irfan Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 jeg har 3000kr skal jeg kjøpe geforce eller ati raidon??skal spille mye..?? jeg må også ha en jeg kan koble til tv-en og se på tv på pc-en? har ati tv-ut og tv-inn? Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 ATI Radeon 8500 har bare TV-ut, hvis du skal ha tv-inn så må du nok vente på Radeon 8500DV (eller All-in-wonder som den også heter). 8500DV vil koste rundt 4000kr og kommer ikke til Norge på god stund enda, men dette er en modell med mye innebygget "snacks" (bl.a. innbygget tuner, firewire porte osv). Annet alternativ er å kjøpe Geforce3 Ti200. Komplett har for tiden to modeller (de jeg har lagt merke til) inne som har Tv-ut og inn, det er henholdsvis Asus 8200T2 Deluxe eller MSI sitt GF3 Ti200 kort. Når det gjelder Tv-inn på GF3 korta så må du ha en tuner (en videospiller burde duge eller ekstern tuner boks) for å kunne se tv på pc'en. Ellers så kan du kjøpe helt vanlig GF3 Ti200 eller ATI Radeon 8500 med tv-ut og kjøpe deg ett tv-kort i tillegg. Håper det ble noe klarere nå. Telcontar _________________ Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1000 WinXP Pro PIII 1GHz (snart 1200MHz) 768MB PC133 RAM WD 80GB 7200rpm Asus 7700 Deluxe GeForce 2 [ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-12-11 12:31 ] Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Var i akkurat samme situasjon som deg fram til for et par dager siden. Jeg endte med å velge ASUS Geforce 2 Ti 200 Deluxe, eller ASUS v8200T2 Deluxe. Venter på å få det i posten... Grunnen til det er hovedsakelig at jeg ville ha TV-Inn, noe som ATI Radeon IKKE har. ASUS Deluxe kortet har S-VHS ut, S-VHS inn, Composite ut og 3D briller... ATI har bare S-VHS ut. Dessuten leste jeg også noen tester, bla. på http://www.anandtech.com, der det viste seg at Geforce 3 ti 200 lå stabilt blant dem på toppen, mens ATI Radeon 8500 var best på noe, mens det lå under Geforce 2 på andre ting... D et har kanskje noe med drivere å gjøre, noe som er nok en grunn til å velge Geforce 3 ti 200. Nvidia gir ut drivere med jevne mellomrom, og de gir nesten alltid en ytelsesøkning. De siste, 23.11, ga meg en 10 % økning med mitt nåverende Geforce2 kort. Dessuten har disse referanse driverne støtte for TV-ut osv, og dermed trenger du ikke vente på at ASUS skal gi ut drivere... I bunn og grunn vil jeg anbefale Geforce 3 ti 200 av fire grunner: - Tv inngang - Stabil ytelse i toppklasse - God overklokkingsmulighet - Meget gode drivere Lykke til med ditt valg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå