stoolman Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 kanskje i kveld.. kanskje ikke.. jobbet fra 10 til 18 i dag også. Blir det ikke i kveld så blir det garantert i morgen.. Den som lever får se.. Magesår gidder jeg ikke å pådra meg... Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 heehh we will wait for you allmighty stoolman get your precious sleep. Er litt flott og være uthvilt når man driver med disse sakene også Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg håper på høy ytelse og rekorder. Men venting er ikke noe problem for meg. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Viss du må vile for å få gode resultatar, så får du gjere det! Det er vel det som teller, sjølv ventetiden blir forlanga med 24 tima... det er akseptabelt det og... Men eg venta! gleda meg! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 mens vi venter: er ikke stoolman rett oversatt fra engelsk, avførings-mann? mener da det.... Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) kanskje i kveld.. kanskje ikke.. jobbet fra 10 til 18 i dag også. Blir det ikke i kveld så blir det garantert i morgen.. Den som lever får se.. Magesår gidder jeg ikke å pådra meg... 6580778[/snapback] Som jeg sier til megselv på jobb: Det er ikke så viktig om det ikke blir gjort fort, bare det blir gjort ^^ Endret 30. juli 2006 av Veritas_ Lenke til kommentar
nosto Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) her var det ikke mye 3mark scores.stoolman er en slapp fisk.maten var saa go paa stranda? kult navn det vel :!: Endret 30. juli 2006 av nosto Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 mens vi venter: er ikke stoolman rett oversatt fra engelsk, avførings-mann? mener da det.... 6581255[/snapback] Hehe, har stusset litt på det selv. Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 tja, kan sei meg enig. det var vel stort pris fall faktisk... x2 5000+ frå 5500 kr til 2500kr? det var stort det! 6576689[/snapback] Helt enig. Hadde det bare ikke vært for Core 2 Duo som nå har blitt lansert til veldig gode priser, så ville det ha vært løp og kjøp. Har forstått det slik at Core 2 Duo knuser X2 pr idag.. 6576728[/snapback] Litt som Mike Tyson mot Odd Roger Enoksen. 6579626[/snapback] Du mener vel Mike Tyson mot Knut Arild Hareide :!: Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 HVis stoolman gidder sette opp en live-feed fra et webkamera fra forsøkene skal jeg med glede stå for hosting av siden og trafikken... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 tja, kan sei meg enig. det var vel stort pris fall faktisk... x2 5000+ frå 5500 kr til 2500kr? det var stort det! 6576689[/snapback] Helt enig. Hadde det bare ikke vært for Core 2 Duo som nå har blitt lansert til veldig gode priser, så ville det ha vært løp og kjøp. Har forstått det slik at Core 2 Duo knuser X2 pr idag.. 6576728[/snapback] Litt som Mike Tyson mot Odd Roger Enoksen. 6579626[/snapback] Du mener vel Mike Tyson mot Knut Arild Hareide :!: 6582563[/snapback] nei. det blir mer kentsfeld vs celeron... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Aiai, dette var litt av en CPU! X2 blir jo en liten pusling... Fantastisk at noen på Forumet klarer å skaffe slikt. Men stusset på en ting: Er enig i at det nok er 2x Conroe egentlig, men hvorfor er det "bare" 4mb cache? Hvis de hadde satt sammen to Dobbeltkjerne CPUer med 4mb cache ville vel det blitt 8 mb? Åja, hvorfor kjører du en PC med 4 kjerner med bare 1 gb minne i intervjuet med Nettavisen? Har hørt at 1gb minne kan oppnå bedre timings, men det var da utrolig lite? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Trist vi har så mange "fjortisser" som skal spekulere med tull og fanteri. Imponerende arbeid stoolman, ser spent frem mot videre arbeid når du har tatt litt vare på helsa først. Noen nevnte tidligere i tråden "alle 4 kjernene må dele sammen FSB og samme minne" mens AMD sin 4x4(riktig nok dual dualcore cpu) har dedikert minne osv. Hvilke utslag kan dette gi? Endret 30. juli 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Noen nevnte tidligere i tråden "alle 4 kjernene må dele sammen FSB og samme minner" mens AMD sin 4x4(riktig nok dual dualcore cpu) har dedikert minne osv. Hvilke utslag kan dette gi? 6583313[/snapback] Det har ganske mye å si i grunn. Du ser forskjellen i ytelsen på de første Pentium D-prosessorene og til Intel klarte å lage en "ekte dual core". Jo flere kjerner som må dele FSB, jo mer betydningsfull blir flaskehalsen. Det var ganske åpenbart at FSB-frekvensen hadde veldig mye å si på ytelsen når vi klokket denne maskinen. AMDs 4x4 er en dual dual core, og det er i prinsippet Kentsfield også så vidt jeg har forstått (dog med AMD blir det på to fysisk forskjellige prosessorer). Det betyr i så fall at dobbeltkjerne én må ut gjennom FSB for å snakke med dobbeltkjerne to på Intel, mens AMD får en egen dedikert bus til dette mellom prosessorene som minker dette problemet (på samme måte som vi ser på Opteron). Nå er det samtidig verdt å nevne at det trolig ikke går lang tid fra Kentsfield kommer og til Intel lanserer sitt nye chipset med mye høyere minnefrekvenser, som dermed kan minke dette problemet. Når dermed selve kjernene på Intel for tiden er raskere enn AMD, så vil nok ikke Intel komme dårlig ut av konkurransen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Interresant, hvordan blir en "ekte quad core" seendes ut? Betyr det at alle 4 kjerner vil komunisere internt i CPU? Endret 30. juli 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Interresant, hvordan blir en "ekte quad core" seendes ut? Betyr det at alle 4 kjerner vil komunisere internt i CPU? 6583436[/snapback] Prinsippielt svært likt med det vi i dag ser med dual core. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Aiai, dette var litt av en CPU!X2 blir jo en liten pusling... Jepp, i hvertfall med tanke på prisen. Men stusset på en ting: Er enig i at det nok er 2x Conroe egentlig, men hvorfor er det "bare" 4mb cache? Hvis de hadde satt sammen to Dobbeltkjerne CPUer med 4mb cache ville vel det blitt 8 mb?6583244[/snapback] Jeg tipper at programvaren ikke er oppdatert for kentsfield å bare oppdager den ene av L2cachene. Eller at det er meningen at den oppgir kun sammenhengende cache. 4 + 4 MiB cache blir ikke det samme som en sammenhengende delt cache på 8MiB. Akkurat som AMDs X2-prosessorer ikke har 2MiB L2 cache, men 2*1MiB L2 cache. Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Det AMD har gjort er jo egnelti bare å stappe 940 Chipset over på AM2.. tror de kunne ha gjort dette for lenge siden altså over til 939, de hadde jo konstrukjsonen til å bygge 2 CPU'er på et HK, men tror vel de aldri så vitsen i det, eller at det ble for lite penger i det, men når de fikk høre at Intel lager Kentsfield, måtte vel de og lage HK med 4 kjerner.. er ikke rart de har dumpet prisene.. 2x AMD x2 5000+ Koster jo tilsammen ca 5000,- antar at denne Kentsifeild vil gjøre det samme. så tror yteslen vil gå mot AMD sine veier.. så snart de kommer med HK'ene. Det som også kan være en bonus, er hvis AMD klarer å lage Quad CPU'er de også.. altså da kan vi vel forvente å se 8 kjerner på et AM2 HK.. og muligens støtte for quad skjermkort (med stabile fungerende drivere) og W Vista.. skal tro det vil være de flestes drømeoppsett... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Nå er F1 ferdig. nå forventer jeg resultater! Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Er det bare meg det skurrer litt for her ? La oss si for et øyeblikk at trådstarter faktisk har denne prosessoren. Hvorfor skulle Intel så tidlig før lansering gi det til akkurat han ? Og hvis de hadde gjort det så hadde han neppe fått lov til å poste benchmarker ? Og hvis han hadde fått lov til det så hadde vel Intel gjort en grundig test selv ? 6570423[/snapback] Det er jo stoolman, og jeg har sett noen andre sider de tester de på og. Forresten, hvorfor får ikke folk som har kjøpt noe lov til å vise ytelsen? Edit: Jøss, stoolman, du jobber virkelig hardt! Gleder meg til LN2 Stå på 6570458[/snapback] Fordi det går ikke an å kjøpe noe som ikke er tilgjengelig enda. Kan være jeg har misforstått hele tråden her men denne prosessoren er vel strangt talt ikke på markedet før 2007 ! Hvordan kan man da kjøpe ting som ikke er i produksjon engang ? 6570524[/snapback] Nok en idiot post av Avean Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå