DesertGlow Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Stoolman: Kommer du til å prøve og klokke 1 og 1 kjerne for å se om noen av kjernene bremser opp de andre ? 6594969[/snapback] Det har i alle fall jeg aldri hørt om noen som har gjort, har vanskelig for å tro at det er noen enkel måte å gjøre dette på. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Stoolman: Kommer du til å prøve og klokke 1 og 1 kjerne for å se om noen av kjernene bremser opp de andre ? 6594969[/snapback] Det har i alle fall jeg aldri hørt om noen som har gjort, har vanskelig for å tro at det er noen enkel måte å gjøre dette på. 6595944[/snapback] hmm...går det ikke an ? Har lest at det går an på x2-prosessorene(å slå den ene av), så da trodde jeg det gikk an på intel sine også. (uten å vite nytten av det.) Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Stoolman: Kommer du til å prøve og klokke 1 og 1 kjerne for å se om noen av kjernene bremser opp de andre ? 6594969[/snapback] Det har i alle fall jeg aldri hørt om noen som har gjort, har vanskelig for å tro at det er noen enkel måte å gjøre dette på. 6595944[/snapback] hmm...går det ikke an ? Har lest at det går an på x2-prosessorene(å slå den ene av), så da trodde jeg det gikk an på intel sine også. (uten å vite nytten av det.) 6596078[/snapback] Det går an på noen hovedkort som passer til Conroe, har sett noen på XS.org som har tjent 50-100MHz på det. Blandt annet: link En kan se at det bare er en kjerne ved at feltet "CPU #1" i cpu-z er farget grått slik at listen ikke kommer frem. Dette er ikke Kentsfield og jeg er ikke sikker på om en kan velge hvilken av kjernene som skal fungere, men det er som sagt mulig å kjøre med èn kjerne om en har riktig hovedkort og en Conroe. Endret 1. august 2006 av kjaks Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Misforstod litt, trodde du mente at du ville ha flere kjerner kjørende på forskjellige hastigheter samtidig.... Uansett er det ganske meningsløst å skru av den ene kjernen for å få bedre hastighet.... Det har bare en teoretisk nyttig side. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Til én-trådede bencher/programmer har det jo litt å si om den ene kjerna går lengre. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Misforstod litt, trodde du mente at du ville ha flere kjerner kjørende på forskjellige hastigheter samtidig.... Uansett er det ganske meningsløst å skru av den ene kjernen for å få bedre hastighet.... Det har bare en teoretisk nyttig side. 6596310[/snapback] Neida. Alle benchmarks i dag bruker uansett bare en kjerne. Og det er har vist seg at det kan lønne seg og bare kjøre på en kjerne for å oppnå ultimat hastighet. Så Omega fra team japan sa at den ene kjernen var bedre til SPI 1M og den andre bedre til SPI 32M. Men dette er sikkert noe man bare må teste ut. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Misforstod litt, trodde du mente at du ville ha flere kjerner kjørende på forskjellige hastigheter samtidig.... Uansett er det ganske meningsløst å skru av den ene kjernen for å få bedre hastighet.... Det har bare en teoretisk nyttig side. 6596310[/snapback] Neida. Alle benchmarks i dag bruker uansett bare en kjerne. Og det er har vist seg at det kan lønne seg og bare kjøre på en kjerne for å oppnå ultimat hastighet. Så Omega fra team japan sa at den ene kjernen var bedre til SPI 1M og den andre bedre til SPI 32M. Men dette er sikkert noe man bare må teste ut. 6596850[/snapback] Som sagt: Det er bare en teoretisk nyttig side. Du er rimelig tjukk i hue hvis du bruker penger på en dobbeltkjerneprosessor, for så å deaktivere den ene kjernen under normal bruk Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Misforstod litt, trodde du mente at du ville ha flere kjerner kjørende på forskjellige hastigheter samtidig.... Uansett er det ganske meningsløst å skru av den ene kjernen for å få bedre hastighet.... Det har bare en teoretisk nyttig side. 6596310[/snapback] Neida. Alle benchmarks i dag bruker uansett bare en kjerne. Og det er har vist seg at det kan lønne seg og bare kjøre på en kjerne for å oppnå ultimat hastighet. Så Omega fra team japan sa at den ene kjernen var bedre til SPI 1M og den andre bedre til SPI 32M. Men dette er sikkert noe man bare må teste ut. 6596850[/snapback] Det er sant at den ene kjernen ofte er sterkere enn den andre, men at "alle" benchmarkene bruker kun en kjerne er vel drøyt? CPU-testen til FutureMark 3DMark06 bruker alle kjernene tilgjengelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Det er sant at den ene kjernen ofte er sterkere enn den andre, men at "alle" benchmarkene bruker kun en kjerne er vel drøyt? CPU-testen til FutureMark 3DMark06 bruker alle kjernene tilgjengelig. 6596966[/snapback] PCMark05/06.. Cinebench (multirender) samt "gode gamle" (og morsomme) AquaMark er andre benchmarkprogs som bruker mer enn en kjerne. Har blitt noen dual core's på meg nå.. både Intel og AMD.. og det er alltid en av kjernene som er tildels betraktelig dårligere/bedre enn den andre... Noen ganger er det Core0.. andre ganger Core1.. Endret 1. august 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Som sagt: Det er bare en teoretisk nyttig side. Du er rimelig tjukk i hue hvis du bruker penger på en dobbeltkjerneprosessor, for så å deaktivere den ene kjernen under normal bruk 6596940[/snapback] Joda, men stoolmans bruk, er vel ikke normalt bruk ? Derfor jeg slenger det inn her Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Hvordan står det til med Kentsfield`n i dag, det er jo temmelig varmt nå om dagen? Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 kansje du skulle prøve med et akvarium og noe galden http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=32959 Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Stoolman! korleis går det med Kentsfielden? Tenkt å klokke meir? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Ja det har vært alt for stille i det siste Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 syns det ryktes å være noe pågang.. den som venter får vel se Lenke til kommentar
candymann Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Er den til salgs?? http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=62588 Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Det kan virke slik ja, men hadde jeg fått tak på en kentsfield så hadde jeg aldri solgt den. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Det kan virke slik ja, men hadde jeg fått tak på en kentsfield så hadde jeg aldri solgt den.6629270[/snapback] Ikke en gang når den er utdatert og du får tilbudt en alt for høy pris for den? Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Det kan virke slik ja, men hadde jeg fått tak på en kentsfield så hadde jeg aldri solgt den.6629270[/snapback] Ikke en gang når den er utdatert og du får tilbudt en alt for høy pris for den? 6629280[/snapback] Hehe, muligens da. Men jeg har fremdeles til gode å selge en pc. Kan sikkert starte museum her ja. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Hvem kjøper noe til 16000,- som de ikke vet hva er selv om det err Sturla ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå