Gå til innhold

Gothic III release-dato endelig fastslått?


Anbefalte innlegg

Undead,16/09-2006 : 14:48]Prøvd 1'eren og 2'eren, var ikke spessielt moro + så mange bugs at de skulle hatt bugalert på coveret..

 

Sett trailere og filmer av dette spillet og vil ikke si det ser noe stort bedre ut. Grafikken er noe av det gråeste jeg har sett noen gang. Altfor lite fargebruk osv, mange av "dyrene" ser helt ødelagte ut og man ser den dårlige texturen lang vei og dere kaller dette game of the year? Vel, foreløpig ser det mer ut som disaster of the year for min del, men vi får vel bare vente å se.

6874310[/snapback]

 

I weep for you.

 

EDIT: Gromle, jeg har spilt gjennom Gothic II 4-6 ganger nå, og jeg har ALDRI kommet over noen bugs i det hele tatt.

Undead er vel en hippie, siden han vil ha så mye mer farger. Gå og ta deg en pot, så skal du få se farger. ^^

 

BTW: Undead, du er vel en av de som synes at Sin City suger fordi de bruker så mye svart-hvitt. :roll:

6875900[/snapback]

 

 

Dere har sikkert patchet spillet, men greia er det skal ikke trenges å patches når man tar det ut av coveret.

 

Fu, Sin City er faktisk en av yndlingsfilmene mine. Uansett kan ikke det sammenlignes med spill.

 

Hvis dere synes det er bra animasjoner begynner jeg å lure.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Undead,16/09-2006 : 14:48]Prøvd 1'eren og 2'eren, var ikke spessielt moro + så mange bugs at de skulle hatt bugalert på coveret..

 

Sett trailere og filmer av dette spillet og vil ikke si det ser noe stort bedre ut. Grafikken er noe av det gråeste jeg har sett noen gang. Altfor lite fargebruk osv, mange av "dyrene" ser helt ødelagte ut og man ser den dårlige texturen lang vei og dere kaller dette game of the year? Vel, foreløpig ser det mer ut som disaster of the year for min del, men vi får vel bare vente å se.

6874310[/snapback]

 

I weep for you.

 

EDIT: Gromle, jeg har spilt gjennom Gothic II 4-6 ganger nå, og jeg har ALDRI kommet over noen bugs i det hele tatt.

Undead er vel en hippie, siden han vil ha så mye mer farger. Gå og ta deg en pot, så skal du få se farger. ^^

 

BTW: Undead, du er vel en av de som synes at Sin City suger fordi de bruker så mye svart-hvitt. :roll:

6875900[/snapback]

 

 

Dere har sikkert patchet spillet, men greia er det skal ikke trenges å patches når man tar det ut av coveret.

 

Fu, Sin City er faktisk en av yndlingsfilmene mine. Uansett kan ikke det sammenlignes med spill.

 

Hvis dere synes det er bra animasjoner begynner jeg å lure.

6880351[/snapback]

 

Animasjonene i Gothic 3 er motion captured (menneskene, i alle fall). Det vil si at (noen av) skapningene i Gothic 3 beveger seg akkurat som ekte mennesker/dyr. Om du da ikke liker animasjonene, så får du skylde på Gud.

Lenke til kommentar
Undead,17/09-2006 : 14:13]
Undead,16/09-2006 : 14:48]Prøvd 1'eren og 2'eren, var ikke spessielt moro + så mange bugs at de skulle hatt bugalert på coveret..

 

Sett trailere og filmer av dette spillet og vil ikke si det ser noe stort bedre ut. Grafikken er noe av det gråeste jeg har sett noen gang. Altfor lite fargebruk osv, mange av "dyrene" ser helt ødelagte ut og man ser den dårlige texturen lang vei og dere kaller dette game of the year? Vel, foreløpig ser det mer ut som disaster of the year for min del, men vi får vel bare vente å se.

6874310[/snapback]

 

I weep for you.

 

EDIT: Gromle, jeg har spilt gjennom Gothic II 4-6 ganger nå, og jeg har ALDRI kommet over noen bugs i det hele tatt.

Undead er vel en hippie, siden han vil ha så mye mer farger. Gå og ta deg en pot, så skal du få se farger. ^^

 

BTW: Undead, du er vel en av de som synes at Sin City suger fordi de bruker så mye svart-hvitt. :roll:

6875900[/snapback]

 

 

Dere har sikkert patchet spillet, men greia er det skal ikke trenges å patches når man tar det ut av coveret.

 

Fu, Sin City er faktisk en av yndlingsfilmene mine. Uansett kan ikke det sammenlignes med spill.

 

Hvis dere synes det er bra animasjoner begynner jeg å lure.

6880351[/snapback]

 

Animasjonene i Gothic 3 er motion captured (menneskene, i alle fall). Det vil si at (noen av) skapningene i Gothic 3 beveger seg akkurat som ekte mennesker/dyr. Om du da ikke liker animasjonene, så får du skylde på Gud.

6880394[/snapback]

 

Ser ikke veldig ut som motioncapture på trailerene

Lenke til kommentar
Undead,17/09-2006 : 14:13]Dere har sikkert patchet spillet, men greia er det skal ikke trenges å patches når man tar det ut av coveret.

 

Det finnes ingen patcher til den engelske versjonen av Gothic 2. Det jeg har spilt er like lite buggete som du har spilt.

 

I det minste kom med noen eksempler på alle bugsene i spillet.

 

 

Fu, Sin City er faktisk en av yndlingsfilmene mine. Uansett kan ikke det sammenlignes med spill.

 

Poenget mitt var at du ikke kan dømme et spill eller en film for at stemningen er dyster, når det faktisk er meningen.

Å si at grafikken i Gothic 2 er dårlig, viser bare hvor lite du har peiling på spill og spillhistorie. Se på andre rollespill fra den tiden, og ta i betraktning at Piranha Bytes faktisk var et lite og globalt sett ukjent studio på den tiden, uten mye penger. De gjorde en kjempeflott jobb, og teknisk sett lever spillet opp til alle andre spill fra 2003.

 

Hvis dere synes det er bra animasjoner begynner jeg å lure.

6880351[/snapback]

 

Det er jeg som begynner å lure når du sier det der.

 

EDIT: Maanemann, det er akkurat det som er problemet i denne diskusjonen; selv innrømmer jeg at jeg er en Gothic-fanboy (hva skulle da være negativt med det?), men jeg har selvsagt ikke noe mot at noen ikke liker det. Smak og behag, det.

 

Det eneste jeg forlanger, er saklige argumenter, som i det minste er korrekte. Han klager ikke engang på kampsystemet eller vanskelighetsgraden (to av de få saklige argumentene mot dette spillet som finnes), noe som tyder på at han ikke har gitt spillet en særlig stor sjanse. Spillet er ikke buggete. Det burde da jeg vite, som har spilt gjennom det mange ganger. Undead har vel sikkert ikke spilt det lenger enn en time heller. Alle spill har bugs, men Gothic 2 er i mine øyne et av de få spillene som har minimalt med bugs, spesielt med tanke på hvilket spill det er - og at slike spill som aller oftest har mange bugs, siden det er så mye man kan gjøre, og at man kan gjøre det i forskjellig rekkefølge!

Grafikken er ikke dårlig i Gothic 2. Ja, selvsagt kan den ikke matches med Oblivion, men hva i helvete? Det er jo fysisk umulig! OB er jo tre år yngre, og laget på et ti tusen ganger større budsjett!

 

Som jeg sa tidligere, så er det fullt tilgivelig at slike spill som Gothic og Oblivion har bugs, da det er vanskelig å fikse dem (fikser man èn bug på ett sted, dukker det opp en annen på et annet sted).

Det jeg dog synes er mindre tilgivelig, er hvor dårlige Bethesda er til å komme med patcher. De har kommet med EN knørvelig liten patch, og den fikset i allefall ikke mitt CTD-problem!

 

EDIT2: Jeg vil bare konstatere at jeg ikke har satt en vegg foran meg. Jeg elsker Gothic 2, men det er ikke slik at jeg nekter å godta at spillet ikke er perfekt. Jeg har jo selv mine små "klager" til spillet, som dog overskygges av den utrolig gode historien og det varierte og spennende gameplay'et.

Poenget mitt er at jeg er åpen for diskusjon angående kvaliteten til spillet, men som jeg allerede har sagt, så krever jeg noen litt mer ordentlige argumenter. At "stemningen er dyster" er et elendig argument. Det er ikke et argument en gang. Det er hele poenget med spillet. At du ikke liker det fordi det ikke er helt din stil, er greit nok - men spillet er da fortsatt ikke dårligere av den grunn.

Civ 4 er et spill jeg aldri kommer til å sette meg ned med, men jeg synes ikke spillet er dårlig. Når så mange synes det er genialt, så MÅ det nesten bare være det. Det er bare ikke min type spill. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

 

Det finnes ingen patcher til den engelske versjonen av Gothic 2. Det jeg har spilt er like lite buggete som du har spilt.

 

Å si at grafikken i Gothic 2 er dårlig, viser bare hvor lite du har peiling på spill og spillhistorie.

 

Den versjonen jeg spilte var iallefall buggete, f.eks. grafikkfeil osv, men det som jeg syns var dårligs var voiceactingen som ødela inntrykkene veldig.

 

Hvor mange spill har du spilt?

For å si det sånn, har spilt spill så lenge jeg kan huske. Spilt de fleste spill fra og med windows 3.1 og til dags dato.

 

Det jeg mener med grafikken er at det var endel grafikkfeil og bugs i animasjonene osv.

Lenke til kommentar

1. Voice-actingen var dårlig? Jeg må få lov til å spørre deg: Hva er det du egentlig sammenligner Gothic 2 med? Andre rollespill fra den tiden (NWN og Morrowind, f.eks.) hadde knapt lyd-dialoger! Dessuten var ikke dialogene i Gothic noe dårlig, og slettes ikke så dårlige at de gjorde spillet elendig.

 

Grafikkfeil? Javel. Jeg har aldri kommet over dem, men la oss si at de faktisk fantes, disse "endel grafikkfeil og bugs i animasjonene", var virkelig disse også nok til å gjøre spillet elendig?

 

For å si det slik...

Bruttern er nå snart 30 år, og han har spilt spill siden C64, men han kan uansett langt mindre enn meg om spill. Det jeg mener er at man trenger ikke å vite alt om spill fordi man har spilt mange av dem. :)

Lenke til kommentar
1. Voice-actingen var dårlig? Jeg må få lov til å spørre deg: Hva er det du egentlig sammenligner Gothic 2 med? Andre rollespill fra den tiden (NWN og Morrowind, f.eks.) hadde knapt lyd-dialoger! Dessuten var ikke dialogene i Gothic noe dårlig, og slettes ikke så dårlige at de gjorde spillet elendig.

 

Grafikkfeil? Javel. Jeg har aldri kommet over dem, men la oss si at de faktisk fantes, disse "endel grafikkfeil og bugs i animasjonene", var virkelig disse også nok til å gjøre spillet elendig?

 

For å si det slik...

Bruttern er nå snart 30 år, og han har spilt spill siden C64, men han kan uansett langt mindre enn meg om spill. Det jeg mener er at man trenger ikke å vite alt om spill fordi man har spilt mange av dem. :)

6880776[/snapback]

 

Jo, faktisk, Voice-Actingen har faktisk en god del å si, hvis det ikke føles troverdig. I Gothic 2 synes jeg ikke Voice-Actingen var bra nok. De sa kanskje det de skulle si, men i settingene de skulle være til var det helt på tryne.

 

Det med spill og bruttern din er kanskje ikke så veldig rart? Han er 30år og har andre ting å holde på med?

Lenke til kommentar

Jaja, jeg synes nå i allefall at dialogene var gode nok. Skuespillet synes jeg var mer enn tilstrekkelig. Av og til var det litt rart, men nå er jo det egentlig en selvfølge - Piranha leide jo ikke akkurat inn Hollywood-skuespillere (slik de gjør nå med Gothic 3).

Uansett, stort sett synes jeg at skuespillet var bra, da de gjorde det såpass at man hørte hvem som var arrogant, hvem som var fattig, hvem som var redd, hvem som var mistenksom, og hvem som var skummel - og det er jo akkurat det som er meningen. Jeg forventeri allefall ikke noe Oscar-skuespill fra et tysk rollespill, laget av noen ukjente utviklere i 2003.

 

Apropos bruttern, han er vel bare 26, men han har en jobb som gjør at han får mye fritid til å spille i tillegg til jobben.

 

Xm8, jeg gleder meg sykt allerede. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
1. Voice-actingen var dårlig? Jeg må få lov til å spørre deg: Hva er det du egentlig sammenligner Gothic 2 med? Andre rollespill fra den tiden (NWN og Morrowind, f.eks.) hadde knapt lyd-dialoger! Dessuten var ikke dialogene i Gothic noe dårlig, og slettes ikke så dårlige at de gjorde spillet elendig.

 

Grafikkfeil? Javel. Jeg har aldri kommet over dem, men la oss si at de faktisk fantes, disse "endel grafikkfeil og bugs i animasjonene", var virkelig disse også nok til å gjøre spillet elendig?

 

For å si det slik...

Bruttern er nå snart 30 år, og han har spilt spill siden C64, men han kan uansett langt mindre enn meg om spill. Det jeg mener er at man trenger ikke å vite alt om spill fordi man har spilt mange av dem. :)

6880776[/snapback]

 

Jo, faktisk, Voice-Actingen har faktisk en god del å si, hvis det ikke føles troverdig. I Gothic 2 synes jeg ikke Voice-Actingen var bra nok. De sa kanskje det de skulle si, men i settingene de skulle være til var det helt på tryne.

 

Det med spill og bruttern din er kanskje ikke så veldig rart? Han er 30år og har andre ting å holde på med?

6881010[/snapback]

 

 

Vil starte med å si at gothic 2 er muligens det beste (eller det spiller jeg "liker" best) spillet jeg har prøvd. Runna både 1 og 2. Synes det er helt på høyde med Fallout og balldurs gate 1&2. Men med det sakt vil jeg si meg helt enig i at voice actingen ikke var av den beste i gothic, hovedpersonen gjorde det greit, men det var ikke akkurat mange forskjellige stemmer, å det ødela også en del. Men synes alikevel det funka og tok ikke vekk så mye av helhetsintrykket for meg. Å ja gothic voice actingen var ikke på høyde med standaren fra den tiden, er ikke akkurat så lenge siden. Fallout 1 og baldurs gate 1 var ikke stappa med stemmer, men hadde alikavel en del, og det de hadde var svært mye bedre. Fallout 1 er da også 5-6 år eldre enn gothic 2.

 

I alle fall, synes i alle fall at voice acting argumentet ikke er helt på trynet. Bestilte forresten meg ny pc i dag bare for gothic 3 sin skyld :D

Lenke til kommentar

Selvsagt går det jo an å argumentere med voice-acting, men poenget mitt er at nei, den holder ikke Hollywood-standard, men så er den ikke så dårlig som f.eks. FarCry og Call of Cuthulu (osv) sin heller. Den er ikke så dårlig at det er uoverkommelig. Man skjønner hva folka mener, og det blir aldri cheesy eller noe slik.

 

Nå skal det også sies at Oblivion har ganske så tamme og kjedelige dialoger også. I mine øyne er stemmene der faktisk enda verre. I tillegg til at karakterene ikke beveger seg når de snakker, så er stemmene like stive og uengasjerte. Det føles virkelig ut som om at karakterene står oppreist og snakker helt uten følelser. De har heller ikke så veldig mange forskjellige personer som lager stemmene i Oblivion. Forskjellen er dog at Oblivion har MANGE flere karakterer i verdenen, så det merkes egentlig mer der.

 

Poenget mitt er altså: Ja, skuespillet er dårlig, men det er ikke så dårlig, at det trekker alt det gode i spillet nedover, og gjør det til et av de dårligste spillene noen sinne, slik Undead vil ha det til.

Lenke til kommentar

Det eneste problemet med voice-actingen i Gothic, er at det bli brukt for få stemmer. Xardas gjorde f.eks. en glimrende jobb. Morrowind hadde ikke en gang voice-acting (bortsett fra setningen "Now you die!"), og det som stod i dialogene var stort sett det samme for hver person.

 

Alle Gothic-spillene har motion capture på menneskene, så hvis man ikke liker animasjonene, må man som sagt skylde på Gud.

 

Grafikken i Gothic 2 er helt grei til være et spill fra 2003, den eneste fordelen Morrowind har overfor Gothic 2 når det gjelder grafikk, er at det er bump mapping på vannet.

Lenke til kommentar
1. Voice-actingen var dårlig? Jeg må få lov til å spørre deg: Hva er det du egentlig sammenligner Gothic 2 med? Andre rollespill fra den tiden (NWN og Morrowind, f.eks.) hadde knapt lyd-dialoger! Dessuten var ikke dialogene i Gothic noe dårlig, og slettes ikke så dårlige at de gjorde spillet elendig. [klipp]

6880776[/snapback]

Hr. Jenssen du snakker om ubegrunnede påstander og saklig argumenter... AH har vel strengt tatt kommet med noen ubegrunnede i denne tråden. Men voice-over må du nok regne so met saklig argument. Er det veldig lenge siden du har spilt NWN? Veldig drøyt å si å si at det knapt hadde dialoger. Hele MQ er jo dialog/monolog, jeg hører stemmen til Aribeth fortsatt i hodet.

 

Den første dialogen i Gothic var på tysk og ikke akkurat oscar-performance nei. Tror de gjorde det inhouse.. Hvis jeg husker riktig var det også aksent på den engelske.

 

Derfor jeg synes at det er bra de har gått for Hollywood denne gangen.

Lenke til kommentar
Selvsagt går det jo an å argumentere med voice-acting, men poenget mitt er at nei, den holder ikke Hollywood-standard, men så er den ikke så dårlig som f.eks. FarCry og Call of Cuthulu (osv) sin heller. Den er ikke så dårlig at det er uoverkommelig. Man skjønner hva folka mener, og det blir aldri cheesy eller noe slik.

Nei, cheesy blir det aldri for det er det altfor uinspirert til. Men FarCry sin dialog eier Gothic's. Det er cheesy og testosteron fylt, men den matcher spillet veldig godt.

 

Nå skal det også sies at Oblivion har ganske så tamme og kjedelige dialoger også. I mine øyne er stemmene der faktisk enda verre. I tillegg til at karakterene ikke beveger seg når de snakker, så er stemmene like stive og uengasjerte. Det føles virkelig ut som om at karakterene står oppreist og snakker helt uten følelser.
Det oppsummerer faktisk min erfaring med Gothic voice-over veldig bra. Problemet med Oblivion var at det for samy og for pompøst på det som ikke burde vært pompøst, og for rolig for det som skulle vært panisk.

 

De har heller ikke så veldig mange forskjellige personer som lager stemmene i Oblivion. Forskjellen er dog at Oblivion har MANGE flere karakterer i verdenen, så det merkes egentlig mer der.
Nettopp!

 

Poenget mitt er altså: Ja, skuespillet er dårlig, men det er ikke så dårlig, at det trekker alt det gode i spillet nedover, og gjør det til et av de dårligste spillene noen sinne, slik Undead vil ha det til.

6883017[/snapback]

Nei, det er vel å ta det litt langt ja...

 

Men det er synd for en så slank sjanger når titlene ikke leverer på ting som burde vært enkle å gjøre riktig.

 

Selv jeg som er TES-lojalist, stusser over at Bethesda ikke skjønte at 3-4 kanoner fra Hollywood som er så typecastet (kanskje med unntak av hu dama) kunne utgjøre hele casten. Det hadde vært mye lurere å kjøre med en kanon på emperor og kjøre med 20-30 middels betalte engelske eller amerikanske teater skuespillere f.eks.

Lenke til kommentar
Den første dialogen i Gothic var på tysk og ikke akkurat oscar-performance nei. Tror de gjorde det inhouse.. Hvis jeg husker riktig var det også aksent på den engelske.

6884705[/snapback]

 

Du husker feil. De brukte amerikanske skuespillere til den engelske versjonen, mener jeg å huske. Uansett, det var aldri et minste fnugg av aksent i språket deres.

 

EDIT: Hvorfor bruke en storskuespiller på keiseren? Det er egentlig meningsløst at de brukte Patrick Stewart som keiseren i det hele tatt. Han spiller en av de aller minste rollene i spillet! Selv livvaktene hans i starten levde lengre!

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Den første dialogen i Gothic var på tysk og ikke akkurat oscar-performance nei. Tror de gjorde det inhouse.. Hvis jeg husker riktig var det også aksent på den engelske.

6884705[/snapback]

 

Du husker feil. De brukte amerikanske skuespillere til den engelske versjonen, mener jeg å huske. Uansett, det var aldri et minste fnugg av aksent i språket deres.

 

EDIT: Hvorfor bruke en storskuespiller på keiseren? Det er egentlig meningsløst at de brukte Patrick Stewart som keiseren i det hele tatt. Han spiller en av de aller minste rollene i spillet! Selv livvaktene hans i starten levde lengre!

6884976[/snapback]

Emperor/forteller bærer spillet, og emperor har alltid vært sentral i TES.

 

Får google litt på voicer-over. Høres veldig inhouse ut ihvertfall. Det i seg selv trenger ikke være negativt hvis utviklerne har såpass selvinnsikt at de kan avgjøre om de selv er bra nok eller ikke. Både Baldurs og Warcraft 1/2 brukte noe inhouse, og der er jo voiceover knallbra.

Lenke til kommentar

Baldurs gate 2 er et glimrende eksempel på god voice acting. Dialogene mellom jaheira og minsc eller aerie og korgan sitter fremdeles friskt i minnet etter noen år.

 

Gothic 1 og 2 er et godt eksempel på det motsatte. Det er ikke lenge siden jeg har spilt spillene, men jeg kan ikke huske hvordan stemmen til NOEN av karakterene høres ut, selv ikke de sentrale. Jeg måtte faktisk dobbeltsjekke for å ha noe å si på denne saken. Totalt uinspirert fremføring av dialogen.

 

Om et spill bruker motion capture for animasjoner så betyr ikke det automatisk at animasjonene blir bra. Det var mange små feil her og der på diverse animasjoner.. Animasjonene hadde også et slags LOD system som gjorde at animasjonene så fryktelig hakkete ut på en viss avstand..

 

Herr jensen, angående bugs så kan det godt hende at du kjører spillet feilfritt mens en annen får tusen bugs - selv om det er samme release. Det kommer an på maskinvare og programvare som varierer over et stort spektrum.

 

Når det er sagt så må jeg nevne at gothic 1 og 2 er to av mine absolutte favorittspill gjennom tidene. La oss bare håpe at ikke nameless hero løper som en fjott i 3ern! :D

Lenke til kommentar
We have really exclusive information for you. Thanks to Gaspy and his invaluable help we managed to catch Kurt Pelzer, Piranha Bytes programmer, @ ICQ.

 

Kurt was relatively unreserved and on our question "Are all bugs fixed?" he answered: "Yes, all major bugs are fixed. And in addition there will be patch on 13th October."

Lenke til kommentar
Baldurs gate 2 er et glimrende eksempel på god voice acting. Dialogene mellom jaheira og minsc eller aerie og korgan sitter fremdeles friskt i minnet etter noen år.

6887153[/snapback]

Jepp, så sant så sant! Alle hadde distinkte stemmer som en umiddelbart kjenner igjen:

 

-Søte snille forsiktige godtroende Imoen

 

-Litt småberserke Minsc

 

-pysete Khalid, som prøver å manne seg opp.

 

-og ikke minst, bein i nesa Jaheira, med sin russiskinspirerte aksent og sitt lidenskapelige forhold til Khalid og allergi mot all annen oppsjekking og alignment.

 

Ikke noe av voiceoveren var bare lest opp fra et papir, men alt gjort in-character

Så utrolig mye atmosfære i spesielt BG1. :)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Slash, selvsagt er jo bugs individuelle saker, spesielt i slike spill. Likevel, jeg har faktisk aldri kommet over noen bugs i spillet på andre PC'er heller, og ingen av de zilliardene av de jeg kjenner som spiller Gothic 2, har noen problemer heller. Til å være et slikt type spill som Gothic 2 er, så er jeg egentlig mektig imponert over at et så lite studio som Piranha faktisk klarte å gjøre spillet så fritt for bugs. At det finnes små bugs er tilgivelig. SPillet har da uansett ingen alvorlige problemer (slik som Oblivion sine utallige CTD-bugs).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...