Anonym5656 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Når TV´n min har stått på lengre enn ca. 5 min for den svarte striper neders på skjermen. noen som vet hva dette er forno? Kan jeg få fikset det? (forresten, er det riktig postet?) Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Har du mulighet til å beskrive det litt tydeligere? Eventuelt ta et bilde Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Tok et bilde med webkamera, så blei litt dårlig. Lenke til kommentar
chil Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 du skriver ikke om det er LCD, eller vanelig CRT skjerm.. noe som er rimelig avgjørende når vi skal feilsøke.. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Det er en vanelig TV(som det står i første innlegget), har ikke noe med PC ellernoe og gjøre(bare hvis jeg kobler til med s-video). Og siden det er en TV og ikke en PC skjerm lurte jeg på om dette var riktig postet(står også i første innlegg) Lenke til kommentar
Boye Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Det var muligens ikke det han mente, men om det var en LCD eller CRT Er det en CRT (feite tunge bokser) kan det hende du har samme problem som jeg har på mitt WEGA 32" TV. Der har jeg en veldig svak strek som går fra topp og noen cm. ned mot venstre. Ses ved blå himmel f.eks., men ikke i mørke. Benyttet garanti, og fikk Sony til å se på problemet. De sa det var akseptabelt, og har streken fremdeles (bra service, Sony). Dersom du har skjermmenyer, sjekk om menyen dekker strekene du får, eller om strekene også dekker menyen (hvis den dekker menyen, er dette dårlige nyheter er jeg redd). CRT skjermer er også rimelig påvirkelige av magnetisme, f.eks. høytalere som står for nærme eller HAR stått for nærme en periode. Er skaden skjedd, pleier det å bedre seg etter en dag, men dette pleier å vises ved at farger "dras" til sidene, ikke som streker. Det kan f.eks. også være kabelproblemer, bruker du kabel eller antenne? Plugg til en DVD spiller med RGB SCART, dra ut ALLE andre kabler inn til TV, og sjekk. Til slutt kan det også være noe elektronisk i huset som skaper støy, har vært borti dette også og var skikkelig plaget av det en periode. Viste seg å være en forlenget kabel som ikke var skjermet godt nok. Denne gikk fra satelitt til TV ~20m tenker jeg, og ga f.eks. støy i bildet OG summing i høytalerene på anlegget. For å sjekke om du har det problemet, bare nøkk ut alt du har elektronisk, men la TV være på. Plugg f.eks. til en DVD spiller, Xbox, PS2 til TV for å få bilde. Er det en LCD (tynn skjerm som kanskje veier 5-15KG) bør du absolutt sjekke kabler, de gangene jeg har sett LCD skjermer med streker/galt bilde har det alltid vært selve LCD skjermen (garantisak). Men kan godt være andre årsaker PS: Bildet du ga ser faktisk helt normalt ut i mine øyne, beklager hvis det høres frekt ut men det er ikke godt nok Endret 27. juli 2006 av Boye Lenke til kommentar
mrruy Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Ikke for å vær usaklig, eller spydig. Men kjøp deg en ny tv? Får 32" brukt for 500 spenn. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Takk for veldig bra svar Boye! Skal få prøve og teste ut alt ikveld. mrruy, gjør man? Dette er en veldig gammel TV jeg har, og jeg fikk den av min far da han skulle flytte. TV'n har stått oppe på et stereoanlegg med høytallerelll siden jeg fikk den, så kanskje det er den som gjør det magnetiske. Lenke til kommentar
chil Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 helt sikkert. Flytt høytalerene la skjermen stå uten strøm og god stund. Eller demagnifiser skjerm(er knapp for dette på en del PC skjermer i alle fall) Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Ok. nå har TV´n stått av en 2-3 dager, men når jeg skrur på TV´n nå så kommer strekene med en gang. Noen som forresten vet hvor jeg kan finne billig-brukt-ok TV i tilfelle? Lenke til kommentar
chil Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 jeg kjøpte et 28t WC Thomson på Elkjøp for 1999kr. jeg er godt fornøyd med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå