erikstein Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Har en forsterker som har 2 coaxial men kun 1 optisk (spdif). Problemet er at lydkortet jeg har i pcen i dag har spdif og kabelen fra xbox 360 bruker spdif i tillegg.. Dette medfører at jeg må kjøre stereo fra min pc noe jeg ikke har lyst til... Lurte derfor på om noen kan anbefale et lydkort som har støtte for spdif + coaxial. Eventuelt bare coaxial Prøvde et søk men jeg fant ikke noe vettug.. Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Hei, Min Soundblaster X-Fi Fatal1ty har 2x coaxial SPDIF ut/innganger og 2x optiske SPDIF ut/innganger i frontpanelet. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 M-audio Revolution 5.1 har en coax-utgang og koster mindre enn tilsvarende fra Creative. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Problemet er at med frontpanelet så må jeg ha kabler fra fronten og bak...hehe, finnes det ingen med dette på baksiden? Hvordan er kvalitetet på m-audio? tenker spesielt i spill osv, maskinen brukes til dette i tillegg til mediaportal for musikk/video Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Eneste jeg kan tenke meg som har alt på baksiden er hovedkort med integrert 7.1 lydkort og SPDIF utganger. Det er ikke så mye plass på baksiden av PCI kortet, spesielt ikke hvis de har MIDI/Joystick port i tillegg. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Det finnes flere som er adskillig billigere en X-Fi Fatal1ty Trust Surround Sound Card SC-7200 (714DX) Trust 5.1 Sound Expert Optical 514DX BlueGears HDA Digital XMystique 7.1 Gold De Trust kortene har neppe særlig bra lydkvalitet, men er veldig billige. En person mener BlueGears kortet er bedre enn Creative Audigy Platinum. M-Audio kortet skal og være bra. Endret 26. juli 2006 av k-orm Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg regner med at det er en hjemmekinoreceiver du har tenkt å koble maskinen til. Da går jeg også ut ifra at du har 5.1 surroundlyd, eller i det minste planlegger å utvide til dette? Isåfall er HDA Digital XMystique 7.1 Gold det eneste reelle alternativet, hvis du har tenkt å overføre flerkanalslyd digitalt fra spill til forsterkeren. Terratec Aureon 7.1 har den samme teknologien til en lavere pris, men mangler koaksial S/PDIF utgang. Grunnen til at jeg anbefaler kun disse to, er at de er de eneste lydkortene på det norske markedet som støtter Dolby Digital Live. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Mao kan jeg like godt kjøpe meg et nytt hovedkort med coaxial virker det som...et eller annet P965 hk som jeg i fremtiden kan oppgradere med en core duo. Hadde håpet på et Creative lydkort, HDA digital ser fint ut det, men bruker en c-media brikke som sikkert vil bli standar på en del hk i fremtiden.. Lenke til kommentar
space17 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Er litt usikker på hva du mener her. Når du skriver spdif mener du da optisk utgang? Spdif er en standard som kan brukes på både coax og optisk overføring. På lydkort er det ganske vanlig at digitalutangen (spdif) er en 3,5 mm jack utgang. Bruker man en helt vanlig stero jack-phono ledning kobler man bare den hvite (left) phonopluggen til coaxinngangen på forsterkeren. Hva slags lydkort er det du har? space Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå