carmack to the rescue! :-) Endret 12. oktober 2006 av Flippo Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Og vips ser jeg med stor glede frem til å bruke penger på ny pc utpå nyåret Lenke til kommentar
nosto Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) fikk min nye cpu idag fra strurla aka stoolman.storrrrrrrrrrrrr takk til sturla. kan si at dette er en meget bra Core 2 QC6700 har bare rukket en liten test. men den gaar fint paa 3950++ paa 1.43v vannkjoling grader30+ hovedkort p5w64 max til naa i superpi er ca 4100+ 1,45v Endret 13. november 2006 av nosto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå