Gå til innhold

Gothic III release-dato endelig fastslått?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har lite å gjøre med Gothic 3, men jeg må likevel nevne det: Jeg har nå offisiellt startet på med Night of the Raven, og jeg er omtrent hekta allerede. Det flotte er at de ikke bare hiver på deg masse ny dritt i en sleng, men faktisk gir det til deg i perfekte små doser. Allerede i begynnelsen fant jeg noen nye features: Da jeg var på ned fjellet fra Xardas' tårn, møtte jeg på en fyr i den "hulen" hvor det tidligere bare hadde stått goblins. Senere, rett ved byporten, møtte jeg på en pirat. Da jeg hjalp piraten, sa han til meg at han hadde en følelse av at vi ville møtes igjen. Jeg gleder meg allerede. :)

 

Dessuten har de faktisk lagt til flere ny mysterier! Da jeg spilte vanilla G2 "back in the days", var tyvelauget det store mysteriumet, og det var kjempemorsomt å finne ut hvor de var, og hva de drev med. Det fantes jo selvsagt alltids andre mysterier også (som f.eks. Bosper og mysteriet med buen hans), men tyvelauget var det virkelig store.

 

Nå har de lagt til flere nye, som f.eks. mysteriet med våpenforsyneren for bandittene. Likevel, det var ett stort et, som vakte min oppmerksomhet spesielt mye: Mysteriet med de forsvunne folkene! Fabelaktig!

 

Det flotte med mysteriene i Gothic, er at man ikke bare kan tenke seg til hva som kommer til å skje. Dette var ekstremt trist me Oblivion, da det ikke fantes noen oppdrag av denne typen i det hele tatt. Det var aldri noen interessante oppdrag.

 

Uansett, nå skal jeg spille mer. Gleder meg virkelig til jeg får flere svar på mysteriene som florerer i Khorinnis.

 

 

For de som liker/elsker Gothic 2, men enda ikke har skaffet NotR: HVa i helsike er det dere venter på?! Kjøp det! KJØP DET NÅ!! :w00t:

Lenke til kommentar
[klipp] I Oblivion/Morrowind er det store slått, alver, etc. I Gothic-spillene er det en mørk stemning [klipp]

6568787[/snapback]

LOL! Det er det motsatte folk her på forumet pleier å si. Nemlig at Morrowind er så mørkt og Gothic så lyst og fint.

6704963[/snapback]

 

Synes Gothic har en mye mørkere stemning, og har generelt mye mer stemning. Ihvertfall iforhold til Oblivion som var altfor lyst og søtt for min smak..

 

Og Hr. Jenssen, kos deg med NOTR. Holder på med det selv nå. Har akkurat nådd level 20 og er på kapittel 2 enda. Elsker det spillet!

Lenke til kommentar
[klipp] Synes aldri Gothic serien har vært en grafikk pærle.
Utrolig enig, og skjønner ikke at de ikke gjør noe med det.

 

Om man kan se så langt som man gjør på oblivion i dette spillet, skal jeg sitti på jobb iført kjole en hel dag.

6571507[/snapback]

God ide! Følger opp den, og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme :) Endret av maanemann
Lenke til kommentar
[klipp]Du kan gjøre hva du vil, når du vil. Det er ingen fiender som totalt gruser deg. Du trenger ikke loffe rundt å levle for så å komme tilbake å ta grusom hevn.
Og det er en god ting? :dontgetit:

I Gothic2 må man ta alle monstre i en veldig kronologisk rekkefølge, ellers har man ikke sjangs. Synes rart at folk tviholder på dette (flue, rotter, store edderkopper. Alt litt større for hver gang). Er jo ikke uten grunn at Gaute Godager i AoC skryter slik "You don't start this game by fighting rats". Er jo ikke akkurat immersive, og føles menigsløst å møte på slike ting på veien hele tiden.

 

Sikkert greit å ha et par bosser (eller no) som gruser deg som kan vente til du er overpowered. På en annen side er det jo ikke særlig realistisk. Hvis Gladiatoren hadde vært et rollespill ville jo ikke Commodus blitt lettere for Maximus å ta om han hadde tatt flere arena-matcher før han møtte han (eller tatt flere fluer.. hihi) .

 

Og for meg gjør det at man mister all motivasjon til å fortsette. Man har rett og slett ingenting å fortsette for. [klipp]

6572723[/snapback]

Akkurat det jeg gjør når jeg vet i Gothic at jeg må ta 20 fluer til i spillet før jeg kan begynne å gjøre noe morsomt og storybasert. Xp grinding burde forbeholdt MMO'er
Lenke til kommentar
[klipp] Grunnen til at Oblivion er gode på dette, er jo fordi de har en gigantisk grafikkmotor, som sikkert koster mer enn livslønna di. Piranha Bytes har ikke slike ressurser. [klipp]
Når du sier ressurser, er det riktig hvis det inluderer dyktige utviklere, og ikke bare penger på konto'n.

 

Alle husker sikkert FarCry som bittelille Crytek lagde. Hadde jo nesten ikke penger, men rasende dyktige utviklere. Grafikken i FarCry er jo bare helt nydelig.

 

Tror det er mer et veivalg fra Piranha Bytes sin side at de vil ha det slik.

Lenke til kommentar
[klipp]Du kan gjøre hva du vil, når du vil. Det er ingen fiender som totalt gruser deg. Du trenger ikke loffe rundt å levle for så å komme tilbake å ta grusom hevn.
Og det er en god ting? :dontgetit:

I Gothic2 må man ta alle monstre i en veldig kronologisk rekkefølge, ellers har man ikke sjangs. Synes rart at folk tviholder på dette (flue, rotter, store edderkopper. Alt litt større for hver gang). Er jo ikke uten grunn at Gaute Godager i AoC skryter slik "You don't start this game by fighting rats". Er jo ikke akkurat immersive, og føles menigsløst å møte på slike ting på veien hele tiden.

 

Sikkert greit å ha et par bosser (eller no) som gruser deg som kan vente til du er overpowered. På en annen side er det jo ikke særlig realistisk. Hvis Gladiatoren hadde vært et rollespill ville jo ikke Commodus blitt lettere for Maximus å ta om han hadde tatt flere arena-matcher før han møtte han (eller tatt flere fluer.. hihi) .

 

Og for meg gjør det at man mister all motivasjon til å fortsette. Man har rett og slett ingenting å fortsette for. [klipp]

6572723[/snapback]

Akkurat det jeg gjør når jeg vet i Gothic at jeg må ta 20 fluer til i spillet før jeg kan begynne å gjøre noe morsomt og storybasert. Xp grinding burde forbeholdt MMO'er

6705114[/snapback]

 

Men nå er ikke Gothic sånn. Der har faktisk det noe å si hvordan man slåss, det er ikke bare å hamre løs på venstre museknapp.

 

MEn jeg må spørre deg, hva er gøy med å kunne overalt med engang, og ikke møte noen monstre som er vanskelige? Noe av det som er så bra med Gothic er at det er helt fritt, men av og til møter man noen som spiser deg til lunch. Plutselig ligger det ett shadowbeast og slumrer i hulen, og våkner til liv når går inn....

 

Mens i oblivion skjer aldri det, du møter aldri noe som er skikkelig vanskelig. Verden er så altfor tilpasset spilleren, det er slik at spilleren må tilpasse verdenen.

Og områdene i Oblivion er KJEDELIGE! Ingen høye fjell med dype kløfter og lange knirkende hengebruer, trange kløfter man sniker seg igjennom...

Lenke til kommentar
[klipp] I Oblivion/Morrowind er det store slått, alver, etc. I Gothic-spillene er det en mørk stemning [klipp]

6568787[/snapback]

LOL! Det er det motsatte folk her på forumet pleier å si. Nemlig at Morrowind er så mørkt og Gothic så lyst og fint.

6704963[/snapback]

 

Nei. De aller fleste som har spilt begge deler kan skrive under på at Gothic har en mørkere, og mindre idyllisk stemning. Har ikke spilt Oblivion, men i Morrowind var det ingenting som var like stemningsfullt som The Valley of Mines, eller tempelet til The Sleeper.

Lenke til kommentar
[klipp] I Oblivion/Morrowind er det store slått, alver, etc. I Gothic-spillene er det en mørk stemning [klipp]

6568787[/snapback]

LOL! Det er det motsatte folk her på forumet pleier å si. Nemlig at Morrowind er så mørkt og Gothic så lyst og fint.

6704963[/snapback]

 

Nei. De aller fleste som har spilt begge deler kan skrive under på at Gothic har en mørkere, og mindre idyllisk stemning. Har ikke spilt Oblivion, men i Morrowind var det ingenting som var like stemningsfullt som The Valley of Mines, eller tempelet til The Sleeper.

6706334[/snapback]

 

Det er lyst om dagen, mørkt om natte og grått når det regner. Akkurat som det er på Oblivion og Morrowind.

 

Men Gothic er mye "tettere" det er ikke så åpent. Men om natten er det jo ikke lett å se på noen av spillene. På dagen ser alt fint fint ut :)

Lenke til kommentar
*ekstremt mye tull*

 

WHAT?! Altså, du har tydeligvis aldri vært noen rollespiller. Rollespill er slik som de er, fordi de er slik! Oblivion bryter regler som ikke skal brytes.

 

Forresten er eksemplet ditt med Gladiator tåpelig. Ja, Maximus kunne lett tatt ut Commodus uten å måtte gå gjennom alle de gladiator-kampene... MEN, han hadde IKKE klart det uten å ha deltatt i alle de slagene han var med i tidligere, før filmen tok sted! Du har tydeligvis ikke forstått det, men veldig, veldig få har den gave at de kan noe uten å noen gang ha øvet på det.

 

Uansett, du har misforstått det vi mener er negativt med Oblivion. I Oblivion møter man også lette fiender i begynnelsen, akkurat slik som i alle andre spill - dette er ikke noe negativt. Problemet er at et slikt lvl-system er latterlig. Man møter alltid de samme fiendene, uansett hvor man går - ergo er det ingen vits i å gå noe sted som helst!

Spillet har alt for lite variasjon, ettersom 0,1% i spillet er håndlaget. Alt har bare kommet ut av en motor (som de har laget), som kan gjøre alt generisk, slik at de dermed slipper å gjøre noe som helst. De kan bare sette seg tilbake i stolen, og se på at spillet bygger seg selv opp.

 

Selvsagt er jo dette EKSTREMT overdrevet, men du forstår vel mitt poeng? Oblivion's utrolig mange huler, blir etter hvert meningsløse å gå ned i, ettersom det er de samme fiendene i dem alle, og ettersom man ikke finner noen spesielle ting i det hele tatt der nede.

 

EDIT: Grunnen til at noen oppfatter Gothic sin stemning som veldig mørk, er vel fordi at Gothic i det hele tatt faktisk har en veldig god stemning og atmosfære, mens TES (hovedsaklig Oblivion) har en utrolig uengasjerende historie, med uengasjerende folk og uengasjerende oppdrag. Stemningen er også heller laber etter man har kommet over den ellers kjempeflotte grafikken.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Maanemann:

 

Når jeg sa at gothic serien ikke var en grafisk perle så mente jeg ikke at det var svært negativt. Som påpekt tidligere så er spillbarhet viktigere en grafikken i disse spillene. Noe det også burde være i andre spill.

 

For eksempel, i far cry gjør du det same om og om igjen, du skyter folk. Dermed så trenger de ikke tid til å finne på en god story og legge til mye mye mye utstyr. De trenger ikke lage mange timer med tale, de trenger ikke å ta regi på spillet. Noe de gjør i de fleste rolle spill.

 

Ta no da Bethesda da, de har mye penger og rutte med, fordi de gjør det bra. De har penger til å skrive en god historie, de har penger til å lage god grafikk, de har penger til å få orkestrer til å lage god musikk, de har ressurser til å leie skuespillere som kan snakke inn latterlig mange dager med tale.

 

Så kan vi ta Gothic, de har vel en del penger. Men ikke doom 3 budsjettet på 100millioner dollar her. Grafikken er ikke så høyt prioritert fordi andre ting koster penger. De lager en god historie. De trenger folk som kan lage disse. De legger inn stemmningsfull musikk. Om jeg ikke husker feil er det London Orchestra som lager/laget musikken til Gothic 3, dette koster penger.

 

En fyr jeg kjenner drepte et troll ved onars farm i level 6 med en kniv. De fleste er godt utstyrt og godt opp i levlene. Bare sier om du er taktisk smart of er god nokk så er du godt mulig.

Lenke til kommentar
[klipp] Grunnen til at Oblivion er gode på dette, er jo fordi de har en gigantisk grafikkmotor, som sikkert koster mer enn livslønna di. Piranha Bytes har ikke slike ressurser. [klipp]
Når du sier ressurser, er det riktig hvis det inluderer dyktige utviklere, og ikke bare penger på konto'n.

 

Alle husker sikkert FarCry som bittelille Crytek lagde. Hadde jo nesten ikke penger, men rasende dyktige utviklere. Grafikken i FarCry er jo bare helt nydelig.

 

Tror det er mer et veivalg fra Piranha Bytes sin side at de vil ha det slik.

6705209[/snapback]

 

Far Cry hadde tynn historie, og dårlig voice-acting, så det er ganske åpenbart hvor pengene gikk. Far Cry er sikkert et bra spill, men grafikk er helt klart satt først.

Lenke til kommentar

Grafikken i Gothic-spillene er ikke spesielt god hvis man teller alle pikslene i verdenen, kontra Oblivion - men jeg synes Gothic sin grafikk er mye mer atmosfærisk og levende. Akkurat dette slo både Gamespot og Gamespy fast i sine sniktitter av Gothic III. De sier at grafikken i Oblivion er langt bedre, men atmosfæren er mye bedre i Gothic-spillene. Verdenen føles mye mer levende og ekte ut.

Lenke til kommentar
Grafikken i Gothic-spillene er ikke spesielt god hvis man teller alle pikslene i verdenen, kontra Oblivion - men jeg synes Gothic sin grafikk er mye mer atmosfærisk og levende. Akkurat dette slo både Gamespot og Gamespy fast i sine sniktitter av Gothic III. De sier at grafikken i Oblivion er langt bedre, men atmosfæren er mye bedre i Gothic-spillene. Verdenen føles mye mer levende og ekte ut.

6707685[/snapback]

 

Både Morrowind, og Oblivion har bedre grafikk enn jevnaldrende Gothic-spill teknisk sett, men så absolutt ikke artistisk sett. :)

 

Grafikken i Gothic-spillene er også god nok teknisk sett.

 

012C000000295022.jpg

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Om stemning:

 

For å vere ærleg, synest eg ikkje Gothic 2 har spesielt mørk stemning. Det er mørkt til tider, andre gongar er det lyst. Men ein ting er sikkert, og det er at Gothic 2 formidlar stemning veldig, veldig bra. Eg hugsar enkelte augneblinkar...som ein gong eg var ute i ein litt myrlendt område utanfor Khorinis (innbillar meg at det var myrlendt, ei stund sidan eg har var der). Det var midt på natta, bekmørkt, og eg hadde forvilla meg litt for langt frå stien. Medan eg snik meg fram, ser eg silhuettane av skjelettkrigarar...som eg veit vil vere vanskelege å ta for ein magikar på midt nivå (dette er NotR). Eg er åleine i skogen, det er mørkt, og eg er i fare, Denne augneblinken er kanskje den mørkaste eg opplevde i Gothic 2, og den har brent seg fast. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...