Gå til innhold

Gothic III release-dato endelig fastslått?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grafikken i Oblivion ser mer klar og grand og shiny ut.  Litt mere dynamisk også.  Gress som vaier, skyggespill fra trær, partikler etc.

7058236[/snapback]

Hm, gresset vaier da godt i vinden her. Skyggespill er det heller ikke noe å si på, og om jeg ikke husker feil så avgir også objekter og bygninger skygger. Dette er ikke tilfellet i Oblivion. Likevel synes jeg at Oblivion ligger et lite hakk foran grafikkmessig, men det er helt klart enkelte områder hvor Gothic 3 overgår Oblivion.

7059197[/snapback]

Jepp veldig nyansert og bra skrevet Kvakko! :thumbup: Jepp, jeg la merke til etterpå, at trær i G3 svaier ihvertfall.

 

Jeg har ikke sett skygger eller fargespill fra sola i G3 enda. Noen som har sett partikler (tåke, støv, røyk etc) eller speiling`?

 

Det er ikke helt riktig at det ikke var skygger fra ting i Oblivion... Det var bare små ting som epler, bestikk, kjetting o.l. de tok bort. Jeg irriterte meg utrolig over det, før launch, etter ble det en vanesak.

Lenke til kommentar

Goz, selvsagt mente jeg jo 5mill, ikke milliarder. Det hadde blitt litt mye. ^^

Likevel, jeg sier det igjen: Diablo har blitt solgt i seks år nå, mens WoW har vært ute på markedet i ett og et halvt år.

 

Dessuten pratet jeg i all hovedsak og Diablo, det første, og ikke den mye mer suksessfulle 2'ern.

 

EDIT: Jeg er helt enig når dere sier at Oblivion har en bedre grafikk, per pixel. Oblivion er mye mer detaljert, og spesielt inni hus finnes det jo milliarder av objekter. Likevel synes jeg at grafikken er mye bedre enn Oblivion når det gjelder liv, atmosfære og dynamikk. Verdenen virker mye mer troverdig, nettopp fordi den ikke er så generisk som Oblivion sin verden. Bethesda har brukt mange "skitne triks" i Oblivion for at deres gigantiske verden skal bli lettere å sette opp (jeg klandrer dem ikke, for verdenen er jo tross alt massiv), men det går litt utover atmosfæren, synes jeg. Den avstandsblur'en liker jeg egentlig ganske godt. Da kan man se langt uten at det krever så mye. Dette er et "skittent triks" fra Piranha's side, men jeg synes egentlig måten de har gjort det på her, faktisk er en veldig smart måte.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Goz, selvsagt mente jeg jo 5mill, ikke milliarder. Det hadde blitt litt mye. ^^

Likevel, jeg sier det igjen: Diablo har blitt solgt i seks år nå, mens WoW har vært ute på markedet i ett og et halvt år.

 

Dessuten pratet jeg i all hovedsak og Diablo, det første, og ikke den mye mer suksessfulle 2'ern.

7064152[/snapback]

Hva er det dere prøver å si med disse salgstallene? At mainstream selger? (Sims = 17-18 millioner)
Lenke til kommentar
Den avstandsblur'en liker jeg egentlig ganske godt. Da kan man se langt uten at det krever så mye. Dette er et "skittent triks" fra Piranha's side, men jeg synes egentlig måten de har gjort det på her, faktisk er en veldig smart måte.

7064152[/snapback]

Begge spill bruker samme teknikk for avstand. Bethesda ble utskjelt for sin versjon fordi gresset og fjell plutselig poppet opp foran brukeren. Jeg synes de grønne flatene i G3 blir litt kunstige. Men dette er kanskje noe bedre på High.. Pr. nå er denne settingen utopisk for min maskin.

 

Hvorfor skiller du Diablo1 og 2 fra hverandre?

Lenke til kommentar
Den avstandsblur'en liker jeg egentlig ganske godt. Da kan man se langt uten at det krever så mye. Dette er et "skittent triks" fra Piranha's side, men jeg synes egentlig måten de har gjort det på her, faktisk er en veldig smart måte.

7064152[/snapback]

Begge spill bruker samme teknikk for avstand. Bethesda ble utskjelt for sin versjon fordi gresset og fjell plutselig poppet opp foran brukeren. Jeg synes de grønne flatene i G3 blir litt kunstige. Men dette er kanskje noe bedre på High.. Pr. nå er denne settingen utopisk for min maskin.

 

Hvorfor skiller du Diablo1 og 2 fra hverandre?

7064264[/snapback]

 

Oblivion gjorde det samme, men ikke på samme måte. Landskapet ble stygt og grøtete på avstand der. Gothic 3 ville nok sett like grøtete ut på avstand det også, uten den blur-greia. Det er derfor jeg synes blur'en er en fin bil. Det ser bare mye bedre ut. :)

 

Jeg skiller Diablo 1 og 2 fordi at Diablo 2 solgte betydelig mye mer enn 1'ern. 2'ern var jo mye mer ventet, og dermed hadde den et mye bredere spekter av markedsføring.

Lenke til kommentar
Oblivion gjorde det samme, men ikke på samme måte. Landskapet ble stygt og grøtete på avstand der. Gothic 3 ville nok sett like grøtete ut på avstand det også, uten den blur-greia. Det er derfor jeg synes blur'en er en fin bil. Det ser bare mye bedre ut. :)

7064311[/snapback]

Jeg for min del ble virkelig imponert over Gothic 3 sin dybdehåndtering.. Blureffekten gjorde det hele rent pittoresk, istf med Oblivion hvor det ble veldig tydelig at detaljrikdommen ble senket for at ytelsen skulle være på topp. Med G3 får man følelsen av at man skimter et hus langt der borte, man ser hva det er, og en del detaljer, men det er litt utydelig. Oblivion så ser man samme huset helt tydelig, men detaljer mangler. Oblivion sin håndtering er kanskje mer realistisk i forhold til at øyet ser skarpe linjer på avstand, men G3 er akk så mye vakrere på dette punktet, spør du meg.

 

En annen ting er som mange andre sier, G3 ser håndlaget ut i mye større grad, noe som er et pluss. Omgivelsene gir virkelig følelsen av at man er i middelalderen. Med Oblivion får jeg mer følelsen av å være i en fantasiverden hvor alt skinner litt mer, alt er litt renere, ting er hakket mer perfekt enn det i virkeligheten er...

Lenke til kommentar

Mener å huske at synsavstanden i Oblivion var mye mye lengre enn i G3, eller? Syns å huske at jeg kunne se toppen på tårnet i den største byen fra veldig langt unna, mens i G3 er jeg ganske skuffet over hvor kort jeg ser selv med view distance på maks. Mener også at folk og dyr var synlig på mye lengre avstander i Oblivion, men der er jeg ikke fullt så sikker. Liker G3 mye bedre enn Oblivion, men på grafikksiden så syns jeg Oblivion har et sterkt overtak. Men så er det på den andre siden mye finere og spennende å gå rundt i G3 sine skoger enn i Oblivion sine. nå nettopp opplevde jeg å få en flokk Bison løpende mot meg. Ble litt småskremt først, men oppdaget så at de ikke var interessert i lille meg :)

Lenke til kommentar

Har lest en del steder at NPC'ene i G3 virker enda mer døfødte enn i Oblivion (to spill hvor utviklerne skrøt om hvor "liv-aktige" NPC`ene skulle være).. Er dette virkelig sant? Er det ikke slik at de går rundt å snakker med hverandre ogsånn? :(

 

Er redd for at man kan fort bli litt skuffet over G3 hvis man ikke er die hard fan!

Lenke til kommentar

I utgangspunktet var det nok slik at Oblivion hadde en lengre synsvidde enn G3, men jeg er faktisk imponert over G3 akkurat på dette punktet.

 

Jeg blir stadig mer irritert over lastetidene i Gothic 3. Som sagt er det greit nok at spillet bruker tid på å laste inn i starten. Det er jo tross alt hele spillet som lastes inn. Likevel, må det ta så fordømt lang tid når jeg dør, og må quick-loade tilbake? Dessuten tar det jo faen meg nesten enda lengre tid å slå av spillet! Det er jo bare absurd!

 

Nå har jeg forresten kommet over en del "nye" fiender. Mine Crawlers, Ogres og drager! Satan så vanskelige de er! Dragen tar meg på èn flameball! :ohmy:

Lenke til kommentar
Har lest en del steder at NPC'ene i G3 virker enda mer døfødte enn i Oblivion (to spill hvor utviklerne skrøt om hvor "liv-aktige" NPC`ene skulle være).. Er dette virkelig sant? Er det ikke slik at de går rundt å snakker med hverandre ogsånn? :(

 

Er redd for at man kan fort bli litt skuffet over G3 hvis man ikke er die hard fan!

7064664[/snapback]

Vel, de fleste NPCer holder seg på ca. samme plass mesteparten av tiden. De går rundt om kring og snakker med hverandre, griller kjøtt på bål, legger seg på kvelden osv., og det syns jeg er ganske greit. Man burde jo ikke måtte lete over hele Myrtana etter NPCene heller :p

Lenke til kommentar

NPC'ene er definitivt ikke dødfødte. De oppfører seg realistisk (de arbeider, tar seg spisepauser, snakker med hverandre, sover, osv), og under kamp mot hverandre er de også veldig troverdige. Selv dyrene lever realistiske "liv". De også sover, og drar på jakt. Ulvene og hjortene beveger seg veldig ofte i pakk, men de gjør deg ikke noe med mindre du kommer for nærme dem (hjortene gjør deg aldri noe). Hvis du kommer for nærme, føler de seg truet, og begynner å lage stygge lyder mot deg. Om du bare trekker deg rolig tilbake noen steg, bryr de seg ikke om deg, og fortsetter videre. Flere ganger har jeg sett to-tre ulver som samarbeider om å ta ut et villsvin 8da dette er stort stygt, og veldig farlig). Bandittene liker heller ikke villsvinene så godt (vel, det gjør ikke jeg heller).

 

Både mennesker og dyr har sine venner og fiender, og alle sammen kjemper realistisk mot deg. Dyrene er spesielt gode til å trekke seg tilbake for å unngå slagene dine, mens de venter på å finne sitt moment å angripe på. Når dyrene først angriper, er de veldig farlige, fordi de angriper flere ganger samtidig. Villsvinet er spesielt flink til å bare meie deg ned, for så å stange deg til døde.

 

Mot dyr er det generelt sett best å ta dem ut på avstand, for eksempel med en bue.

 

EDIT: Når du snakker med mennesker, merker du raskt at de har en mye mer engasjerende måte å prate på enn i Oblivion, hvor bare noen få skuespillere har stemmen til alle karakterene, og hvor alle har det samme å si. Skuespillet er veldig bra i Gothic 3, og de bruker mange skuespillere for å få varierte stemmer.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg er at jeg fulgte en oppfordring jeg fikk helt i starten, noe jeg oppfattet som "ta med deg alt som ikke er naglet fast". Problemet nå er at ingen i rebel campen liker meg og de har tatt fra meg nesten alt gullet jeg hadde, og ingen ser ut til å ville tilgi meg... snufs... Dette lukter en restart hvor jeg neste gang har i bakhodet at det er ikke lurt å stjele fra vennene sine...

 

Ellers synes jeg det er vanskelig nok, nesten litt i meste laget, men det er vel sånn det skal være... ;) Liker i alle fall det bedre enn balanseringen i Oblivion. Det skal føles litt ekstra godt å ta knerten på Topork (når jeg blir kraftig nok til det... nå gruser han meg med et par-tre slag.. sukk).

 

@Hr. Jenssen: Loadetidene synes jeg varierer veldig.. noen ganger tar det et halv minutt, andre ganger tar det bare ti-femten sekunder. Rart i grunn. Men ikke noe som har rukket å irritere meg enda. Når jeg avsluttet nå skjedde det umiddelbart. Isted låste hele spillet seg og prosessen måtte drepes...

 

@gas: Førsteinntrykket mitt sier "løp og kjøp!!" :)

 

 

Forøvrig.. møkkavillsvin. 'nough said.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...