Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Gothic III release-dato endelig fastslått?

Anbefalte innlegg

Hahh, så oblivion er "straight-foward" du har jo muligheten til å gjøre hva du vil, når du vil, hvordan du vil. Skill systemet i oblivion er mye mer åpent enn det du har i Gothic.

Ser ut som du har bestemt deg, så gidder ikke krangle med deg. Men det er som sagt kunn DIN mening. Jeg tror Gothic 3 blir bra, kanskje blir det bedre enn oblivion. Men det vil aldri nå i nerheten av samme dybde som oblivion har å tilby.

Men husk, at vår mening er ikke alle andres mening. Noe som du får det til å høres ut som

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg er nok mest einig med Hr.Jenssen når det gjeld karakterane i Gothic versus karakterane i TES-spela (i alle fall dei eg har spelt, nr. 3 og 4). Eg føler at karakterane i Gothic er både vesentleg djupare og meir nyanserte, og at historia er meir interessant. Men når det gjeld alle bøkene i TES-spela, er eg ikkje einig i at dei er meiningslause. Dei har kanskje ikkje like mykje relevans til ei kvar tid, men dei er ein del av ein bakgrunn som er ein del rikare enn i Gothic-spela. TES har masse bakgrunns-stoff, historie, og gudelære. Og det står det sjølvsagt respekt av.

Når det gjeld grafikken, er det vanskeleg å seie før eg har spelet på mi eiga maskin. Det er godt mogleg at grafikken i Oblivion overgår G3 på teknisk kvalitet, men det kan hende at eg likar grafikken i G3 best likevel. Uansett, eg trur G3, som Oblivion, vil sjå veldig flott ut, og at det vil vere andre ting som avgjer kor mykje eg likar spelet (igjen, som Oblivion).

Veldig off-topic: Eg besto nettopp teoriprøva for førarkort på første forsøk! Hurra for meg! :D

Kay

Lenke til kommentar
Hahh, så oblivion er "straight-foward" du har jo muligheten til å gjøre hva du vil, når du vil, hvordan du vil. Skill systemet i oblivion er mye mer åpent enn det du har i Gothic.

Ser ut som du har bestemt deg, så gidder ikke krangle med deg. Men det er som sagt kunn DIN mening. Jeg tror Gothic 3 blir bra, kanskje blir det bedre enn oblivion. Men det vil aldri nå i nerheten av samme dybde som oblivion har å tilby.

Men husk, at vår mening er ikke alle andres mening. Noe som du får det til å høres ut som

6571966[/snapback]

I TES-serien har jeg bare spilt Morrowind, men det var ikke på langt nær like bra som Gothic II. Morrowind er bra, men repetivt, spesielt når det gjelder personlighetene i spillet.

Og dette med frihet: Det ga en enorm frihetsfølelse å gå rundt i den rike delen av Khorinis og stjele ting midt på natten. :)

Liker også skill/level-systemet i Gothic-spillene bedre enn det i TES-spillene.

Og sist, men ikke minst: Stemningen i Gothic II var mye bedre enn den i Morrowind. ;)

Edit: Gratulerer, KayAU.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

I Gothic har vi mye mer intriger. God og ond er ikke nødvendigvis hva de ser ut til. Jeg kan ikke si at jeg likte byvakten i Khorinis særlig godt. Pompøse jævler som ikke vil hjelpe noen andre enn seg selv. Selv om at leiesoldatene hadde sine idioter, tror jeg nok likevel at jeg er mer partisk med dem generelt sett.

I Oblivion er stort sett alle karakterene ganske platte og kjedelige. Det er sjelden noe interessant å få ut av dem, selv ikke oppdragskarakterene! I Gothic er nesten alle folka personalisert. Det finnes f.eks. få leiesoldater som har det samme å si som resten.

6571703[/snapback]

Svært mange av ridderene var større drittsekker enn leiesoldatene, men svært mange av dragejegerene var store drittsekker også. ;)

Lenke til kommentar

Dobbelpost! Det er mulig å redigere inleggene.

Det godt at det finnes vær sin smak her i verden :)

Jeg står fortsatt på at TES serien er for min del bedre enn Gothic serien, men jeg sier ikke Gothic ikke er gode spill.

Lenke til kommentar

6571966[/snapback]

Er akkurat det som er problemet. Du kan gjøre hva du vil, når du vil. Det er ingen fiender som totalt gruser deg. Du trenger ikke loffe rundt å levle for så å komme tilbake å ta grusom hevn. Og for meg gjør det at man mister all motivasjon til å fortsette. Man har rett og slett ingenting å fortsette for. Og landskapene er mye kjedeligere i Oblivion enn i Gothic-spillene. Men dette er jo selvsagt bare min mening.

Lenke til kommentar

6571966[/snapback]

Du misforsto meg. Jeg har ikke sagt at Oblivion ikke er åpent på generell basis. Jeg snakker om historien. Hovedhistorien er straight-forward. Det kan du ikke si noe på, for det er den jo!

Skillsystemet i Oblivion er kanskje mer åpent, og det har med det jeg satidligere, at du kan gjøre alt i Oblivion ved første gjennomspilling. Dette liker jeg ikke i Gothic. Starter man med noe, skal det være slik at du enten må fortsette slik, eller at du blir utrolig svekket om du prøver deg på noe annet.

Levelling-systemt i Oblivion suger jo, da. Når man er i en viss level, møter man på visse fiender, samme hvor man er. Det har ikke noe med at der og der finner du den og den fienden, eller noe slik. Du er aldri svak i Oblivion, og du blir aldri mektig. Jeg får i allefall aldri noen tilfredsstillende følelse av å lett kunne ta en fiende jeg tidligere slet med. I Gothic må man passe steget sitt, for møter man på en ork i begynnelsen, er det bare å ta beina fatt.

EDIT: Jeg er enig med Gromle angående landskapet. Det var skuffende. Morrowind hadde alle mulige slags forskjellige områder, mens i Oblivion er alt bare gress (og litt snø). Cyrodiil er jo selvsagt et grønt sted, men da synes jeg heller de kunne lagt til flere områder. Det blir kjedelig å vandre i akkurat de samme omgivelsene hele tiden.

Er også enig med Superseven angående dette med stjelinga. Det var vanskelig i Gothic, og gikk man i rett hus (hovedsaklig de i upper quarters), kunne man finne litt av hvert å bli rik på. Det går an å stjele i Oblivion også, men det er mye kjedeligere. Det finnes INGEN TING av verdi man kan stjele, og da synes jeg hele poenget med stjeling blir borte. Man finner heller ikke noen kraftige våpen inne i husene.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Om dei byrjer med level/loot scaling a la Oblivion, trur eg eg byrjer å grine.

Da kan vi grine sammen. Gledet meg voldsomt til Oblivion og ble like voldsomt skuffet. Fallhøyden er potensielt like stor med Gothic 3 - håper jeg slipper det igjen...

Lenke til kommentar

2'ern henger sammen med 3'ern, slik 1'ern henger sammen med 2'ern. Likevel er det ikke slik at du MÅ ha spilt de to tidligere spillene før du tar fatt på 3'ern. Gothic 2 får du kjøpt på de fleste butikker som selger musikk/spill/film for en hundrings. Du må dog belage deg på at det ikke er noe Oblivion når det kommer til det tekniske. Dessuten er det veldig vanskelig og kanskje litt frustrerende i begynnelsen. :)

Lenke til kommentar
Frister veldig dette spillet her.

Litt off-topic, men er 2'eren noe jeg ikke bør gå glipp av? I så fall, hvor kan jeg skaffe det? :)

6576558[/snapback]

Toern er helt fabelaktig, akkurat som enern. Jeg spilte selv begge på tysk fordi jeg ikke klarte å vente på engelsk release :p

Ang. hvor du får tak i de vet jeg ikke, men tipper iallefall noen spillsjapper kan bestille det opp til deg, eller du kan lete litt rundt på nettet og bestille selv.

Gothic er så uendelig mye bedre enn f.eks morrowind/oblivion etc. Du kan løpe hvor du vil (stort sett) og hver cm av landskap har jo faktisk personlighet. Hvis du løper bak en haug kan du ta deg f på at du finner en hule med en liten story, eller unike monstre som du kan bashe. Det er ikke bare tilfeldig spawna dyr overalt som ser identiske ut.

Digga at de hadde f.eks de store trollene i gothic 2 som totalt knuser deg nesten uansett. Jeg løp rundt og loota hula til et, vel vitende om at et slag hadde drept meg. Det er sånne ting jeg liker med et rpg, that's adventure!

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men er 2'eren noe jeg ikke bør gå glipp av? I så fall, hvor kan jeg skaffe det? :)

6576558[/snapback]

Toern er helt fabelaktig, akkurat som enern. Jeg spilte selv begge på tysk fordi jeg ikke klarte å vente på engelsk release :p

Ang. hvor du får tak i de vet jeg ikke, men tipper iallefall noen spillsjapper kan bestille det opp til deg, eller du kan lete litt rundt på nettet og bestille selv.

Gothic er så uendelig mye bedre enn f.eks morrowind/oblivion etc. Du kan løpe hvor du vil (stort sett) og hver cm av landskap har jo faktisk personlighet. Hvis du løper bak en haug kan du ta deg f på at du finner en hule med en liten story, eller unike monstre som du kan bashe. Det er ikke bare tilfeldig spawna dyr overalt som ser identiske ut.

Digga at de hadde f.eks de store trollene i gothic 2 som totalt knuser deg nesten uansett. Jeg løp rundt og loota hula til et, vel vitende om at et slag hadde drept meg. Det er sånne ting jeg liker med et rpg, that's adventure!

6576637[/snapback]

Trollene er sterke som f..., og skinnet til trollene er verdifullt. :)

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men er 2'eren noe jeg ikke bør gå glipp av?

Ja, absolutt. Gothic 2 er etter mi meining den beste RPG-en til PC i dag. Eg har skrive om det her.

I så fall, hvor kan jeg skaffe det? :)

6576558[/snapback]

Mange stader, har sett det i butikkhyllene nyleg. Du kan eventuelt bestille det her. :)

Kay

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderer faktisk pc`en kun for å spille G3. Har kommet fram til Oblivion ikke fungerer for meg, ikke på konsoll hvertfall. Jeg også syntes at Gothic-serien (spesielt nummer 2) er ekstremt stemingsfullt, det føles virkelig som et sted eller en virkelig verden. Hvis de klarer dette også med G3 blir jeg veldig takknemmelig.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

For og si det sånn, G2 var min første forelskelse. Det var som du spillte et spill som var en film. Vanskelig og forklare.

Det som blant annet var så fantastisk med spillet var at hvis du gjorde noe, så hadde det ofte en betydning lengre ute i spillet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...