Ever Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Emnet sier vel det meste, jeg har adsl fra ngt med Cisco routeren, og klarer IKKE å bruke active mode i Direct Connect. Har åpnet port 412 både tcp og udp i routeren, og setter det som portnummer i dc, sammen med ekstern ip. (80.202.x.x). Lurer på om det er fordi jeg kjører gjennom et lite nettverk her hjemme, istedenfor å plugge routeren rett i nettverkskortet. Er det noen som har cisco routeren som får dette til? Har forøvrig router på 10.0.0.1, og to pcer på 10.0.0.2, og 3. Det er 3'ern jeg prøver å sette opp. Forslag og erfaringer hadde vært flott! Edit: Har sånn delvis fått det til nå. Jeg prøvde bare å åpne en annen fort isteden (2824), og plutselig kunne jeg søke! Var fra meg av glede et par timer, til jeg oppdaget at i active mode ville den ikke starte nye downloads. Fikk bare "Connection timed out" på alt, selv om jeg vet de hadde ledige slots, og filene var tilgjengelige. Om jeg så bytter til passive igjen, starter nedlastingene, og jeg kan bytte tilbake til active.. Noen som forstår hva problemet er her? Ever [ Denne Melding var redigert av: Ever på 2002-10-19 08:42 ] Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 etter du har opne portene 412 så setter du ipen til routeren din i "force dc to report to this ip" eller noe sånt....da burde det funke Lenke til kommentar
alibaba Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Jeg har samme problemet. Alle porter er åpnet i routern og jeg har manuelt satt IP i DC++. Det fungerer en stund, men så bare dør alle downloads ut. Lenke til kommentar
skol Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Hei, du skrev ikke om du forwardet portene til pc med ip: 10.0.0.3, det må du gjøre for det er ikke nok å bare åpne portene i routeren, en må gi beskjed til routeren at all kommunikasjon på port 412 som du bruker, udp og tcp skal til og fra ip 10.0.0.3 Lenke til kommentar
Ever Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Nonamed, jeg har allerede gjort det der, og jeg kommer forbi det som tidigere har vært problemet med å sette den i active mode, at jeg ikke får noen resultat i søk. Nå er den biten i boks, men jeg klarer ikke å *sette igang* nye downloads mens klienten er i active mode. Og transfers dør ikke ut gradvis. Om jeg setter igang en 8 timer lang download i passive, og så bytter til active, så går den løpet ut, men ingenting *starter* når jeg er active. Uploads går forøvrig fint. Skulle jeg tippe, så er det sikkert en eller annen port jeg må åpne i NAT, men har ingen ide hvilken.. Lenke til kommentar
Ever Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Skol, det hørtes fornuftig ut, vet du hvordan jeg setter opp dette i cisco routeren? (Er ikke akkurat på hjemmebane med den routeren). Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 vet ikke hvordan routeren din(deres)funker jeg...på min setter jeg port som skal opne udp eller tcp og hvilken maskin i nettverket..jeg kan også bruke en som ikke tar en spesill maskin men bruker trigger ports som programmene sender eller noe har ikke helt skjønt det ennå men den funker noen ganger for meg du kan lese i readme til dc hvilken trigger port den bruker hvis den bruker det da....tror http://www.neo-modus.com også har en firewall hjelp...hvertfall dere går glipp av masse! bra linjer når dere er passive det er veldig mange som sitter med 100mb linje og greier for de sitter på jobben eller noe sånt og da kjører de i passive... :smile: Lenke til kommentar
skol Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 les her hvordan du forwarder porter: http://zerblatt.org/?cat=3&page=ngt-nat http://home.no.net/nergis3/ http://www.reflectdesigns.net/ngt/cisco/index.html Lenke til kommentar
Ever Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Alså.. det de linkene forklarte, har jeg alt gjort. (set nat entry add 10.0.0.2 412 0.0.0.0 412 tcp set nat entry add 10.0.0.2 412 0.0.0.0 412 udp) Det var dette jeg mente med å "åpne portene". Trodde "forwarde" portene var noe annet. Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Får **** ikkje CD til å fungere i det heile tatt eg. Alle portat skal vere opne, likevel blir det laga til ei ****** lang liste med midlertidige åpne portat i NAT. Køyre i Active modus går ikkje, og i passive får eg berre kople til serverane. Klarer ikkje å søke eller noke som helst. Har prøvd fleire gangar (ikkje DC++), og har etter kvart gitt opp. Lenke til kommentar
skol Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Dersom du har brannmur aktivert, dette er hentet fra et annet forum: For the hub connection: the hub's port (411) TCP outgoing. For downloading: your specified port (1412) TCP incoming. For search results: your specified port UDP incoming. For uploading: a reasonable port range (at least 412 and 1412) TCP outgoing. For delivering search results: the same port range UDP outgoing. For downloading the public hub list and be notified of new versions: port 80 TCP outgoing. If you're using a router on your LAN, the port for incoming connections (both UDP and TCP) must be routed to the DC++ host machine. Dersom du har NPF så legg merke til dette: Internal is for the incoming connections External is for the outgoing connections Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Har du Windows XP og aktivert brannmur på nettverkstilkoblingen må du åpne portene der også. Lenke til kommentar
HWE Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-19 10:32, skrev Ever:Alså.. det de linkene forklarte, har jeg alt gjort.(set nat entry add 10.0.0.2 412 0.0.0.0 412 tcpset nat entry add 10.0.0.2 412 0.0.0.0 412 udp)Det var dette jeg mente med å "åpne portene". Trodde "forwarde" portene var noe annet. Du må gjøre tilsvarende med 10.0.0.3 får å få det til å virke på maskinen med det som intern ip. HW Lenke til kommentar
Skevz Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-19 10:32, skrev Ever:Alså.. det de linkene forklarte, har jeg alt gjort.(set nat entry add 10.0.0.2 412 0.0.0.0 412 tcpset nat entry add 10.0.0.2 412 0.0.0.0 412 udp)Det var dette jeg mente med å "åpne portene". Trodde "forwarde" portene var noe annet. Istede for å skrive 0.0.0.0 i nat entry så skriver du inn din wan ip der.... så skal den bli stabil som en stein.... Lenke til kommentar
skol Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-19 11:41, skrev hwe: Quote: Den 2002-10-19 10:32, skrev Ever: Alså.. det de linkene forklarte, har jeg alt gjort. (set nat entry add 10.0.0.2 412 0.0.0.0 412 tcp set nat entry add 10.0.0.2 412 0.0.0.0 412 udp) Det var dette jeg mente med å "åpne portene". Trodde "forwarde" portene var noe annet. Du må gjøre tilsvarende med 10.0.0.3 får å få det til å virke på maskinen med det som intern ip. HW Wow, det er først nå jeg ser problemet ditt. Du sa du hadde problemer med å få DC til å virke på pc'en med ip 10.0.0.3 og det er i grunnen selvforklarende når du har forwardet porten 412 UDP/TCP til pc'en med ip 10.0.0.2 Når du forwarder en port til en spesifikk ip-adresse, så er det kun denne ene ip-adressen som mottar og sender traffic på porten som er forwardet til denne ene ip-adressen. Du må enten bytte ip på de to pc'ene dine, eller slette portforwarding av port 412 UDP/TCP til ip 10.0.0.2 og forwarde port 412 UDP/TCP til ip 10.0.0.3 Lenke til kommentar
Ever Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Nei, drit i det der med 0.2 og 0.3. Jeg åpner for riktig Pc, det er bare det at jeg ikke kan telnette til routeren fra 0.3, så jeg bytta ip midlertidig for å se om jeg klarte å få satt det skikkelig opp for den ip adressen. Litt misvisende med andre ord, men det er ikke det som er problemet. Lenke til kommentar
skol Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Hm, pussig Hva om du tar å rebooter routeren, det er ikke bestandig nok å skrive write. Det har skjedd en del ganger til meg at jeg har drevet med forwarding av porter, men det ville ikke virke etter en write, men etter en reboot av routeren så virket det som det skulle Lenke til kommentar
Ever Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 En reboot løste problemet!! Takk skal du ha! :smile: Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 hvis routeren din kan låse ipen på mac addresse til nettverks kortene får du ikke det problemet mer...funka hvertfall for meg Lenke til kommentar
alibaba Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 For å åpne alle porter til din interne IP i Cisco 677i skriver du: "set nat entry add 10.0.0.2" Hvis din interne ip er 10.0.0.2... Dette åpner alle porter, UDP og TCP. Dette er den eneste linjen du trenger i NAT. Husk å skriv write etterpå, å reboote er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå