Gå til innhold

Gothic III release-dato endelig fastslått?


Anbefalte innlegg

Jeg spør igjen; hvordan øker jeg attributene mine? :p

6741179[/snapback]

 

...Og jeg svarer igjen:

 

BTW: Flaringo, trykk på C, så ser du alle dine attributter (hvor mange learning-points (LP) du har, hvor sterk du er, hvor god du er i de forskjellige kampteknikkene, osv). Det er ganske enkelt å forstå hvem som kan lære deg hva. Smeder og spesielle soldater kan ofte lære deg å slosse med nærkampvåpen, og gjøre deg sterkere. Jegere kan som oftest lære deg å skyte med bue, samle trofèer fra dyr (som du kan selge), og gjøre deg mer treffsikker (dexterous). Magikere, alkymister og monker kan ofte lære deg det som har med magi å gjøre (lage drinker og spells, slåsse med magi, osv). Låsesmeden i Khorinis kan alltids lære deg å dirke opp låser på kister.

 

Når det gjelder skills som man kan gå videre på (styrke, treffsikkerhet, nærkamp, bue, osv), så er det som oftest slik at karakterene som trener deg i disse temaene, ikke kan trene deg i det uendelige. Når du har kommet til et visst nivå, sier de at du har blitt for sterk/treffsikker (osv), og at du må oppsøke en mer erfaren trener.

 

Forøvrig kan jeg, siden det er din første gjennomspilling, skjønne at du av og til kan bli litt forvirret når det gjelder hvor man finner hva. Det er lett å endre på dette. Det finnes en fyr som bor nederst på havna, som selger kart du kan kjøpe. Selvsagt, om du er gjerrig, er det jo alltids mulig å skaffe kartet på andre, billigere, og fortsatt relativt ufarlige metoder (etter å ha lært lås-dirking av Thorben)... :whistle:

6724491[/snapback]

 

6741794[/snapback]

 

 

Oi, beklager. Må har oversett det innlegget. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maanemann, det høres ut som om at du har spilt for mye TES. Villmarken i Gothic-serien er veldig levende, og full av overraskelser, [klipp]
LOL! Ja overaskelser som fluer rotter og andre spennede opponents.

 

Dessuten er det i alt nesten 600 oppdrag i Gothic 3, så det blir veldig feil å si "så få oppdrag i hver by...". ;)
Gothic 2 er såpass lite univers at det føles levende. Mitt poeng er at det kan se ut til at størrelsen på Gothic 3 vil gjøre at at de fleste questene er sentrert rundt byene. Ser at folk operer med 600 som tall på questene (var vel egentlig 500 og noe), Tar man 600 og deler på 20 får man 30 Hvilket ikke er mye. Jeg nekter å tro at de at på til har dratt endel av disse ut i ødemarken, i så fall ville man få f.eks rundt 10 per by hvilket er lite quester pr. by uansett.
Lenke til kommentar
Maanemann, det høres ut som om at du har spilt for mye TES. Villmarken i Gothic-serien er veldig levende, og full av overraskelser, [klipp]
LOL! Ja overaskelser som fluer rotter og andre spennede opponents.

 

Dessuten er det i alt nesten 600 oppdrag i Gothic 3, så det blir veldig feil å si "så få oppdrag i hver by...". ;)
Gothic 2 er såpass lite univers at det føles levende. Mitt poeng er at det kan se ut til at størrelsen på Gothic 3 vil gjøre at at de fleste questene er sentrert rundt byene. Ser at folk operer med 600 som tall på questene (var vel egentlig 500 og noe), Tar man 600 og deler på 20 får man 30 Hvilket ikke er mye. Jeg nekter å tro at de at på til har dratt endel av disse ut i ødemarken, i så fall ville man få f.eks rundt 10 per by hvilket er lite quester pr. by uansett.

6742582[/snapback]

 

Fiendene i Gothic-spillene er adskillig mer spennende enn fiendene i TES-spillene. Styrken på fiendene i TES, er proporsjonal med styrken på helten, noe som selvfølgelig ikke er tilfellet i Gothic.

 

Det er langt mer enn rotter og fluer i Gothic-spillene, det er f.eks.: orcer, warger, skjeletter, zombier, shadowbeasts (som like gjerne spiser orcer som mennesker), drager, og seekere. Morrowind mangler dessuten den kalde stemningen som Gothic-spillene har. Gothic II var stort nok, Morrowind var så stort at det kun gjentok seg.

Lenke til kommentar
Maanemann, det høres ut som om at du har spilt for mye TES. Villmarken i Gothic-serien er veldig levende, og full av overraskelser, [klipp]
LOL! Ja overaskelser som fluer rotter og andre spennede opponents.

 

Dessuten er det i alt nesten 600 oppdrag i Gothic 3, så det blir veldig feil å si "så få oppdrag i hver by...". ;)
Gothic 2 er såpass lite univers at det føles levende. Mitt poeng er at det kan se ut til at størrelsen på Gothic 3 vil gjøre at at de fleste questene er sentrert rundt byene. Ser at folk operer med 600 som tall på questene (var vel egentlig 500 og noe), Tar man 600 og deler på 20 får man 30 Hvilket ikke er mye. Jeg nekter å tro at de at på til har dratt endel av disse ut i ødemarken, i så fall ville man få f.eks rundt 10 per by hvilket er lite quester pr. by uansett.

6742582[/snapback]

 

Det er langt mer enn rotter og fluer i Gothic-spillene, det er f.eks.: orcer, warger, skjeletter, zombier, shadowbeasts (som like gjerne spiser orcer som mennesker), drager, og seekere. Morrowind mangler dessuten den kalde stemningen som Gothic-spillene har. Gothic II var stort nok, Morrowind var så stort at det kun gjentok seg.

6742623[/snapback]

 

Uff, shadowbeasts. Møtte på en slik utenfor den store byen i starten. Heldigvis for meg var han nokså treig. :p

Endret av Flaringo
Lenke til kommentar
Maanemann, det høres ut som om at du har spilt for mye TES. Villmarken i Gothic-serien er veldig levende, og full av overraskelser, [klipp]
LOL! Ja overaskelser som fluer rotter og andre spennede opponents.

 

Dessuten er det i alt nesten 600 oppdrag i Gothic 3, så det blir veldig feil å si "så få oppdrag i hver by...". ;)
Gothic 2 er såpass lite univers at det føles levende. Mitt poeng er at det kan se ut til at størrelsen på Gothic 3 vil gjøre at at de fleste questene er sentrert rundt byene. Ser at folk operer med 600 som tall på questene (var vel egentlig 500 og noe), Tar man 600 og deler på 20 får man 30 Hvilket ikke er mye. Jeg nekter å tro at de at på til har dratt endel av disse ut i ødemarken, i så fall ville man få f.eks rundt 10 per by hvilket er lite quester pr. by uansett.

6742582[/snapback]

 

Det er langt mer enn rotter og fluer i Gothic-spillene, det er f.eks.: orcer, warger, skjeletter, zombier, shadowbeasts (som like gjerne spiser orcer som mennesker), drager, og seekere. Morrowind mangler dessuten den kalde stemningen som Gothic-spillene har. Gothic II var stort nok, Morrowind var så stort at det kun gjentok seg.

6742623[/snapback]

 

Uff, shadowbeasts. Møtte på en slik utenfor den store byen i starten. Heldigvis for meg var han nokså treig. :p

6742658[/snapback]

 

Shadowbeasts har veldig verdifulle skinn, så jo før man klarer å drepe dem – jo bedre.

Lenke til kommentar
Hvordan lære lockpicking fortest mulig?

6743838[/snapback]

 

Dra til Thorben, en av mestrene som du må bli godkjent av for å få jobb i Khorinis. Du finner han lett. Han bor like ved smeden, og han er konstant utenfor huset sitt og hamrer på alt mulig.

 

Maanemann: I Gothic finner man mye mer enn bare fiender i villmarken. Man finner små leirer (hvor både fiender og venner kan befinne seg), bygninger, huler, spesielle våpen, osv. I TES finner man fiender, fiender og fiender. Problemet er dessuten at man finner akkurat de samme fiendene overalt i TES, på grunn av lvl-systemet.

 

Angående oppdragene: Jeg sa nesten 600. Det er 25 hovedoppdrag, og 550 sideoppdrag. 575 (omtrent), er nærmere 600 enn 500.

 

Dessuten kan jeg ikke akkurat si meg enig i at over 30 oppdrag delt på hver by er lite. Det blir fort brukt en del timer på å ta hele 30 oppdrag. Byene er ikke SÅ store. De er vel på størrelse med Khorinis eller delvis mindre/større. Det foregår mye i villmarken også, akkurat slik som i Gothic 2, hvor mange av oppdragene fikk deg til å gå ut av byen, og drepe fiender, finne folk, sanke gjenstander, osv.

 

At du nekter å tro på ditt og datt, viser bare hvor lite engasjert du var i Gothic 2, eller hvor lite du har spilt det (har du spilt det i det hele tatt? Lengre enn ti minutter?).

 

EDIT: Nå har Gamezone lagt ut CE-versjonen av Gothic 3 for forhåndsbestilling.

Direktelink.

Absolutt ingen verst pris, får en si. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

xm8, du og dine videoer. :wee:

 

Gromle: Det er ikke sagt noe om noen demo, og jeg tror ikke det kommer noen. En kan jo alltids håpe, men jeg tror det er vanskelig å kunne lage en demo ut av et så stort og åpent spill. Jo, G2 hadde jo en demo (som kom flere år etter fullversjonen av spillet), men G3 blir jo mye mer åpent. Jeg vet ikke, for all del kan det jo komme en demo... men jeg tviler...

 

EDIT: *kremt* Den G3 videoen tar jo over SEKS HUNDRE MEGABYTE jo!! :ohmy:

 

DAMN, dette blir bra! Endelig litt hi-res in-game stuff fra G3! :D

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Hehe! ;)

 

Synd at jeg ikke får sett dem da jeg kun har hatt 56k de siste månedene... :hrm:

Først telemontørstreik og så etterslep hos Telenor på ca 2 måneder gjør ikke saken bedre heller :no:

 

Jaja, Collector's Edition er bestillt så noe moro blir det en gang i fremtiden.

Endret av xm8
Lenke til kommentar

Anyway, More Stuff!

 

* more than 30 voice-actors [in one of the last previews was said above 60, only to correct that]

 

* who can handle the oblivion combat system will be able to handle this too [but from what was shown till now, it's much more complex]

 

* assassians are followers of Beliar

 

* you can help King Rohbar II [which means that he survives the intro]

 

* slaves and humans are both called "Morra" by the orcs [this sounds like slaves and humans are 2 different instances, to become "respected" by the orcs, you would must get the 3rd instance, like honorable (PoV of the orcs) warrior]

 

* you can fight with an equiped torch

 

* you don't have a button which gives you the old combat system, but the options will give you the opportunity to get close to it

 

* there is a realistic cloud-simulation, like the sky can cloud up or the sunshine is correct on them

 

* there are teleport-runes and teleport-possibilities, but only for areas you already visited [maybe there are only teleport-runes, maybe other teleport-possibilities, not sure]

 

* they were on a promo-tour in the US last week, each and every us-online-media-ambassador who saw g3 said: "wow, that's much better than oblivion"

 

* the discussion about a console-version is just arised, nothing is decided till now, some pll are looking now closer to the g3-engine to see if it is possible, if it's possible then further steps could be discussed [imho that sounds they are thinking about it very seriously]

 

* the island Khorinis is nearly that big (or a little bit bigger) than the compass on the already shown map

 

* in the shown demo-version it seems often that the game [moves] runs slowly, that's because a debug-modus is often activated, that debug-modus runs the game in half the speed, and it's often activated because of that it is assigned to the same key like the inventory or the char-screen

 

* they set value to the possibility to have from the story point of view a possible g4, the story finds a common line after the extro

 

* there will be maybe even dragons [with a grin on his face]

 

* here and there [sometimes but not often] there will be some monsters respawn [sounds like a soft-spawn which is made only to have not an empty world after killing everything]

 

* there are no chapters, but there are important events, those important events are not displayed as chapters [it sounds like that the chapters just "invisible"]

 

* the CE will include a cloth-map [former it was "only" a paper one]

Lenke til kommentar
Hahh, så oblivion er "straight-foward" du har jo muligheten til å gjøre hva du vil, når du vil, hvordan du vil. Skill systemet i oblivion er mye mer åpent enn det du har i Gothic.

 

Ser ut som du har bestemt deg, så gidder ikke krangle med deg. Men det er som sagt kunn DIN mening. Jeg tror Gothic 3 blir bra, kanskje blir det bedre enn oblivion. Men det vil aldri nå i nerheten av samme dybde som oblivion har å tilby.

 

Men husk, at vår mening er ikke alle andres mening. Noe som du får det til å høres ut som

6571966[/snapback]

 

Tror ikke Gothic 3 skulle ha noe som helst problem med å overgå årets desidert største Skuffelse (Oblivion).

Mer tafatt combat system, og mindre utfordring skal du lete lenge etter!

 

Jeg er iallefall av den typen som liker følelsen av å få ett unikt item. "Åååh satan, se hvor mye fortere jeg dreper". Dette er noe jeg alldrig oppnådde i Oblivion. Da alle monster til alle tider er samme level som deg. Å gå opp i level er ikke gøy, og dungeons er like alle sammen.

 

Greit, Oblivion har en stor open ended verden. Men quicktravel og randomized object placement, gjør att dette er kjedelig å hoppe rundt i.

 

Men, jeg må ærlig innrømme att den fin fine grafikken blendet meg en stund. Overbeviste meg selv om att: "Dette er morro!" Men, så fort jeg prøvde å gå dypere inn i spillet, fant jeg ut att spillet er utrolig overfladisk. Det er lett å lære, lett å mestre, og forferdelig kjedelig i lengden.

 

Det er ikke vanskelig å se att Bethesda KUN har fokusert på å lage ett spill som er pent å se på. Morrowind derimot er en klassiker, som jeg kommer til å ha glede av i lange, lange tider.

 

Husk att dette er min mening, om du ikke mener det samme så er jo det kjempe flott. Herregud så kjipt det hadde vært om alle mente det samme :)

Lenke til kommentar
Hvordan lære lockpicking fortest mulig?

6743838[/snapback]

 

Dra til Thorben, en av mestrene som du må bli godkjent av for å få jobb i Khorinis. Du finner han lett. Han bor like ved smeden, og han er konstant utenfor huset sitt og hamrer på alt mulig.

6744646[/snapback]

 

Jeg vet han kan lære meg det, men hvordan? han sier bare at han må kunne stole på meg først.

 

Må man være kjent med historien fra forgjengerne for å få mest ut av 3'ern?

man må vel ikke, men er en fordel. Dessuten er det så verdt det :love:

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
Må man være kjent med historien fra forgjengerne for å få mest ut av 3'ern?

6750269[/snapback]

Nei, tror ikke d (viss d e snakk om gothic)

spilte 2ern før 1ern å kom inn i historien med en gang uten noen problemer, æ skjønte hva som hadde sjedd i 1ern etter å ha pratet med ett par personer ;)

gleder meg til 3ern :dribble::dribble::dribble:

 

viss d e snakk om morrowind så er d en helt egen historie å den har ingenting med de forrige spillene i tes serien (som æ vet om)

 

å dessuten så e morrowind MYE bedre enn oblivion, d mene i alle fall æ :)

morrowind har en bedre historie, bedre level-system, man kan møte monster ute i villmarken hvis man sover (som man ikke kan i oblivion) som gjør at d føles mer ekte, artigere å springe rundt i verdenen (ikke så dødt som oblivion), d e ikke samme hulene bare med små forskjeller å man møter ikke forskjellige monstre på samme plass ut i fra kordan level man e på :mad:

eneste som er bra med oblivion er grafikken å at d e mange quest

Lenke til kommentar

Jaja, då er eg attende frå vesentleg varmare strøk...og eg ser denne tråden stadig er i live. :)

 

Flaringo, korleis går det? Har du fått litt meir taket på det? Det ER meir jobb å oppnå noko som helst i Gothic 2, men det er ein del av det som gjer det so tilfredsstillande når du først får det til. Eg anbefalar at du ikkje spør altfor mykje so snart du er i stand til å klare deg på eiga hand, det er meir moro å oppdage ting sjølv. :)

 

Ellers, nokon som har lest noko om kor ein kan få tak i "Limited Edition" av G3? Det held ikkje med "Collector's Edition" når der er ein "Limited Edition". :D

 

 

Eg ser det har komt fleire bilete og filmar...men eg trur eg skal la vere å sjå dei. Vil ikkje vite for mykje om kva som ventar.

 

Kay

Lenke til kommentar
Ellers, nokon som har lest noko om kor ein kan få tak i "Limited Edition" av G3? Det held ikkje med "Collector's Edition" når der er ein "Limited Edition". :D

6751140[/snapback]

 

Now where did you go to hear such things? :huh:

 

 

ErikFN: Snakk med salgsmannen som bor like ved Bosper (og Thorben). Han har nok noe å si deg. Etter å ha gjort det han vil, skal nok Thorben kunne stole på deg. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...