Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Gothic III release-dato endelig fastslått?


Anbefalte innlegg

The major three German print mags, GameStar, PC Games and PC Powerplay have reviewed the first Gold Master of Gothic 3 in their current issues, all coming to the conclusion, that it was unplayable bugridden. While PC Powerplay refrained from giving out an actual rating, GameStar and PC Games rated it in the mid 80s.

Nothing uncommon these days, I'm afraid, but I wonder, a) if Gothic will suffer the same public punishment as Dungeon Lords and b) how on earth anyone seriously could call the first Gold Master Gold for public?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The major three German print mags, GameStar, PC Games and PC Powerplay have reviewed the first Gold Master of Gothic 3 in their current issues, all coming to the conclusion, that it was unplayable bugridden. While PC Powerplay refrained from giving out an actual rating, GameStar and PC Games rated it in the mid 80s.

Nothing uncommon these days, I'm afraid, but I wonder, a) if Gothic will suffer the same public punishment as Dungeon Lords and b) how on earth anyone seriously could call the first Gold Master Gold for public?!

6964316[/snapback]

 

Det skal jo være fiksa nå vel?Uansett, er det SÅ ille slipper de vel ut en patch rundt releasedatoen..

Lenke til kommentar

Stakkars Amerikanere, ikke bare må de vente en hel måned etter Europa med å få gothic 3, men spillet blir laget lettere for dem. :no:

 

Johann Ertl, the official community manager of Jowood posted in our german forums that the USA version is released one month later than the European one because of the small differences that will be made to the game.

 

In the past, several american game magazines were worried that the players might start with a weakened hero.

In order to make the game to feel more american Aspyr Media decided to make a few aspects of the game more easy.

Endret av Fable
Lenke til kommentar
Stakkars Amerikanere, ikke bare må de vente en hel måned etter Europa med å få gothic 3, men spillet blir laget lettere for dem. :no:

6965600[/snapback]

Å, herre jemini. Det er ikkje ofte eg er glad for å vere europear i spelsamanheng, men når eg høyrer slikt er det vanskeleg å unngå, Å vente ein månad ekstra er sjølvsagt litt surt...men det kunne eg ha levd med (er vel eigentleg vand med slikt). Men å få ein versjon som er gjort lettare fordi det er slik folk i mitt land vil ha det, ville eg likt svært, svært dårleg. Ein del av det som er so bra med Gothic-spela er jo nettop at du må jobbe litt for å oppnå ting. Du startar som svak og uerfaren, men etter kvart som både du og karakteren får meir trening, klarar du meir og meir. Og nettop fordi du måtte jobbe for å komme deg dit, er det skikkeleg tilfredsstillande. Det gjer jo òg quest-ane meir interessante. Som til dømes i starten av G2, når du må ha tak i eit orkevåpen, men eigentleg er i svakaste laget til å kverke ork. Korleis ville det ha vore om du berre kunne springe ut og ta den første og beste orken du kom over, som i ein del andre spel? :no:

 

Men no gjorde jo ikkje G2 det spesielt bra i statane, og ein del av grunnen skal visstnok ha vore at "det var so vanskeleg" :roll:. So slik sett er det forståeleg.

 

Kay

Lenke til kommentar
Stakkars Amerikanere, ikke bare må de vente en hel måned etter Europa med å få gothic 3, men spillet blir laget lettere for dem. :no:

6965600[/snapback]

Ein del av det som er so bra med Gothic-spela er jo nettop at du må jobbe litt for å oppnå ting. Du startar som svak og uerfaren, men etter kvart som både du og karakteren får meir trening, klarar du meir og meir. Og nettop fordi du måtte jobbe for å komme deg dit, er det skikkeleg tilfredsstillande. Det gjer jo òg quest-ane meir interessante. Som til dømes i starten av G2, når du må ha tak i eit orkevåpen, men eigentleg er i svakaste laget til å kverke ork. Korleis ville det ha vore om du berre kunne springe ut og ta den første og beste orken du kom over, som i ein del andre spel? :no:

 

Kay

6965872[/snapback]

 

Jeg er fullstendig enig! Det var akkurat dette jeg syns var så bra med Gothic 2. Her kan du ikke løpe rundt i skogen som om det var en lekeplass. Her må du faktisk se etter hva som er hvor, og prøve å unngå det. Og det som folk i byen sier er fullstendig rett; går du ut av byens porter, kommer du til å dø.

 

Hittil (level 2) har jeg for øvrig bare "levd på" å løpe rundt for å gjøre ærend for byfolket. Vært litt ute, drept noen gigantiske rotter, kanskje en ulv eller to, men ikke stort mer. Jeg er ganske lat av meg, så jeg har ikke gjort noe stort som å bli med i "the Militia", eller noen andre laug.

Lenke til kommentar
Johann Ertl, the official community manager of Jowood posted in our german forums that the USA version is released one month later than the European one because of the small differences that will be made to the game.

 

In the past, several american game magazines were worried that the players might start with a weakened hero.

In order to make the game to feel more american Aspyr Media decided to make a few aspects of the game more easy.

 

Gud hjelpe, som om ikke Oblivion var lett nok så vil de ha Gothic 3 lettere også?

Hvordan skal det gå med vår fremtidige generasjon når allt skal gå på skinner og alle utfordringer tilpasses? I fear for the future, my friends. :ohmy:

Lenke til kommentar
Johann Ertl, the official community manager of Jowood posted in our german forums that the USA version is released one month later than the European one because of the small differences that will be made to the game.

 

In the past, several american game magazines were worried that the players might start with a weakened hero.

In order to make the game to feel more american Aspyr Media decided to make a few aspects of the game more easy.

 

Gud hjelpe, som om ikke Oblivion var lett nok så vil de ha Gothic 3 lettere også?

Hvordan skal det gå med vår fremtidige generasjon når allt skal gå på skinner og alle utfordringer tilpasses? I fear for the future, my friends. :ohmy:

6967597[/snapback]

 

jah. Jeg hater enkle spill. Man MÅ slite for å oppnå ting.Få assen sin kicked, og så komme tilbake 4 levels senere med bedre gear og ta igjen. Uten dette mister spill sin mening i mine øyne. rpg hvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg er fullstendig enig! Det var akkurat dette jeg syns var så bra med Gothic 2. Her kan du ikke løpe rundt i skogen som om det var en lekeplass. Her må du faktisk se etter hva som er hvor, og prøve å unngå det. Og det som folk i byen sier er fullstendig rett; går du ut av byens porter, kommer du til å dø.
Jeg er enig med deg i denne...

 

Hittil (level 2) har jeg for øvrig bare "levd på" å løpe rundt for å gjøre ærend for byfolket. Vært litt ute, drept noen gigantiske rotter, kanskje en ulv eller to, men ikke stort mer. Jeg er ganske lat av meg, så jeg har ikke gjort noe stort som å bli med i "the Militia", eller noen andre laug.

6965995[/snapback]

Som til dømes i starten av G2, når du må ha tak i eit orkevåpen, men eigentleg er i svakaste laget til å kverke ork. Korleis ville det ha vore om du berre kunne springe ut og ta den første og beste orken du kom over, som i ein del andre spel? :no:

6965872[/snapback]

Men veldig uenig med dere i disse... Hvis du koser deg med levelgrinding Flaringo, så er det beundringsverdig. Men som jeg pleier å si, burde det vært forbeholdt MMO'er.

 

Det tar bort veldig mye av innlevelsen i spillet hvis du får haugevis med quester i spillet du ikke kan ta fordi du ikke er sterk nok, og må lete med lys og lupe for å finne noe du faktisk kan gjøre. Ikke kult! :thumbdown: Spør du meg skjer dette fordi spillet ikke er gjennomarbeidet nok. Så lineært som Gothic 2 er burde det vært mulig å unngå. Og på innlevelsesfronten... Hvorfor ser ikke questgiver at du ikke er kapabel, og heller holder igjen questet til senere? Hvis det skal være umulig å se for questgiver.. hvorfor lager de ikke en questlinje som i andre spill?

 

Så til orken.. Det bør være mulig å ta den, men første gangen skal det være vanskelig og ta lang tid. På den måten vil du merke at du blir mer poweful etterhvert.

Lenke til kommentar
Så til orken.. Det bør være mulig å ta den, men første gangen skal det være vanskelig og ta lang tid. På den måten vil du merke at du blir mer poweful etterhvert.

 

Det er jo akkurat sånn det er i Gothic 2. Jeg drepte den første orken uten å grinde en eneste level, det er noe jeg aldri har hatt behov for i det spillet.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har aldri spilt tidligere versjoner av Gothic serien. Men jeg spilte litt Oblivion for en stund tilbake. Og må si jeg ble utrolig skuffet! Er det noen som vet hvordan level-systemet blir i Gothic 3 ?? Har nemlig lyst til å prøve G3 men håper virkelig ikke det er på samme måte som i Oblivion hvor hele omverdenen levler sammen med deg selv. Det blir lite inspirerende å kunne gå overalt, og aldri kunne komme "tilbake" og føle at man har vokst og blitt mektig!

Lenke til kommentar
Det tar bort veldig mye av innlevelsen i spillet hvis du får haugevis med quester i spillet du ikke kan ta fordi du ikke er sterk nok, og må lete med lys og lupe for å finne noe du faktisk kan gjøre.  Ikke kult! :thumbdown: Spør du meg skjer dette fordi spillet ikke er gjennomarbeidet nok.  Så lineært som Gothic 2 er burde det vært mulig å unngå.  Og på innlevelsesfronten... Hvorfor ser ikke questgiver at du ikke er  kapabel, og heller holder igjen questet til senere?  Hvis det skal være umulig å se for questgiver.. hvorfor lager de ikke en questlinje som i andre spill?

Kvifor skal alle oppgåver du blir gitt vere rimelege? Det er smeden Harad som gir deg oppgåva, og han har si eiga oppfatning om kva som er rimeleg. Oppgåva er heller ikkje umogleg, der er fleire måtar å komme rundt ho på. Men fordi det er ei vanskeleg oppgåve, gir ho deg, i alle fall på første gjennomspeling, eit rèellt problem som du må finne ut korleis du skal løyse. I Oblivion ville dette truleg ha vore ein simpel fetch-quest: Spring ut av byen, finn ein ork, lagre spelet, bruk maks fem minutt på å ta han, spring attende til oppdragsgivar. Gjesp.

 

Det er heller ikkje slik at du får haugevis med questar du ikkje kan ta, og må "leite med lys og lupe" for å finne noko å gjere...eg kjem faktisk ikkje på ein einaste quest eg har fått som var umogleg for meg. Eg fekk ein del som var vanskelege, men det ser eg berre på som eit pluss. Og når det gjeld innleving, synest eg ei levande spelverd som ikkje gir inntrykk av kun å eksistere for å gi meg ein serie gradvis vanskelegare oppgåver, er direkte bra for ho. NPC-ane i Gothic-spela har sine eigne liv, dei er der ikkje berre for å tene ei rolle i høve til deg.

 

Så til orken.. Det bør være mulig å ta den, men første gangen skal det være vanskelig og ta lang tid.  På den måten vil du merke at du blir mer poweful etterhvert.

6969139[/snapback]

Det er jo akkurat slik det er...det ER mogleg å ta orken. Der er fleire måtar å gjere det på. Å springe ut og utfordre han direkte er svært vanskeleg, men der er andre moglegheiter.

 

Kor mykje Gothic har du eigentleg spelt, maanemann?

 

Kay

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har aldri spilt tidligere versjoner av Gothic serien. Men jeg spilte litt Oblivion for en stund tilbake. Og må si jeg ble utrolig skuffet! Er det noen som vet hvordan level-systemet blir i Gothic 3 ?? Har nemlig lyst til å prøve G3 men håper virkelig ikke det er på samme måte som i Oblivion hvor hele omverdenen levler sammen med deg selv. Det blir lite inspirerende å kunne gå overalt, og  aldri kunne komme "tilbake" og føle at man har vokst og blitt mektig!

6969403[/snapback]

Heilt einig, level scaling (og loot scaling) av den typen ein har i Oblivion er ein innlevingsdrepar av dimensjonar, i tillegg til å svekke både spenninga (du veit alltid kva du står ovanfor) og kjensla av mestring (du blir eigentleg aldri sterkare).

 

Eg har ikkje lest so mykje om korleis det blir i Gothic III...men i dei tidlegare Gothic-spela har i alle spelverda vore fullstendig statisk. Eg håpar inderleg at dei fortsetter med dette i Gothic III.

 

Kay

Lenke til kommentar
Gud hjelpe, som om ikke Oblivion var lett nok så vil de ha Gothic 3 lettere også?

Hvordan skal det gå med vår fremtidige generasjon når allt skal gå på skinner og alle utfordringer tilpasses? I fear for the future, my friends. :ohmy:

6967597[/snapback]

Eg har tenkt litt på dette...i dag verkar det som om dei fleste spel legg opp til at alle som kjøper det skal kunne klare alle oppgåver dei får i spelet utan store vanskar. Gud forby at ting skal vere so vanskelege at ein må legge noko innsats i dei. :no:

 

Kay

Lenke til kommentar
Jeg er fullstendig enig! Det var akkurat dette jeg syns var så bra med Gothic 2. Her kan du ikke løpe rundt i skogen som om det var en lekeplass. Her må du faktisk se etter hva som er hvor, og prøve å unngå det. Og det som folk i byen sier er fullstendig rett; går du ut av byens porter, kommer du til å dø.

Heilt riktig :), skogen er farleg, og du må verkeleg passe på når du bevegar deg inn i han. For meg styrkar dette berre kjensla av at ting ikkje eksisterar berre for mi skuld. Skogen er der ikkje for å trene meg opp. Det er eg som må lære meg å takle han, dersom eg har tenkt å gå gjennom han.

 

Hittil (level 2) har jeg for øvrig bare "levd på" å løpe rundt for å gjøre ærend for byfolket. Vært litt ute, drept noen gigantiske rotter, kanskje en ulv eller to, men ikke stort mer. Jeg er ganske lat av meg, så jeg har ikke gjort noe stort som å bli med i "the Militia", eller noen andre laug.

6965995[/snapback]

:) Det er ingenting i vegen med å vente litt med å velge laug...eg har ofte sprunge litt rundt som ein slags jeger-/"ranger"-type før eg knyttar meg til nokon. Då går eg rundt omkring og utforskar, og jaktar på dyr for skinn og kjøt. Men eg anbefalar å prøve å få deg ein jobb for ein av mestrane. Det kan hjelpe ein del på økonomien.

 

Kay

Lenke til kommentar
Så til orken.. Det bør være mulig å ta den, men første gangen skal det være vanskelig og ta lang tid.  På den måten vil du merke at du blir mer poweful etterhvert.

6969139[/snapback]

 

Du er vel en av de som elsker Ghost Recon 3, kun fordi de endret og dermed ødela alt det som var så deilig med 1'ern, du (dette sier jeg bare for å uttrykke et poeng - GR ble bare brukt som et eksempel).

Du bør ta hintet. Du likte tydeligvis ikke de tidligere Gothic spillene, så hvorfor sitte å håpe på at G3 vil bli mer for deg? Det er oppfølgeren til 2'ern, og da skal 3'ern bringe videre og forbedre det som var i forgjengeren!

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Så til orken.. Det bør være mulig å ta den, men første gangen skal det være vanskelig og ta lang tid. På den måten vil du merke at du blir mer poweful etterhvert.

 

Det er jo akkurat sånn det er i Gothic 2. Jeg drepte den første orken uten å grinde en eneste level, det er noe jeg aldri har hatt behov for i det spillet.

6969307[/snapback]

Ah.. du har naturtalent da :) (ikke sarkastisk ment). Eller var du magiker?

Ihvertfall svært mange her på forumet som har sloss med combat-systemet sånn som meg. Husker ikke hvor mange piler jeg måtte ha på bandits i lighthouse. Var utallige (enda jeg "kjøpte" archer skills), og mer eller mindre avhengig av levelgrinding for å ta paladin-questene.

Lenke til kommentar
Kvifor skal alle oppgåver du blir gitt vere rimelege?
Det forklarte jeg i forrige post. Er jo ikke kult å gyve løs på questene i questloggen for å oppdage gang på gang at du er altfor svak.

 

Det er smeden Harad som gir deg oppgåva, og han har si eiga oppfatning om kva som er rimeleg.
Som du vet er det ikke slik. Man får questene uansett hvilket level man har, eller hvordan talentene er kjøpt. Bruker man alle talentene på lockpicking er man virkelig kjørt btw.

 

Oppgåva er heller ikkje umogleg, der er fleire måtar å komme rundt ho på.
Ja, levelgrinde.

 

Men fordi det er ei vanskeleg oppgåve, gir ho deg, i alle fall på første gjennomspeling, eit rèellt problem som du må finne ut korleis du skal løyse.
Ja, levelgrinde, save/loade masse eller gå for magiker.
Lenke til kommentar
Heilt einig, level scaling (og loot scaling) av den typen ein har i Oblivion er ein innlevingsdrepar av dimensjonar, i tillegg til å svekke både spenninga (du veit alltid kva du står ovanfor) og kjensla av mestring (du blir eigentleg aldri sterkare).

 

Eg har ikkje lest so mykje om korleis det blir i Gothic III...men i dei tidlegare Gothic-spela har i alle spelverda vore fullstendig statisk. Eg håpar inderleg at dei fortsetter med dette i Gothic III.

6969452[/snapback]

Jeg skal ikke starte et forsvar av levelscalinga i Oblivion for vi er alle enige om at den var mislykket. Fint hvis G-fansen kunne være litt mer ærlig på G sine svakheter også :)

 

Ikke uventet er jeg uenig i arguementene igjen ;) . Nei levelscalinga har ingenting med innlevinga å gjøre. Hvis det har det, er det ihvertfall til det postive (ingen kamper blir walkover). For meg holdt dette på spenningen i spillet, det måtte alltid en effort til.

 

Men ja man ble jo egentlig bare svakere (relativt sett) enn sterkere og dette bryter med de konvensjonene alle er vandt til fra alle andre spill, og man ble sittende igjen med spørsmålet: hvorfor blir jeg ikke overpowered?

 

Selv synes jeg det tar brodden av spillet når man blir overpowered og det var nok det Bethesda prøvde å fikse, men ikke lyktes med. Sett i etterpåklokskapens lys, var det vel heller ikke så lurt å prøve å fikse noe som alle vil ha. Alle (uten den lille minoriteten jeg selv tilhører) vil bli overpowered.

Lenke til kommentar

Uuuuuh, jeg regner med du mener jeg er en Gothic-fan. Hadde du lest litt mer gjennom denne tråden, så hadde du funnet ut at jeg gang på gang faktisk kritiserer svakhetene til Gothic. Kampsystemet er helt brukbart det, innovativt, men det er fortsatt ensformig og kjedelig. Det eneste du gjør er å sitte der og holde inn musetasten, mens du trykker på W, A eller D i takt. Møter du på kraftige fiender, må du sette av et par dager for å kunne ta han.

At spillet er "for vanskelig" har jeg det vanskelig for å akseptere. Jeg elsker det at spillet er beinvanskelig i starten, og at kun "de beste", eller rettere sagt, de som virkelig har lyst til å vite hva som ligger i den andre enden av regnbuen, klarer å fortsette å streve for å komme til solskinnsdagene.

 

Når spillet er så "vanskelig" som det er (egentlig ikke vanskelig heller, det kan bare ikke sammenligne med Oblivion og andre rett-frem "run-n-gun"-spill), så forsvinner den falske fansen, og de virkelig inbitte rollespillerne sitter igjen, og ender opp med en fabelaktig opplevelse.

 

Ja, jeg er en Gothic-fanboy, og jeg ser ingen dårlige sider ved å være det. :love:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...