Gå til innhold

Gothic III release-dato endelig fastslått?


Anbefalte innlegg

Ja, vekket til døde for å få kreftene til Beliars venstre hånd.

 

Han hadde jo planlagt det hele veien.

 

6690914[/snapback]

 

 

Xardas er vel fortelleren i begge Gothic-spillene? For all del – det kan være et triks for å gjøre serien mindre forutsigbar. ;)

 

6692380[/snapback]

Jau, de har en tendens til å gjøre det :p Men til slutt blir du så vant til det, at du gjennomskuer det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg aldri pløyd igjennom noen av de to Gothic spillene, men de skal vi gjøre noe med! Har lagt inn Gothic 2 nå og skal rase igjennom det, Gothic 3 ser skammelig bra ut! :] Er veldig spent.  :dribble:

6697097[/snapback]

Bør du ikke ta Gothic 1 før gothic 2 ? De henger sammen skjønner du. Eller, du klarer deg fint i 2ern uten å ha spillt enern, men er mye gøyere når du har spillt den første først

Lenke til kommentar

Jeg spilte Gothic 2 før 1'ern, og jeg vil faktisk påstå at det nesten er bedre å gå gjennom 2'ern først. Da får man mye mer den følelsen av å være en veldig forvirret person som på en måte har "mistet hukommelsen". Det likte jeg faktisk mye bedre enn da jeg gikk gjennom 1'ern senere, for så å gå gjennom 2'ern atter en gang. :)

Lenke til kommentar
Jeg spilte Gothic 2 før 1'ern, og jeg vil faktisk påstå at det nesten er bedre å gå gjennom 2'ern først. Da får man mye mer den følelsen av å være en veldig forvirret person som på en måte har "mistet hukommelsen". Det likte jeg faktisk mye bedre enn da jeg gikk gjennom 1'ern senere, for så å gå gjennom 2'ern atter en gang. :)

6700151[/snapback]

Det er jo smak å behag, men da husker du ikke kjente karakterer fra forrige spill.

Lenke til kommentar
Jo, jeg "husket" dem, fordi når man møter dem, så er det bare å si "hvem er du?", så forklarer de deg det. :)

6700622[/snapback]

Du kan ikke huske noen du ikke har truffet.

 

Du viste ikke rollen til Diego fra enern i toern for eksempel.

 

 

Eksempelt vis vil de som hadde spillt enern skjønne at Diego kunne trene deg opp til 100dex

 

 

For eksempel. Det er jo samme som å si at det er smartere å se siste gudfaren filmene før du ser alle de andre. (Gjelder ikke starwars)

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at det ikke er noe farlig å ha spilt 2'ern før man spiller 1'ern, da alle karakterene som var med i 1'ern forteller deg om dem selv i 2'ern, da utviklerne skjønte at det var mange flere som kom til å spille 2'ern, enn de som hadde spilt 1'ern.

6700708[/snapback]

Nei nei, du tar ikke skadet av det. Bare synes det er litt rart av deg å påstå at det er bedre å ta 2ern også enern. Men vi har hatt forskjellige meninger før vi :)

Lenke til kommentar

Har sett på en del "skjermskudd" nå. Dette ser jo meget bra ut! Grafikken var så som så, men skapningene og naturen generelt var meget pen! Dessuen var det ikke så "her har vi polert alt med såpe og vann, slik at det ser helt rent og pent ut til utgivelsesdato", som i Oblivion. Dette er selvfølgelig ikke et dårlig punkt, i alle fall ikke fra mitt synspunkt.

 

 

EDIT: Hvordan blir det med loot og sånt? La oss si jeg dreper en orc, kan jeg da ta våpenet hans, og eventuelt klærne?

Endret av Flaringo
Lenke til kommentar

Du har sikkert begynnt på toern nå Flaringo ?

 

Ser du ikke likheten på spillene ?

 

Det ser bare ut som en oppgradert versjon av 2ern og enern, det er typisk Gothic landskap, med typisk Gothic byer. Er sikkert bare positivt det :)

 

Det heter skjermbilder ikke skjermskudd.

Lenke til kommentar
Du har sikkert begynnt på toern nå Flaringo ?

 

Ser du ikke likheten på spillene ?

 

Det ser bare ut som en oppgradert versjon av 2ern og enern, det er typisk Gothic landskap, med typisk Gothic byer. Er sikkert bare positivt det :)

 

Det heter skjermbilder ikke skjermskudd.

6700876[/snapback]

 

Tenkte jeg skulle begynne litt senere ikveld. Kanskje du har lest om den dumme hendelsen min i SO5 (forstua håndleddet på en meget dum og flau måte), så jeg tenkte jeg skulle vente til smerten har roa seg lit.

Lenke til kommentar

Flaringo, Gothic 3 er et Gothic-spill, så jeg tviler på at det er slik som i f.eks. Oblivion, at man kan ta klærne til alle man dreper. Klær har litt mer å si i Gothic-spillene enn bare beskyttelse. De har også med identitet å gjøre.

 

Grafikken i G3 er definitivt ikke helt på topp, men dette driter jeg i. Den er veldig lik Gothic 2 sin grafikk, bare mye mer detaljert (selvsagt). Jeg, som den store Gothic-fanboy jeg er, har bare positivt å si om det. Da er det desto større sjanse for at jeg får den samme gode følelsen mens jeg vandrer rundt i skogene, som den følelsen jeg hadde i G2. Dessuten ser det veldig fint ut at vi får mange forskjellige lokasjoner. Oblivion er kjempestort, men dette synes jeg bare er meningsløst. Hele Cyrodiil kunne like godt vært på èn km2, da hele spillet ser prikk likt ut over alt. Gothic 3 er MYE mindre, men når landskapet er så mye mer variert, føles jo spillet bare mye større ut, da man kommer til steder hvor man ikke har vært tidligere. :)

Lenke til kommentar

Nå skulle jo gothic være stort også da, sikkert ikke i nærheten av Oblivion men.

 

Det med størresle synes jeg gjelder world of warcraft også, det er stort, med mye av de samme. Meningsløst.

 

Uansett, det med at klær har med identitet å gjøre er ikke HELT sant. Dette er som oftest skriptet inn i Gothic, som for eksempel når du har gjort en quest, så vil npcer behandle deg som om du skulle ha en annen armor, selv om du ikke bruker den.

Lenke til kommentar

Nåja, leiesoldatene i Gothic 2 blir ikke akkurat vel tatt imot når de kommer til Khorinis. Jeg skjønner hva du mener, tho. Den gode nyheten er jo at Gothic 3 skal bli enda "strengere" på slike ting.

 

Størrelsen til G3 skal vel være 7,5km2, mens den var ca. 16km2 i Oblivion. Det kan hende at størrelsen ble oppgitt i miles eller noe slik, men det var i allefall disse tallene, så du ser jo da at Oblivion faktisk er dobbelt så stort. Likevel, som jeg tidligere sa, så hjelper jo dette lite når Oblivion er likt uansett om man står på den ene enden av brettet eller den andre.

Lenke til kommentar

Personlighet i ansiktet, you say? Grunnen til at Oblivion er gode på dette, er jo fordi de har en gigantisk grafikkmotor, som sikkert koster mer enn livslønna di. Piranha Bytes har ikke slike ressurser. Ikke enda, i allefall. Det er ikke bare "en patch, så svosj", så sitter ansiktsuttrykkene. For å si det slik, vil jeg heller ha forskjellige personligheter enn forskjellige ansiktsutrykk. Oblivion kan sitte med sine uttrykk, så lenge Gothic får ha de utrolig gode personlighetene som Oblivion aldri hadde.

 

EDIT: Forresten blir Oblivion gruset av Half-Life 2 når det kommer til personlighet, bevegelse, og uttrykk i ansiktene til folk.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...