Predecessor Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Med denne påstanden vil jeg sikkert erte på meg mange brukere av 6310i, men det får heller stå sin prøve. Bakgrunnen for denne påstanden er som følger: Jeg vurderte å skifte ut min Nokia 6210 fordi jeg sitter med et Bluetooth handsfreesett (HBH-15) fra Ericsson og en Compaq iPAQ 3870 PDA også denne med Bluetooth. 6310i ble kjøpt inn, og det var med stor forventning jeg forsøkte å søke opp iPAQ`n og headsettet. Begge ble funnet, men virket det? NEI! I følge opplysninger jeg innhentet fra Telehuset, så fungerer ikke Bluetooth`n på 6310i med andre enheter enn de Nokia selv leverer (i den grad de kan levere, ikke pr. dags dato). Headsettet vil aldri kunne fungere på 6310i, men derimot iPAQ`n kan man få til å fungere hvis man kjøper inn en såkalt "jakke" med innebygd Bluetooth i. Som alle nå skjønner, så blir man sittende med en iPAQ med dobbel bluetooth, og nesten dobbel tykkelse. Nokia skriver så fint i brosjyrer og annet markedsføringsmateriell, at telefonen støtter Bluetooth teknologien. Det de ikke skriver er at du må kjøpe tilleggsutstyr for å få det til å virke. Paradoksalt nok, så var det faktisk Ericsson som utviklet Bluetooth teknologien i sin tid. Heldigvis har jeg et åpent kjøp, og kan returnere den når jeg vil innen 30 dager. Er det noen andre som har lignende erfaringer å dele, så kom gjerne med en kommentar. Lenke til kommentar
beh Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Hvilken telefon skal jeg da kjøpe, liker ikke kvasi-bluetooth. Går for en 6510 med ir-da da. Den er jo 200 kr billigere dessuten. _________________ If you view your problem closely enough, you will recognize yourself as part of the problem /BeH [ Denne Melding var redigert av: beh på 2002-10-19 15:24 ] Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg prøvde og "linke" den Nokia telefonen med min T68i, de fant iværtfall hverandre, uten att det var for mye man kunne gjøre uten om d :smile: Jeg er interesert i Bluetooth handsfreesettet ditt hvis du vil selge, send meg en mail isåfall ([email protected]) Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-19 15:23, skrev beh:Hvilken telefon skal jeg da kjøpe, liker ikke kvasi-bluetooth. Går for en 6510 med ir-da da. Den er jo 200 kr billigere dessuten. Jeg har en slik telefon (6510). Har ikke prøvd ir-da, men jeg kan hvertfall garantere deg at telefonen tåler juling! Jeg har ikke tall på hvor mange ganger den har flydd rundt om og truffet diverse harde flater (asfalt bla). Til nå har den ikke engang slått seg av, i motsetning til tidligere tlf`er jeg har eid (2110i, 3110, 3210, 3310....) Den er også litt småstilig med sitt blåe display, hvis du liker å være litt rånete. :smile: Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Nokia 6310i og ericsson blåtann skal fungere sammen. har testa HBH-20 (den med øreplugg) mot min egen 6310i , noe som fungerte veldig bra. Om det er noe spesielt med HBH-15 vet jeg ikke, men etter din erfaring kan det virker slik. At du ikke fikk koblet compaqen opp er fordi 6310i kan bare søke etter lydtilbehør og ikke andre mottakere/sendere (6310i kan ikke søke opp en T68i men T68i kan søke opp nokiaen) Dermed må compaqen har egen søkemuligheter for å finne 6310i. mvh Jan Eirik Lenke til kommentar
y_not Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Nokia 6310i fungere også greit med Motorolas headset. Men det har vært snakk om på internforumet vårt på jobben, at flere har problemer med å koble opp denne til Nokia 6310i, selv om sjefen her har 0 problem med det. Mulig det er snakk om software ver. på telefonene som fucker opp?!? Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg har vært borte fra nettet noen dager, så tilbakemeldingen fra meg kommer først nå. Dette er svaret jeg fikk fra Elkjøp angående problemet: "Heisann Det er vel desverre en kjensgjerning at avanserte produkter av og til bare i teorien fungerer godt sammen. Hvorvidt informasjonen nedenfor er kjent blant våre selgere eller teknikere er vi usikre på, men sender den videre til de som er involvert i disse varegruppene. Dersom De har kjøpt et av disse produktene i den tro at de skal "spille" sammen, gir vi Dem selvfølgelig anledning til å gjøre om kjøpet, eller levere inn produktene og få alle pengene tilbake. En utskrift av denne mailen bør holde som dokumentasjon mot det Elkjøp varehuset De har handlet i. Vi beklager dersom De mener vi har gitt dårlig eller feil informasjon. mvh Elkjøp asa Pål Vedal" Og er her første svaret fra Ericsson: "Dear Consumer, Thank you for contacting Sony Ericsson Customer Care Center. You do not leave me with a lot of details, but one classic mistake to do when parring the two devices is not activating the Bluetooth headset. On the back of the HBH-15 you will find a button, press down this button until the headset starts to blink red and green, then it is ready to be paired with a phone. Best regards, /Emil Sony Ericsson Customer Care Center" Og her er andre svaret jeg fikk fra Ericsson: "Dear Consumer, Thank you for contacting Sony Ericsson Customer Care Center. I do not have the possibility of testing exactly these two devices together, and I can't gurantee that the heasdset will work with this phone model I know nothing about. Maybe you should try to contact Nokia instead. Best regards, /Emil Sony Ericsson Customer Care Center" Nokia ble kontaktet først, men de har ikke svart på min forespørsel foreløpig. Det er fint at de vet hva de utvikler disse store mobilgigantene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå