Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Gothic III release-dato endelig fastslått?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette syntes jeg var interesssant:

Vital quest NPCs can and will be killed in the course of the game; kill enough members of a faction and all members, and eventually entire cities, may become implacably hostile to the player. My demonstrator reassured me, however, that the player would never be completely stymied. It is fully possible for a player to murder every NPC in the world and still finish the game -- although they stress that this is way more difficult than it sounds.

Man kan altså drepe alle. Det finnes ingen uovervinnelige, eller noen som ikke kan slaktes fordi de er viktige personer i en quest. Det høres kanskje ikke ut som en god idè, men det appellerer til meg. Slik jeg ser det blir spillet mer "naturlig". Konsekvensene av valgene dine blir mer klare. At man, som i G2, må utføre "finish blow" for å drepe noe er også genialt. Da kan man overvinne de uten å drepe dem, da frykter de deg og disse kan senere bli en ressurs for deg. Livet deres ligger altså i dine hender. Etter at du har vunnet kan du velge om svinet fortjener å leve eller dø. Kult!.

Lenke til kommentar
At man, som i G2, må utføre "finish blow" for å drepe noe er også genialt. Da kan man overvinne de uten å drepe dem, da frykter de deg og disse kan senere bli en ressurs for deg. Livet deres ligger altså i dine hender. Etter at du har vunnet kan du velge om svinet fortjener å leve eller dø. Kult!.

6605925[/snapback]

Ja, likte òg dette i G2. Eg spelar so å seie alltid som "snill" når eg spelar RPG, og det er alltid surt når spelet tvingar deg til å drepe ein person når du føler at problemet kan løysast på ein annan måte. I Gothic-spela får ein velge slike ting sjølv. :thumbup:

Men eg lurar på korleis det blir med piler og magi...tippar eg som magikar fortsatt må ty til "Sleep" eller isblokk+sverd for å slå ut folk utan å drepe dei.

Kay

Lenke til kommentar
Wow, en CE? BESTILT!! :dribble:

Jeg har ikke peiling på hva den blir å inneholde, men for å være ærlig, så driter jeg i det. Når det gjelder Gothic, skal den mest eksklusive versjonen handles. :)

6607400[/snapback]

Hehe, akkuratt det samme tenkte jeg :D Men uansett hva som er spesielt med den, kommer det til å være bra :D

Lenke til kommentar
Forhåndsbestill Collectors Edition på cdon.no koster bare 447, jeg gjort ivertfall det:D

Veit noen hva spesielt Collectors Edition innholder?

6607279[/snapback]

So lenge der er ein fullversjon av Gothic 3, skal eg vere svært godt nøgd. :)

Kjem definitivt til å kjøpe Collector's Edition, eg òg, men eg trur eg ventar til Gamezone har fått den inn, slik at eg får samanlikne pris.

Kay

Lenke til kommentar

No har det komt endå ein preview-artikkel, på IGN, med nokon veldig bra bilete. Dei skriv mellom anna at G3 kan komme til å overgå Oblivion. Sjølv synest eg dette er å legge lista litt lågt. Eg er meir spent på å sjå om det klarar å overgå Gothic 2...;)

Kay

Lenke til kommentar
No har det komt endå ein preview-artikkel, på IGN, med nokon veldig bra bilete. Dei skriv mellom anna at G3 kan komme til å overgå Oblivion. Sjølv synest eg dette er å legge lista litt lågt. Eg er meir spent på å sjå om det klarar å overgå Gothic 2...;)

Kay

6608213[/snapback]

"Legge lista litt lågt"? Mener du at Gothic3 vil overgå Oblivion med glans da, eller mente du at dette var å legge lista litt høyt? :)

Lenke til kommentar
"Legge lista litt lågt"? Mener du at Gothic3 vil overgå Oblivion med glans da, eller mente du at dette var å legge lista litt høyt? :)

6610328[/snapback]

Eg meiner at Gothic 2 allereie er ein del betre enn Oblivion, og at ein oppfølgjar bør prøve å vere betre enn forgjengaren. :) Altso er ikkje spørsmålet for meg om Gothic 3 slår Oblivion, men om det klarar å overgå Gothic 2.

"Låg" på nynorsk har samme tyding som "lav" på bokmål.

Kay

Lenke til kommentar

6610328[/snapback]

Eg meiner at Gothic 2 allereie er ein del betre enn Oblivion, og at ein oppfølgjar bør prøve å vere betre enn forgjengaren. :) Altso er ikkje spørsmålet for meg om Gothic 3 slår Oblivion, men om det klarar å overgå Gothic 2.

"Låg" på nynorsk har samme tyding som "lav" på bokmål.

Kay

6610605[/snapback]

Mulig det vil overgå Oblivion.. Håper det også overgår Morrowind.

Lenke til kommentar

Gothic 2 er uendelig mye bedre enn Oblivion når man ser bort fra det tekniske (man kan ikke sammenligne et spill fra 2003 med et spill fra 2006 på det tekniske), så det blir nok mellom Gothic-titlene at G3 vil få sterk konkurranse. Jeg er egentlig ikke redd for at G3 skal bli som TES-serien har blitt (Morrowind var jo faktisk mye bedre enn Oblivion). G3 ser for mye ut som G2 til at det kan bli noe annet. :)

Lenke til kommentar
Gothic 2 er uendelig mye bedre enn Oblivion når man ser bort fra det tekniske (man kan ikke sammenligne et spill fra 2003 med et spill fra 2006 på det tekniske), så det blir nok mellom Gothic-titlene at G3 vil få sterk konkurranse. Jeg er egentlig ikke redd for at G3 skal bli som TES-serien har blitt (Morrowind var jo faktisk mye bedre enn Oblivion). G3 ser for mye ut som G2 til at det kan bli noe annet. :)

6610822[/snapback]

Det jeg ikke liker med TES-serien, er at personene enten er gode eller onde; man vet alltid hvor man har dem. Det gjør man ikke i Gothic-spillene (det var f.eks. ganske uventet at Canthar ville at man skulle gjøre noe ulovlig som gjentjeneste).

En annen ting er at dialogene i Morrowind er fryktelig repetive, og at det ikke blir brukt stemmer, men for all del: TES-serien er også bra. :)

Lenke til kommentar
(det var f.eks. ganske uventet at Canthar ville at man skulle gjøre noe ulovlig som gjentjeneste).

6611041[/snapback]

Virkelig? Jeg skjønte nok at det var en catch, at det var noe jeg måtte komme til å gjøre, som jeg over hodet ikke hadde lyst til (jeg gjorde det ikke - rather the hard way than the evil way).

Poenget ditt er jeg selvsagt helt enig i. Jeg ble virkelig sittende å lure på om jeg faktisk skulle ta den lappen fra Canthar.

Nesten alle karakterene i G2 er faktisk sine egne karakterer, med sine egne meninger. I TES (spesielt Morrowind, men også veldig mye i Oblivion) er det kun oppdragskarakterer som har noe å si. Selv disse har lite spennende å si, bare "gå dit, gjør det". Jeg nevnte tidligere i tråden han paranoide halv-alven (eller hva han nå er) i Oblivion, som skulle ha deg til å følge etter folk for å se om de var med i en konspirasjon mot han. Det var et litt artig oppdrag, da jeg hele tiden tenkte at jeg kanskje ville komme over en eller annen mørk hemmelighet etter hvert (jeg trodde ikke disse folka faktisk var i en konspirasjon mot han, det ville jo vært meningsløst, men at jeg ville oppdage noe annet underveis som jeg snuste rundt). Jeg har tydeligvis blitt skjemt bort av Gothic, fordi TES er ikke slik, og jeg tviler egentlig på at det noen gang vil bli det. TES er ekstremt straight-forward når det kommer til slike ting. Det blir i lengden rett og slett kjedelig i TES, da man alltid vet hva man har å forvente, mens i Gothic sitter man hele tiden å lurer. Gud, nå fikk jeg lyst til å spille Gothic igjen... :love:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Og då har Gamespot kasta seg på bølgja, dei òg. :) Godt å sjå at dei store nettsidene gir Gothic-serien litt merksemd, der er altfor mange som stadig ikkje kjenner til han.

Sjølv gledar eg meg berre meir og meir...eg er alvorleg frista til å spele gjennom G2 berre ein gong til, kanskje på den nye 40" LCD-TVen eg bestilte i går :D. Eg hadde eigentleg bestemt meg for å la Gothic-serien kvile fram til G3 kom, noko eg allereie har mislukkast med ein gong (fekk tak i originale Gothic, måtte berre spele igjennom det). :)

Berre nokre få månadar att no...

Kay

Lenke til kommentar

Late KayAU, som over hodet ikke gidder å linke! ^^

Her finner dere Gamespot's sniktitt, og her er IGN sin.

Som KayAU, blir jeg også bare mer og mer ivrig etter å få klørne mine rundt oppfølgeren til min første ekte kjærlighet, mitt favorittspill. :love:

Forøvrig har jeg et sterkt kort i ermet: Jeg har enda ikke prøvd meg på NotR, selv om at jeg har det liggende her. Jeg har veldig lyst, og siden det er omtrent helt dødt med gode spilltitler for tiden (har spilt meg lei av nesten alt jeg har, og sommervarmen hjelper ikke mer på), så det er veldig fristende, men jeg skal prøve å la være. Jeg skal klare å holde meg til like før G3 kommer, så skal jeg spille gjennom NotR uka før jeg får tak i G3. :)

BTW. Hva mener du med "noen få måneder igjen"? Det er jo knapt èn måned igjen! :D

EDIT:

The game's world is split into three realms, with a total of about seven-and-a-half square miles of territory to explore. That's not quite as large as Oblivion's world, but from what we've seen, Gothic 3's world is much more alive and detailed. There seems to be a better sense of atmosphere, as well.

Høres ut som Gothic, ja. :love:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...