Gå til innhold

Gothic III release-dato endelig fastslått?


Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg spilt spillet litt, og må si jeg er dypt skuffa. Spiller hakker noe grenseløst, selvom grafikken virker gammeldags (det å tenne en fakkel struper alt hos meg), kampsystemet er håpløst, og det er en FLORA av bugs i spillet. F.eks. så løp jeg litt rundt for å bli kjent med omgivelsene; plutselig charge en boar meg, og den bare hogg løs på meg til jeg døde; fikk ikke inn et eneste slag da boaren aldri stoppa. OK tenkte jeg, får reise meg opp og løpe av gårde, MEN NEIDA! Boar'en dreper meg HVER gang jeg reiser meg opp, og i og med at jeg ikke har savet så tidlig i spillet, måtte jeg begynne på nytt. Dette er rett og slett for dårlig. I skrivende stund gir jeg spillet 2/10 for god musikk. Resten suger rett og slett..

7053098[/snapback]

Jeg er veldig enig i mye av det du sier her elf-man. Dog er det uendelig mye bedre enn 2'ern.

 

Jeg opplever bug'er som at alt slower ned, hakker, og til slutt timer ut skjermkortet. Som oftes er jeg heldig og det kommer tilbake etter ca 10 sekunder. En gang kom det ikke tilbake fra svart skjerm (edit: dette har skjedd et par gangner til senere)

 

Samtidig sliter spillet med clip'ingen, spesielt i bakker.

 

Hva slags skjermkort har dere Raziel og Elf-man? Selv kjører jeg Radeon 1800 512MB.

 

Irriterer meg bittelitt over at grafikken er så dårlig, men jeg visste hva jeg gikk til her. Stusser også på at Piranha ikke tenker på helhetsinntrykket fra settingen (middelalder) ... pastellfarger på navnene og blander moderne navn med fantasinavn. Vært bedre å satset helt på middelaldernavn, denne blandingen og pastellfargene tar bort illusjonen unødvendig.

 

Det sagt, så er musikken veeeldig bra. Den er pompøs og fin samtidig som jeg likte veldig at de bruker cello/bratsj som solo-intrument på en litt ettertenksom måte. Dette er faktisk innovativt (rart at ingen har tenkt på det før)

 

Også pluss for ranged combat, selvom det er et godt stykke igjen til Oblivion og AoC her.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
meg bittelitt over at grafikken er så dårlig

Hva? Dårlig? Synes det ser flott ut fra screenshots jeg? Hvilken spill sammenligner du med?

7057887[/snapback]

Ligger endel mil bak Oblivion, MM DM osv. tbh. Spesielt texturene på store flater som tak, vegger o.l. Karakterene er greie nok, men litt udetaljerte og gjør "sing for the moment"-emoten til Eminem litt mye.

 

Stusser over litt over at de faller i de samme fellene som Oblivion gjorde: LOD, crash you name them. Som TES-lojalist skal jeg ikke klage for mye på dette. Bethesda fiksa det jo for Oblivion så Piranha kommer sikkert til å gjøre det for G3 også. Men den første G3-patchen fiksa marginalt for meg.

 

Så kanskje disse feilene next-gen barnesykdommer mer enn en Oblivion/G3-spesifikke bugs (i den grad vi kan kalle G3 next-gen).

 

Edit: la til litt.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Hmm. En liten ting jeg oppdaget nå når jeg kjeik i Task Manager. Topp minneforbruk er nå 2.35 GB her hos meg. Bruker ca. 600 MB på desktoppen. Ser ut som om deaktivering av noen bakgrunnsprogrammer er på tide. Trodde ikke 2 GB+ alderen var over oss allerede, men virker i allfall slik her. Spørs jo tilogmed om jeg overlever med kun 2 GB fram til neste oppgradering en gang.

 

Edit: Forresten er det noen som har testet forskjellige beta nvidia drivere? Vet enkelte tar helt av med testingen av diverse drivere, så hvis noen har oppdaget en eller annen driver som er bedre på G3 enn de nyeste offisielle så være så snill å si ifra :)

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Synes nå ikke spillet ser ille ut jeg? likte ikke grafikkstilen til Oblivion, for eventyr aktig hvis du spør meg (!?)

 

To screens fra en bruker tidligere i tråden.

hustak som du nevner osv ser jo flott ut?

Terreng

7058159[/snapback]

Synes du virkelig hustaket til høyre ser bra ut? Er noe med texturene der som ikke funker (muligens noe for lav bit)... pluss at det er alt for skarpe kanter på sidene og toppen.

 

Terrenget så bra ut på det bilde ja. Men se på bladet på ryggen hans... det ser jo ikke ut som stål, men som det er lagd av driv-ved eller noe.

 

Grafikken i Oblivion ser mer klar og grand og shiny ut. Litt mere dynamisk også. Gress som vaier, skyggespill fra trær, partikler etc.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Registrert omlastningssentral i Bergen... Da har vi det kanskje i morgen. Ellers så var det jo mye om og men er i tråden, hjelper den nye patchen noe? Jeg får ikke ADSL før om en uke så jeg kan ikke laste ned patchen helt enda.

Endret av xm8
Lenke til kommentar

Synes folk er litt smånegative her jeg .. :(

 

Er det bare jeg som er knallfornøyd?!

 

Etter å ha spillt litt, så er noe av det negative jeg har så si, at jeg begynner å bli litt for tøff! Raider en haug av Etlite -krigere, og Commandere, og slaktet en hula av banditter, hvor jeg attpåtil fikk godkjent en quest, som jeg ikke en gang hadde begynt på!

 

Men, dette har jo med at jeg satte vanskelighetsgraden på "Easy"! :) Etter å ha spilt Gothic 2, hvor jeg ble rævkjørt etter alle kunstens regler i starten, så tenkte jeg Easy var passe greit nå, for en "weekend warrior" som meg.. Men, det er vel bare å prøve seg litt på medium da! Så, hva jeg egentlig sier, er at det ikke noe særlig jeg klager på! :)

 

Synes dette er gøy jeg! :)

Lenke til kommentar

De som liker spillet er vel mer opptatt av å spille enn å syte ;)

 

Så langt er G3 (på medium vanskelighetsgrad) hakket enklere enn G2 for min del i allfall. Eneste som er litt strev er å gå tom for piler (som skjer ganske ofte). Liker veldig godt det at sverd ikke egner seg på dyr lengre. Men det kommer vel kanskje som et sjokk for mange, siden man er vant til å springe rundt med sverd og knerte alt med det. I G3 burde man bruke bue hvis man vil springe ut i skogen og leke ranger. Slik opplever jeg det i allfall, og som sagt så liker jeg det veldig godt.

 

Gothic 3 :love:

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal klage på én ting, så må det være quest-logen.. Det er helt greit bygd opp, at i stedet for at det kommer en beskrivelse av hva man skal gjøre, slik som i Oblivion, så kommer det sitater fra samtaler realtert til questen... Og det er egentlig litt bra, for da må man tenke litt selv, slik som i "real life" ..problemet ligger i at jeg synes det mangler noen sitater (ref. "Shy Deer" -questen, blandt. annet).. da det faktisk ikke står hva man skal gjøre.. i hvert fall ikke så jeg skjønner det..

 

Men, dette er bare småpirk! Spiller er "el Grande" ! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...