Gå til innhold

Gothic III release-dato endelig fastslått?


Anbefalte innlegg

Slåssing med to våpen har jo lenge vært "garantert" da. Jeg så da en in-game film for sikkert flere måneder siden, og da ravet han rundt med to sverd. Det var jo selvsagt ikke en ferdig-build, men likevel...

 

Uansett, det blir fett med to våpen. Lurer på om vi får bruke skjold også. :)

 

BTW. hvordan i helsikeskulle jeg vite om det siste du rasmet opp der? :p

 

Fortell meg hvordan. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du sterk nokk så er Two-Handed også raskt. Men du må lære deg å bruke det riktig. Om du ikke mestrer det er det ubrukelig.

6722602[/snapback]

 

Poenget er at om du er "sterk nok" til å svinge en two-hander kjapt kan du alikevel svinge en one-hander enda kjappere. Og jeg tror jeg vet hvordan en two-hander skal håndteres riktig. ;)

Lenke til kommentar
Slåssing med to våpen har jo lenge vært "garantert" da. Jeg så da en in-game film for sikkert flere måneder siden, og da ravet han rundt med to sverd. Det var jo selvsagt ikke en ferdig-build, men likevel...

 

Uansett, det blir fett med to våpen. Lurer på om vi får bruke skjold også. :)

 

BTW. hvordan i helsikeskulle jeg vite om det siste du rasmet opp der? :p

 

Fortell meg hvordan. :)

6726845[/snapback]

 

Det med to våpen har vel ikke vært bekrefta, til tross for at var med i den videoen. Har vært en del diskusjon rundt det på RPGDOT-forumet.

 

Og det med ini-fila ja, sitter på jobb akkurat nå så husker ikke nøyaktig hva sto. Men prøver litt kvalifisert gjetting her :p

Men for mer blod, skal du finne en plass der står blood, og bytte ut 2 med 3 etter det.

Og en annen plass står det quicksave, bytt ut 0 med 1 der. Da får du save på F5 og load på F9.

Det med potions husker jeg ikke i farta, men skal sjekke det når jeg kommer hjem. Mulig det rett og slett står potion eller hotkey, om du finner det, så bytt ut 0 med 1 der. Da får du healing på H og mana på M.

Si fra om du ikke finner det, så skal jeg ut av det mer nøyaktig når jeg kommer hjem igjen.

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Nå har endelig Info om hva collectors edition inneholder endelig kommet ut. Og at det kommer en medlje, en cd med musikk fra spillet, en making of dvd, en kunstbok og et pergamentkart i høy kvalitet, er mer imponerende en det Oblivion hadde å by på, jeg føler at jeg få mer for penga her!

 

Gleder meg villt! :w00t:

Lenke til kommentar
Nå har endelig Info om hva collectors edition inneholder endelig kommet ut. Og at det kommer en medlje, en cd med musikk fra spillet, en making of dvd, en kunstbok og et pergamentkart i høy kvalitet, er mer imponerende en det Oblivion hadde å by på, jeg føler at jeg få mer for penga her!

 

Gleder meg villt! :w00t:

6727395[/snapback]

 

Det er du ikke alene om å gjøre!

Lenke til kommentar

Gromle, jeg er ganske så erfaren med ini-fiksing, så det skulle ikke være noe problem når det er så lett som bare å bytte ut tallene. Jeg trodde det var som i mange andre spill, at man setter inn nye strings. Uansett takk for hjelpen, tror jeg skal klare meg videre på egenhånd nå. :)

 

Den CE-versjonen har jeg forresten allerede bestilt. Nydelige saker som blir med.

 

Ekstrem pirking: Det er en amulett, ikke en medalje. There is a difference. :wee:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke. Det var faktisk Atari Norge som kom først med nyheten. Vi får vel høre mer senere.

 

BTW: Atari Norge sa noe Gamer ikke fikk med seg i artikkelen: CE-versjonen vil ha en METALLBOKS! :dribble: (kilde)

 

EDIT: Jeg fant et ganske så langvarig video-intervju her.

Min muntlige tysk er så og si på null, så det hadde nesten vært litt fint om noen med tysk-kunnskaper klarer å "tyde" det, og kanskje få noe mer info om spillet! :)

 

Det er forresten verd å se på uansett om du ikke kan tysk. Vi får høre litt av musikken, se en god del kule in-game klipp, bilder, osv.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Mer Gothic 3 info:

 

4 nye bilder (Hovedmeny):

http://www.gamesfire.at/gallery,list76,1,g..._3_gc_2006.html

 

LGC Trailer-pack:

http://www.gamesfire.at/downloads,id15,got...railerpack.html

 

Booth video:

http://gameswelt.de/gc-2006/downloads/deta...p?item_id=58388

 

Bilder fra presentasjonen samt verdenskart og inventory-meny:

http://www.worldofgothic.de/gothic3/index....r=gothic3_fotos

 

Litt mer:

Some new information:

-HUD compass (Not like Oblivions, this one only shows directions N,S,W and E).

-30-40 spells

-You learn magic by collecting stone plates and scrolls with "ancient lore" and praying at altars to get spells.

-One-piece faction related armour, i.e. you need a certain reputation to get it.

-Combat system features three different attacks - fast, normal and strong - depending on how long you press the mouse button.

-This supposedly also affects combos (right mouse button held while attacking).

-Jump-attack perk (Diablo2?).

-Archery using manual aiming.

-Attributes: strength, hunting, ancient lore, smithing, thievery, alchemy, health, stamina and mana.

-Perks are organized by governing attribute apparently, strength = combat and there are a few "miscellaneous" skills.

-Everybody without exception can be killed. Dead ends won´t happen because there´s either a second source for infos (books, etc.) and quest items are in the inventory.

- The world is even bigger than expected. Latest count is ~5 times the size of G2.

- The interaction density is even higher than in G2!

Endret av xm8
Lenke til kommentar

Woah, kartet ser jo faktisk ganske så stort ut. Litt snodig at ørkenlandskapet er mye større enn de nordlige, snødekte slettene, da man skal, i følge JoWood/Piranha, tilbringe like mye tid på disse stedene (20% hver, mens man tilbringer 60% i skogene). Nydelig at de bruker et skikkelig orkester til å lage musikken. Jeg har hørt noen smakebiter, og det høres mildt sagt majestetisk ut. Soule kan bare gå og legge seg.

 

Også fint å høre at man endelig selv kan sikte med buen, i motsetning til G2.

 

Forøvrig er jeg nesten bittelitt skeptisk til Gothic 3 sin størrelse. Kan det bli for stort? Gothic 2 var lite, noe jeg ikke hadde noe mot. Gothic 2 hadde så god atmosfære, at jeg frykter den kan bli tynnet ut når spillets areal blir større. Det var liksom bare "byen" i Gothic 2. I G3 får vi jo nesten 20 stykker.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Mer Gothic 3 info:

 

4 nye bilder (Hovedmeny):

http://www.gamesfire.at/gallery,list76,1,g..._3_gc_2006.html

[klipp]

6740689[/snapback]

Det første bildet så faktisk immersive ut. Det er jo bra da.

 

Det 3. var veldig kantete. Legg spesielt merke til det trekantformede taket og hodet hans som er helt flatt på toppen, og helt rett på sidene.

 

Så i et av bildene, tysk meny. Håper på engelsk speech og tekst ved launch denne gangen.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Woah, kartet ser jo faktisk ganske så stort ut. Litt snodig at ørkenlandskapet er mye større enn de nordlige, snødekte slettene, da man skal, i følge JoWood/Piranha, tilbringe like mye tid på disse stedene (20% hver, mens man tilbringer 60% i skogene). Nydelig at de bruker et skikkelig orkester til å lage musikken. Jeg har hørt noen smakebiter, og det høres mildt sagt majestetisk ut. Soule kan bare gå og legge seg.

 

Også fint å høre at man endelig selv kan sikte med buen, i motsetning til G2.

 

Forøvrig er jeg nesten bittelitt skeptisk til Gothic 3 sin størrelse. Kan det bli for stort? Gothic 2 var lite, noe jeg ikke hadde noe mot. Gothic 2 hadde så god atmosfære, at jeg frykter den kan bli tynnet ut når spillets areal blir større. Det var liksom bare "byen" i Gothic 2. I G3 får vi jo nesten 20 stykker.

6740904[/snapback]

 

Piranha Bytes har vel lovet at alle byene skal bli like levende som Khorinis? :)

Lenke til kommentar
[klipp] Også fint å høre at man endelig selv kan sikte med buen, i motsetning til G2.
Jepp, helt vanvittig! Og det var like skadelig som å kaste butte (uantente) fyrstikker på folk.

 

[klipp] frykter den kan bli tynnet ut når spillets areal blir større. Det var liksom bare "byen" i Gothic 2. I G3 får vi jo nesten 20 stykker.

6740904[/snapback]

Lurer på hvordan spillet funker med så få quest på så mange byer og så stort areal. Må være mye "outback" hvor det ikke er noe interessant.
Lenke til kommentar
[klipp] Også fint å høre at man endelig selv kan sikte med buen, i motsetning til G2.
Jepp, helt vanvittig! Og det var like skadelig som å kaste butte (uantente) fyrstikker på folk.

 

[klipp] frykter den kan bli tynnet ut når spillets areal blir større. Det var liksom bare "byen" i Gothic 2. I G3 får vi jo nesten 20 stykker.

6740904[/snapback]

Lurer på hvordan spillet funker med så få quest på så mange byer og så stort areal. Må være mye "outback" hvor det ikke er noe interessant.

6741661[/snapback]

 

Det gikk utmerket å drepe folk med en bolt, eller to hvis man brukte crossbow, og var litt flink. Gothic III har mange oppdrag, og det er beregnet rundt 100 timers spilletid.

Lenke til kommentar
Jeg spør igjen; hvordan øker jeg attributene mine? :p

6741179[/snapback]

 

...Og jeg svarer igjen:

 

BTW: Flaringo, trykk på C, så ser du alle dine attributter (hvor mange learning-points (LP) du har, hvor sterk du er, hvor god du er i de forskjellige kampteknikkene, osv). Det er ganske enkelt å forstå hvem som kan lære deg hva. Smeder og spesielle soldater kan ofte lære deg å slosse med nærkampvåpen, og gjøre deg sterkere. Jegere kan som oftest lære deg å skyte med bue, samle trofèer fra dyr (som du kan selge), og gjøre deg mer treffsikker (dexterous). Magikere, alkymister og monker kan ofte lære deg det som har med magi å gjøre (lage drinker og spells, slåsse med magi, osv). Låsesmeden i Khorinis kan alltids lære deg å dirke opp låser på kister.

 

Når det gjelder skills som man kan gå videre på (styrke, treffsikkerhet, nærkamp, bue, osv), så er det som oftest slik at karakterene som trener deg i disse temaene, ikke kan trene deg i det uendelige. Når du har kommet til et visst nivå, sier de at du har blitt for sterk/treffsikker (osv), og at du må oppsøke en mer erfaren trener.

 

Forøvrig kan jeg, siden det er din første gjennomspilling, skjønne at du av og til kan bli litt forvirret når det gjelder hvor man finner hva. Det er lett å endre på dette. Det finnes en fyr som bor nederst på havna, som selger kart du kan kjøpe. Selvsagt, om du er gjerrig, er det jo alltids mulig å skaffe kartet på andre, billigere, og fortsatt relativt ufarlige metoder (etter å ha lært lås-dirking av Thorben)... :whistle:

6724491[/snapback]

 

Maanemann, det høres ut som om at du har spilt for mye TES. Villmarken i Gothic-serien er veldig levende, og full av overraskelser, i motsetning til TES, hvor du kun finner uinteressante fiender som kun er god for experience.

 

Dessuten er det i alt nesten 600 oppdrag i Gothic 3, så det blir veldig feil å si "så få oppdrag i hver by...". ;)

 

Superseven: 150 timer. ;)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...