Gå til innhold

Kentsfield hand on.. Testing og resultater!

Anbefalte innlegg

HDTV-utviklingen begynte på sent 70-tallet..og det er først nå folk har hørt om HDTV..

Summa summarium: Denne prosessoren har sikkert vært på utviklerbenken en stund ;)

Det har sikkert fristet en taiwansk rullebåndarbeider å bøffe noen CPUer for å tjene noen kroner..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi det går ikke an å kjøpe noe som ikke er tilgjengelig enda. Kan være jeg har misforstått hele tråden her men denne prosessoren er vel strangt talt ikke på markedet før 2007 ! Hvordan kan man da kjøpe ting som ikke er i produksjon engang ?

6570524[/snapback]

Eid! :p

Lenke til kommentar
Er det bare meg det skurrer litt for her ?

La oss si for et øyeblikk at trådstarter faktisk har denne prosessoren. Hvorfor skulle Intel så tidlig før lansering gi det til akkurat han ? Og hvis de hadde gjort det så hadde han neppe fått lov til å poste benchmarker ? Og hvis han hadde fått lov til det så hadde vel Intel gjort en grundig test selv ?

6570423[/snapback]

Det er jo stoolman, og jeg har sett noen andre sider de tester de på og. Forresten, hvorfor får ikke folk som har kjøpt noe lov til å vise ytelsen?

Edit: Jøss, stoolman, du jobber virkelig hardt! :blink: Gleder meg til LN2 :D Stå på :thumbup:

6570458[/snapback]

Fordi det går ikke an å kjøpe noe som ikke er tilgjengelig enda. Kan være jeg har misforstått hele tråden her men denne prosessoren er vel strangt talt ikke på markedet før 2007 ! Hvordan kan man da kjøpe ting som ikke er i produksjon engang ?

6570524[/snapback]

Fordi det finnes bak kanaler man kan bruke for å få tak i slikt. Å de er i produksjon. De er bare ikke for salg enda. Det er derfor det står Engineering Sample på de ;) Er ihvertfall 5 stk til jeg vet om som har lik prosessor, men dette er gutter som holder til på XS sitt forum å ikke her. Uansett, Sturla har denne CPU'en, selv om kanskje ikke du vil tro det.

6570534[/snapback]

Enig! Tro hva du vil, men han har faktisk en Quad Core. La nå mannen være i fred for falske anklagninger! Du er sikkert bare misunnelig :tease:

Forresten stoolman, hovedkort som støtter Core 2 Duo, støtter Kentsfield også, ikke sant?

6570561[/snapback]

Jepp samme core, men fire kjerner i stedet for to.. dog avhengig av Bios. På Asus kortet støttes Kentsfield fra beta 0088 og fra 0602 offisiell.

Lenke til kommentar
Hans skrev tidligere på en av de 10 sidene at den skulle hardkjøres i helgen.. inv_biggrin.gif men kjenner jeg sturla rett klarer han ikke vente så lenge. heheh

*

Asså, du ser jo klart å tydelig at han har prosessoren, i cpu-z! Pluss dette er stoolman det er snakk om, ikke en useriøs fjortiss som vil ha litt fame.

Så ikke helt poenget med den posten din?

Enten så quota du feil eller så skal jeg ikke spekulere mer i hva du mener ;)

Sturla må si jeg gleder meg til lørdagskvelden. Synd jeg er på ferie uten internett tilgang. Får nyte resultatet når jeg kommer hjem :D Stå på mann, er respekt over hva du har fått til sålangt.

Lenke til kommentar

Den eneste patetiske muligheten jeg ser for meg som det kan være noen sannsynlighet i påstander om at denne personen bedriver bøff, må være at man kjører en dual-core støttet av ht i xp (affinity=4?), men hvordan dette ser ut i oppnevnte data vet jeg lite om. At noen gidder å legge ut info om dette er bare..fantastisk bra! :thumbup:

Lenke til kommentar

STÅ på STOOLMAN Gleder meg til testresultaten dine under LN2 i helga har lest tidligere topcs av deg og vet du er en av de rette karene til å få muligheten til å teste uten en slik herlighet

og til alle som tror dett er fake så er det ikke det har lest flere topics rund i verden om andre folk som har skalffet seg lignende og lagt ut bilder fra cpuz og dessuten så skal du være jævli flink for å lure sisift//cpu-z//PCMARK//3DAMark etc

STÅ PÅ STOOLMAN :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette er nesten som jul og nyttår på en gang. Bortsett fra at det ikke er jeg som får pakken. Jaja. Det gleder meg at vi får en test på neste gen prosessor fra Intel. Blir greit å se resultater av klokking. Av det lille jeg allerede har sett så ser det ut som om denne yter utrolig mye bedre enn de Core 2 Duo som er på markedet. Se bare på resultatene fra Cinebench.. Dette er resultater som betyr en del for meg siden jeg driver mye med rendering av 3D. Og når Kentsfield prosessoren får ca 1650 poeng mot E6600 sine 750, så er det greit for meg å vurdere prioriteringene litt. Ja jeg kommer nok til å kjøpe en E6600, men nå kommer jeg også til å sette av penger til en oppgradering i løpet av 2007 ;)

Lurer også på om det er vrient å ta bort multiplier sperren på Core 2 Duo. Siden du har et eksemplar hvor den er åpen så burde det da ikke være en veldig vanskelig ting å forrandre på?

Lenke til kommentar
Lurer også på om det er vrient å ta bort multiplier sperren på Core 2 Duo. Siden du har et eksemplar hvor den er åpen så burde det da ikke være en veldig vanskelig ting å forrandre på?

Stoolman har en ES altså en engineering sample. Som igjen er åpen. Hvor vanskelig det er å fjerne sperren på det ferdige produktet er det ingen utenom intel som vet foreløpig. Men regner med at noen finner på en måte å åpne den på :D

Lenke til kommentar
Dette er nesten som jul og nyttår på en gang. Bortsett fra at det ikke er jeg som får pakken. Jaja. Det gleder meg at vi får en test på neste gen prosessor fra Intel. Blir greit å se resultater av klokking. Av det lille jeg allerede har sett så ser det ut som om denne yter utrolig mye bedre enn de Core 2 Duo som er på markedet. Se bare på resultatene fra Cinebench.. Dette er resultater som betyr en del for meg siden jeg driver mye med rendering av 3D. Og når Kentsfield prosessoren får ca 1650 poeng mot E6600 sine 750, så er det greit for meg å vurdere prioriteringene litt. Ja jeg kommer nok til å kjøpe en E6600, men nå kommer jeg også til å sette av penger til en oppgradering i løpet av 2007  ;)

6571599[/snapback]

Du greier nok ikke å omgå en låst multi.. iallefall ikke med en bios.. Muligens med et EIST program.. Vet at det er andre som har gjort det med Conroe.

Endret av stoolman
Lenke til kommentar

alt er mulig.den kan stilles fra 6-9

og E6700-E6600es er laast i bios.

post-29413-1154087081_thumb.jpg

Endret av nosto
Lenke til kommentar

mee waaant! du gjør en flott jobb, ser litt opp til deg, skjønner ikke hvordan kona takler alle disse dagene .. har du tid til noe annet egentli ? :p undres at du har klart å få tid til unger :tease: men, men.. håper ikke du ødelegger den CPU'en der da.. for jeg skal komme hjem til deg når du sover og ta den :innocent::tease:

btw, flott jobb! du er rette karen for dette.. :thumbup::thumbup:

Endret av SiRious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...