Gå til innhold

Kentsfield hand on.. Testing og resultater!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi får se etter jobb...

6587909[/snapback]

Det får vi virkelig gjøre! Uforståelig at du ikke har forutsett denne cpuen på desken din og bedt om ferie akkurat nå :p

DrE

6587972[/snapback]

Har en vannkjølt Conroe maskin stående på jobb, som jeg leker meg med når trangen blir for stor... greier under 13 sek i superpi..

Så for de som vil teste en Conroe maskin med E6600, Corsair 5400Ul, og 7900GTX så er det bare å komme innom der jeg jobber.. Fritt frem...

Når det kommer til hvor jeg jobber så finner dere det tidligere i denne tråden..

Lenke til kommentar
Så for de som vil teste en Conroe maskin med E6600, Corsair 5400Ul, og 7900GTX så er det bare å komme innom der jeg jobber.. Fritt frem...

Når det kommer til hvor jeg jobber så finner dere det tidligere i denne tråden..

6590387[/snapback]

Du mener vel en kentsfield E6600 ?

Lenke til kommentar

6590387[/snapback]

6590660[/snapback]

Nei?

Lenke til kommentar

6590387[/snapback]

6590660[/snapback]

Nei?

6590694[/snapback]

Siden Conroe kom har jeg hatt fingrene mine på 4 forskjellige prosessorer, 2 X6800 og to E6600. Kentsfielden er den jeg kjøpte sist. Den står ikke montert i en maskin i butikken.

Det er en Conroe maskin som står der, og den er folk velkommen til å teste innen rimelighetens grenser...

Så det er bare å ta med noen bechmark programmer så er det ikke noe i veien for å teste denne .. den står jo bare der å går..

Ja jeg skal benche i kveld og har fikset Asus kortet... skal bare bytte bios og legge unger så er jeg igang....

MVH

Sturla

Lenke til kommentar
hva er forskjellen på E og X?

6590884[/snapback]

X har ulåst multiplier slik at du kan sette den ned og sette FSB hastigheten høyere. Altså klokke minne/NB uten å klokke prosessor. Dette kan være nyttig om du skal teste hvor langt du kan klokke NB.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

6590884[/snapback]

X har ulåst multiplier slik at du kan sette den ned og sette FSB hastigheten høyere. Altså klokke minne/NB uten å klokke prosessor. Dette kan være nyttig om du skal teste hvor langt du kan klokke NB.

6590904[/snapback]

OT, men går det and å senke multipliren på D 930?

Lenke til kommentar

6590884[/snapback]

6590904[/snapback]

6590916[/snapback]

Hmm.. kjenner ikke den prosessoren så veldig godt. Men det er jo bare å ta seg en tur i BIOS det og sjekke ;)

Lenke til kommentar

6590884[/snapback]

6590904[/snapback]

6590916[/snapback]

Hmm.. kjenner ikke den prosessoren så veldig godt. Men det er jo bare å ta seg en tur i BIOS det og sjekke ;)

6591068[/snapback]

ja, men der er det ingen innstillinger... Men har hørt at det finst program som eg kan gjere det med. Har Asus i975X premium

Lenke til kommentar

Stopp all den quotinga a ?

Ok det med conroe i butikken, ligger det noen heftie spill på maskina så dere for solgt flere spill :innocent:

Enda mer OT: Du selger en X6800 for 9000 det står ogs at prisen ikke skal diskuteres ....

Man får jo kjøpt en ny en for 7000-8000

Kanskje oppdatere prisene litt ?

Lenke til kommentar

6590884[/snapback]

6590904[/snapback]

En forskjell til er at E har 65W TDP, mens X har 75W TDP. X blir altså noe varmere på orginal hastighet.

Enda mer OT: Du selger en X6800 for 9000 det står ogs at prisen ikke skal diskuteres .... Man får jo kjøpt en ny en for 7000-8000 Kanskje oppdatere prisene litt ?

6591404[/snapback]

Men hos stoolman får du faktisk kjøpt den på ordentlig, med en gang, i motsetning til andre steder:

https://prisguiden.no/product.php?productId=45529

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...