Gå til innhold

Kentsfield hand on.. Testing og resultater!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal du begynne med LN2 nå da? Gleder meg :grin:

6567937[/snapback]

Hva er egentlig LN2?? flytende nitrogen? og hvor får man tak i flytende nitrogen, evt. hva koster det?

6568545[/snapback]

LN2 er bare en forkortelse for Liquid Nitrogen (N i det periodiskesystem) og det to tallet forteller bare at det er 2 nitrogen atomer som er bunnet sammen.

Lenke til kommentar

Det som slår meg er at om fire år så kommer vi til å sitte og le av dette. Akkurat som når jeg leste om en annen bruker her som svidde av mye penger på en Geforce2 GTS fordi det var det råeste man kunne kjøpe for penger.

Sånn er det nok alltid en gang. Nå gikk jeg prisene på AMD64 X2 kraftig ned, og akkurat når jeg vurderer å kjøpe en slik en så kommer denne nyheten. Frister ikke akkurat å kjøpe en X2 når benchinga her får X2 5000+ til å ligne på en Cyrix 586..

Lenke til kommentar
Og her sitter jeg og sliter med å forklare en oppgradering til en billig X2 3800+. Får vel begynne å smugle delene inn døra, og montere de når hun ikke er her  :D

6565455[/snapback]

Er den strategien jeg har måttet bruke i årevis...

Edit: + at hun ikke har all verden peiling, så jeg får kompiser til å bestille deler og sier jeg kjøper det billig, brukt :blush:

6565562[/snapback]

Bruker selv den taktikken. Ofte samboren lurer på hvor alle ikonene på skrivebordet har blitt av, jeg sier, jeg bare ryddet litt opppp

Lenke til kommentar

Er det bare meg det skurrer litt for her ?

La oss si for et øyeblikk at trådstarter faktisk har denne prosessoren. Hvorfor skulle Intel så tidlig før lansering gi det til akkurat han ? Og hvis de hadde gjort det så hadde han neppe fått lov til å poste benchmarker ? Og hvis han hadde fått lov til det så hadde vel Intel gjort en grundig test selv ?

Lenke til kommentar
Hans skrev tidligere på en av de 10 sidene at den skulle hardkjøres i helgen.. :D men kjenner jeg sturla rett klarer han ikke vente så lenge. heheh

6570215[/snapback]

Hehe..Jeg tror nok jeg er nødt til å skuffe dere her.. det blir til helgen...

Bare for å gjøre en ting klart.. Det er en grunn til at jeg faktisk kan kjøpe en slik prosessor når muligheten byr seg.. Jeg jobber steinhardt.. og mye mer enn de fleste.. I morgen skal jeg jobbe fra 10-18, deretter opp til en eldre dame på Frogner og hjelpe henne med en Bluetooth oppkobling, deretter skal jeg hjem for å gjøre en intervju med nettavisen, før jeg resofter 1 maskin fullstendig, for så å feilsøke og fikse en annen.. Og dette er en helt normal dag for meg...

Jeg sover i snitt 5-6 timer pr natt, og jobber 98% av den resterende tiden...

Jeg bruker i snitt 2-3 timer i uken på å skaffe meg sponsorer og sponsormidler, ofte mer.

I tillegg er jeg pappa til to relativt aktive smågutter på 2 og 4 år, samt overklokker på den tiden som er igjen...

Håper at dette setter en strek over alle spekulasjoner rundt min person, min inntekt osv.

Det jeg kjøper og får jobber jeg hardt for, og ofte mer enn andre jobber for ting og tang av samme verdi.

Jeg har aldri fått noe gratis, og jeg tviler på at det kommer en sekk med penger rekende på ei fjøl min vei..

Alle som kjenner meg kan bekrefte dette.

Så la oss konsenterer oss om overklokking og hardware, og holde mitt "private liv" utenfor dette.

Det er ikke det at jeg ikke kan svare på spørsmål, men jeg syns noen av vinklingen i denne tråden har vært veldig spekulative.

Nå vet dere litt om meg.. også håper jeg dette kapittelet er ferdigdebattert.

Nå....Som dere skjønner så har hverken Gud eller noen annen vært villige til å utvidet døgnet med hverken 3 eller 6 timer for meg.. så LN2 resultater kommer på lørdagskvelden. Takk til Nosto som har sagt seg villig til å låne meg sitt X900CF kort, slik at jeg kan kjøre litt overklokket Crossfire parret med Kentsfielden...

Og ja Sorce, du har rett og du kjenner meg rett.. Det klør og kribler i hele kroppen etter lyst til å gå i gang... men enkelte ganger strekker dessverre ikke tiden til...

Må jobbe litt for å tjene noe penger... For CPU'en var ikke billig.. Heller ikke ferien..

MVH

Sturla-Stoolman

Lenke til kommentar

La oss si for et øyeblikk at trådstarter faktisk har denne prosessoren. Hvorfor skulle Intel så tidlig før lansering gi det til akkurat han ? Og hvis de hadde gjort det så hadde han neppe fått lov til å poste benchmarker ? Og hvis han hadde fått lov til det så hadde vel Intel gjort en grundig test selv ?

6570423[/snapback]

Det er jo stoolman! :realmad: Forresten, hvorfor får ikke folk som har kjøpt noe lov til å vise ytelsen?

Edit: Jøss, stoolman, du jobber virkelig hardt! :blink: Gleder meg til LN2 :D Stå på :thumbup:

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar
Hans skrev tidligere på en av de 10 sidene at den skulle hardkjøres i helgen.. :D men kjenner jeg sturla rett klarer han ikke vente så lenge. heheh

6570215[/snapback]

Asså, du ser jo klart å tydelig at han har prosessoren, i cpu-z! Pluss dette er stoolman det er snakk om, ikke en useriøs fjortiss som vil ha litt fame.

Lenke til kommentar

6570423[/snapback]

Intel har ikke gitt den til meg, og jeg prioriterer og gi alle brukerne av diskuter.no en smakebit på hva som er i vente.

Jeg har selv betalt mye penger for denne, og da er det mine valg som gjelder.

Når deg gjelder OM JEG FAKTISK HAR DENNE PROSESSOREN, så er jo svaret selvsagt nei.. Jeg har faket alt, brukt ni uker på å lure CPU-Z, Windows, Cinebench, PCMark, 3D mark, samt å holde alle brukerne på Hardware.no og hele redaksjonen for narr...Jeg har programmert og herjet noe voldsomt.. bare for å lure alle..

Virket dette sannsynlig? Kan forresten ikke programmere..

You do the math...

:hmm::hmm::hmm::tease:

Lenke til kommentar

6570423[/snapback]

Det er jo stoolman, og jeg har sett noen andre sider de tester de på og. Forresten, hvorfor får ikke folk som har kjøpt noe lov til å vise ytelsen?

Edit: Jøss, stoolman, du jobber virkelig hardt! :blink: Gleder meg til LN2 :D Stå på :thumbup:

6570458[/snapback]

Fordi det går ikke an å kjøpe noe som ikke er tilgjengelig enda. Kan være jeg har misforstått hele tråden her men denne prosessoren er vel strangt talt ikke på markedet før 2007 ! Hvordan kan man da kjøpe ting som ikke er i produksjon engang ?

Lenke til kommentar

6570423[/snapback]

Det er jo stoolman, og jeg har sett noen andre sider de tester de på og. Forresten, hvorfor får ikke folk som har kjøpt noe lov til å vise ytelsen?

6570458[/snapback]

Fordi det går ikke an å kjøpe noe som ikke er tilgjengelig enda. Kan være jeg har misforstått hele tråden her men denne prosessoren er vel strangt talt ikke på markedet før 2007 ! Hvordan kan man da kjøpe ting som ikke er i produksjon engang ?

6570524[/snapback]

Fordi det finnes bak kanaler man kan bruke for å få tak i slikt. Å de er i produksjon. De er bare ikke for salg enda. Det er derfor det står Engineering Sample på de ;) Er ihvertfall 5 stk til jeg vet om som har lik prosessor, men dette er gutter som holder til på XS sitt forum å ikke her. Uansett, Sturla har denne CPU'en, selv om kanskje ikke du vil tro det.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

6570423[/snapback]

6570458[/snapback]

6570524[/snapback]

Fordi det finnes bak kanaler man kan bruke for å få tak i slikt. Å de er i produksjon. De er bare ikke for salg enda. Det er derfor det står Engineering Sample på de ;) Er ihvertfall 5 stk til jeg vet om som har lik prosessor, men dette er gutter som holder til på XS sitt forum å ikke her. Uansett, Sturla har denne CPU'en, selv om kanskje ikke du vil tro det.

6570534[/snapback]

Enig! Tro hva du vil, men han har faktisk en Quad Core. La nå mannen være i fred for falske anklagninger! Du er sikkert bare misunnelig :tease:

Forresten stoolman, hovedkort som støtter Core 2 Duo, støtter Kentsfield også, ikke sant?

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar

6570423[/snapback]

6570458[/snapback]

6570524[/snapback]

Det å utvikle en prosessor tar mye tid. Det lages flere samples før den endelige whitebox versjonen kommer i butikkene. Dette er en BO stepping 4, mens retail versjonen sannsynligvis vil være en B1 stepping 5. Prosessoren er produsert i et veldig begrenset antall samples, men svaret er at det har vært og vil blir produsert i flere samples, før den endelige versjonen slippes på markedet.

Men det er høyst sannsynlig mikroforandringer som skiller denne fra den endelige versjonen. Ytelsen vil uansett være den samme, og variasjonen vil sannsynligvis ligge i elementer som varmeutvikling og overklokkingspotensiale...

Og du har rett i at man ikke kan kjøpe denne gjennom butikker eller andre offisielle kanaler.. Det er dog flere brukere her på forumet som vet hvor jeg har fått tak i den, eller iallefall kan tenke seg det.. Det har jo vært Conroe prosessorer i omløp en stund nå.. og de må jo også ha kommet fra en plass...Selv om de ikke er tilgjengelige i butikken ennå..

Håper dette besvarer det du lurer på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...