Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Gothic III release-dato endelig fastslått?

Anbefalte innlegg

EDIT: Som jeg mistenkte, pakken ligger i Trondheim, 8 mil sør for mitt hus.

Noen som vet om det er noen mulighet til å få tak i post-terminalen i Trondheim, så jeg kan få hentet den?  Jeg kjører gjerne en liten time fra og til for å få dette spillet en dag tidligere, for å si det slik!

7053595[/snapback]

Du kan vel prøve å ringe terminalen i Trondheim, og gi verbalt bevis på at det er nettopp din pakke? Jeg har i alle fall gode erfaringer med post-terminaler ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en AMD athlon X2 4800+, 2gb RAM, ATIradeon1900xtx og et MSI kort jeg ikke husker betegnelsene på.

7054259[/snapback]

Takkar, det høyrast ikkje so voldsomt ulikt ut. Maskina mi var bygd for den opprinnelege utgivelsesdatoen for G3, so det er nok berre enkeltkjerne og eit usselt X1800XT-kort, men det eg har er i alle fall i slekt med ditt utstyr. Kryssar fingrane for at det går like greit for meg. :)

Med det oppsettet der reknar eg med at du får grei ytelse med alt på maks, og? ;)

Kay

7054290[/snapback]

Har satt ned litt på texture details ellers er alt på fullt. Gikk litt hakkete ute i skogen med texture details på max, men synes fortsatt det ser utrolig bra ut uten denne på max. Stemningen er mye viktigere for meg i dette spillet. Jeg kunne ikke bedt om mer :!:

Lenke til kommentar
Hvis min pakke har blitt innlevert på en omlastingsterminal i Bergen klokka 10 i dag, og jeg bor 1 time med ferge fra bergen, og kanskje 2-3 timer inn til sentrum, kan jeg rekne med å få pakken i dag?

7054327[/snapback]

Noen som vet?

7054545[/snapback]

Det kan godt hende. Du kan jo stikke ned på det lokale posthuset ditt i kveld, en liten stund før stengetid. Jeg har tenkt å gjøre det her, da vi bor kun en time unna omlastingsterminalen i Trondheim.

Lenke til kommentar

hmm, angående patchen. Når jeg starter gothic nå så får jeg en beskjed på tysk, kan ikke noe særlig tysk, men tror det er en update skjerm, men det er ikke noe info om hvor lang tid det tar eller prosent måler eller noen ting, tror den bare sier jeg skal vente. Men tar en stund så jeg bare trykka den vekk og ta kom jeg rett inn i spillet.

Er det her en patchen som automatisk updater seg?

Lenke til kommentar
Jeg eller har ikke lyst til og spille gothic 3 før jeg har fått patcha de, men de e så bra att jeg bare må, fanken å..... Håper jeg ikke må begynde på nytt når jeg installerer patchen!?!?!

7054132[/snapback]

Selvsagt må du ikke begynne spillet på nytt bare fordi du installerer en patch. :)

Elf_Man, det har ikke noe å si om PC'en er kratig eller svak. Noen maskinvarer har bare store problemer med visse spill. Når BF2 kom ut, og jeg hadde mitt Geforce 6800-kort, måtte jeg spille det på 800x640 oppløsning med alle instillinger satt på lavest mulig. Selv da hakket det. Det hadde ingen ting å gjøre med at kortet var for svakt, for demoen gikk glatt. Etter hvert som patchene kom, så gikk spillet bedre og bedre, og nå er det stort sett helt greit nok.

Bugs i slike spill, hvor man kan gjøre zilliarder av egne valg (man kan gå hit, man kan gå dit, man kan gjøre dette oppdraget først, eller man kan starte oppdrag nr 2 midt i oppdrag nr 50, osv), er ofte veldig individuelle bugs. ALLE spill av denne typen har mange bugs. Nå er jo Piranha et veldig lite selskap, så det forundrer meg ikke at spillet er buggete... Så lenge de klarer å fikse problemene, og så lenge de klarer å fikse dem raskt, så er det fullt tilgivelig for mitt vedkommende. Å gjøre som Bethesda, å bare komme med èn patch som ikke fikser de største problemene... det er ikke tilgivelig. Min Oblivion CE står og støver i hylla. Jeg klarer ikke å spille spillet fordi det crasher i løpet av de to første sekundene jeg spiller det.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
hmm, angående patchen. Når jeg starter gothic nå så får jeg en beskjed på tysk, kan ikke noe særlig tysk, men tror det er en update skjerm, men det er ikke noe info om hvor lang tid det tar eller prosent måler eller noen ting, tror den bare sier jeg skal vente. Men tar en stund så jeg bare trykka den vekk og ta kom jeg rett inn i spillet.

7054616[/snapback]

Hmm kan virke som det bare er dvd verifisering, for den kommer hver gang, men blir som som regel borte nesten med en gang. Men hvorfor fungerer det da å bare klikke den vekk? det burde vel ikke ha gått om det er dvd verifisering som pågår? nå har jeg klart å forvirre meg selv :hmm:

Lenke til kommentar

7054616[/snapback]

Jeg fikk den jeg også, oppe i høye hjørne står det "DE|EN", klikk på EN for engelsk tekst, og lukk så hele vinduet. Av en eller annen merkverdig grunn, henger denne seg etter første install. Skjer ikke etterpå.

Neida, buggfritt spill....

Lenke til kommentar
Jeg eller har ikke lyst til og spille gothic 3 før jeg har fått patcha de, men de e så bra att jeg bare må, fanken å..... Håper jeg ikke må begynde på nytt når jeg installerer patchen!?!?!

7054132[/snapback]

Selvsagt må du ikke begynne spillet på nytt bare fordi du installerer en patch. :)

7054626[/snapback]

Det er langt i fra selvsagt, Hender da absolutt at det er patcher som gjør at de gamle savegamene ikke lenger vil fungere. Men må si meg enig at det er usansynlig i gothic sitt vedkommende, rart om det skulle komme en patch som foranda så radikalt mye på spillet.

Lenke til kommentar

7054616[/snapback]

Jeg fikk den jeg også, oppe i høye hjørne står det "DE|EN", klikk på EN for engelsk tekst, og lukk så hele vinduet. Av en eller annen merkverdig grunn, henger denne seg etter første install. Skjer ikke etterpå.

Neida, buggfritt spill....

7054658[/snapback]

hmm, okay takk.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke komme på et eneste spill hvor jeg har måtte starte spillet på nytt etter å ha patchet det. Om du installerer mods, det blir noe annet. Da er det skjønnelig - men jeg har aldri opplevd at det skjer når man patcher spillet med offisielle patcher.

7054686[/snapback]

Finnes en god del spill som renderer saves ubrukelige når de blir patchet, dette gjelder særlig strategi-spill og andre spill hvor patcher forander hele oppbyggingen av spillet. Bare fordi du ikke har opplevd det betyr ikke at det ikke finnes.

Og dette du sier med at Tes4 ikke funker for deg, at forskjellige konfigurasjoner ikke kan forvente å funke likt; har du lest linkene jeg posta? Folk med TOTALT forskjellig maskinvare fra det jeg har som har AKKURAT samme problem...

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Nå har jeg spillt spillet litt, og jeg er KNALLFORNØYD! :w00t:

Har ikke opplevd en enste bøgg til nå.. ikke vet jeg helt hvilke bøgger det er snakk om heller.. Synes det flyter greit nok.. Presser aboslutt ALT på MAX, i en oppløsning på 1920x1200..

Loadetidene skal jeg heller ikke klage på, men det tar merkbart lengre tid enn Oblivion, men.. det fungerer fint hos meg! :)

Kjempefornøyd! Og mye av musikken er knallhærlig! Spesielt en akustisk-gitar melodi.. :love:

Det eneste som irriterer meg bittelitt, er det at dyrene dytter deg så fort over ende.. Og når du først er nede, så blir du dyttet ned igjen, og igjen, og igjen.. Men, det hjelper vel på å bli større og sterkere, regner jeg med! :)

gothic32006101213541184am0.th.jpggothic32006101214424014le4.th.jpggothic32006101214065965db6.th.jpg

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at Gothic 3 ikke er et buggete spill. Det hersker liten tvil om det. Poenget mitt er dog at bugs ofte er veldig individuelle fra PC til PC. Forskjellige oppsett kan ha forskjellige problemer. kfhauger og Bone har for eksempel ikke kommet over noen merkverdige bugs.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Har spilt meg opp på lvl 5 nå. Har ikke sett noe særlig til bugs enda, bortsett fra noen goblins som ble liggende og flyte i lufta etter at jeg drepte de.

Som Bone sier er det slitsomt å slåss med dyr. Hvis de først får inn en treffer så blir du stunna, og da treffer de deg igjen og igjen. Noen av de angriper veldig fort. Det er ingen verdens ting du kan gjøre. Parry/block reduserer skaden men du blir fortsatt satt ut av angrepet.

Ellers er storyen kul så langt. Skal ikke ødelegge moroa for noen men det er morsomt å se allerede i begynnelsen at ting man gjør har konsekvenser.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...