Gå til innhold

Gothic III release-dato endelig fastslått?


Anbefalte innlegg

Samanlikninga med Oblivion er ganske naturleg, sjølv om der er stor skilnad på spela. Det er ikkje til å stikke under ein stol at både Gamespot og IGN hyppig trakk fram Oblivion i sine sniktittar på G3. Men det er sjølvsagt riktig at det er to heilt forskjellige spelseriar...og det håpar eg det fortsetter å vere. :)

 

 

Dei nye skjermskota ser spennande ut...det ser ut til at vi får stor variasjon i landskapet (noko vi forsovidt òg har i G2+NotR). Teikneavstanden ser bra ut...blir det nok til at Neppe skal gå med kjole på jobb? Eg kryssar fingrane, og håpar han er sporty nok til å få teke nokre bilete dersom det skjer, og legger dei ut her. :p

 

@xm8:

550 quests! :ohmy::D Dette blir bra. Eg er glad for at dei ikkje har gått for at det skal gå an å gjere alle på ei gjennomspeling. Eg trur det vil ha skada quest-designen veldig mykje. Dersom ein skal kunne gjere noko slikt, må konsekvensane av quests begrensast. Ser heller at eg ikkje kan gjere alt i samme gjennomspeling, men at det eg gjer faktisk har noko å seie. :thumbup:

 

Det einaste eg er litt småskeptisk til er det med 9 attributtar...eg likte eigentleg godt det veldig enkle systemet i G1 og G2. På den andre sida, likte eg det kompliserte systemet i NWN òg, so det treng ikkje å bli so gale. Ellers ser eg det blir massevis av ferdigheiter å lære seg, og det er kjempebra. Det litt spesielle systemet med å lære seg ferdigheiter er noko av det som gjer Gothic-spela so gøy å spele. :D

 

 

@Hr. Jenssen:

Hehe :). Om det er noko trøst, sprakk eg sjølv og starta ei ny gjennomspeling i går. Akkurat no har eg store vanskar med å bestemme meg om eg skal spele, eller om eg skal førebu meg på reisa til Abu Dhabi i morgon. Det er første gongen eg reiser utanfor Europa, so all fornuft tilseier at eg bør gjere litt research og pakking...men på den andre sida må eg jo komme meg inn i den øvre delen av byen og møte Lord Hagen...

 

:hmm: Ikkje lett, det her...

 

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her har du en.

6704906[/snapback]

 

Sukk. Greide ikke å motstå presset lenger, nå er bestilling sendt. Har tilbragt et uhyggelig antall timer i og rundt Khorinis. Har bare ikke samvittighet til å laste ned NOTR også... Men dette er jo litt sykt:

 

Subtotal of Items:  $17.98
Shipping & Handling:  $27.98 
 ------
Import Fees Deposit:  $11.49
 ------
Total for this Order:  	$57.45

 

Ikke akurat billig nei...

Lenke til kommentar

Mer info om Gothic 3 Collectors Edition:

 

Atari Norway has some new infos about the Gothic 3 CE: It will contain an amulet, the soundtrack, a making-of DVD, high-quality paper-map and an artbook all being presented in a metal box.

 

Source: World of Gothic

 

Kommer også i Limited Edition med; Amulett, Soundtrack, Making-Of DVD, Kart i pergament i høy kvalitet og Artbook

 

Kilde: Atari Norge

Lenke til kommentar
Kommer også i Limited Edition med; Amulett, Soundtrack, Making-Of DVD, Kart i pergament i høy kvalitet og Artbook

 

Kilde: Atari Norge

6717173[/snapback]

:dribble: Må ha!

 

Det er berre rett og rimeleg at eg, som vel må vere den største Gothic-tilhengaren i Noreg (eg har kanskje litt konkurranse frå Hr. Jenssen), får ein Limited Edition, ikkje sant? ;)

 

@dostojevski

Det vart nokre kroner i frakt og gebyr, ja...men det vil vere verdt det når du får pakken i posten. Gled deg! :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Slutt å sammenlign spillene, de er ikke i nærheten av det samme.

 

Du sammenligner ikke Tomb Raiders med Quake eller.

6715038[/snapback]

 

Er det noe spill som kan sammenlignes med Oblivion, så er det Gothic. Er det et spill som kan sammenlignes med Gothic, så er det Oblivion. Å si at de ikke kan sammenlignes er absurd. Det er så absurd at 'absurd' høres lite ut.

 

EDIT: Den informasjonen om CE-pakken er nesten for god til å tro! Making of OG soundtrack! Amuletten skal jeg DEFINITIVT gå rundt med! :D

 

Håper bare at JoWood er raske på avtrekkeren og bekrefter/avkrefter disse "ryktene". :hmm:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

:!:

Selvsagt er det jo slik at oppfølgere ligner på sine forgjengere.

 

Poenget mitt (og Goz') er at Oblivion og Gothic i høy grad kan sammenlignes, og at det bare er tåpelig å si noe annet. Begge spillene er såkalte "open-ended" rollespill hvor man styrer karakteren sin i 1- og 3-personsperspektiv. Man gjør massevis av sideoppdrag i tillegg til hovedhistorien, og man velger selv hvilken rekkefølge man skal ta dem i. Man dreper massevis av fantasiskapninger med middelaldrige våpen, og går etter hvert opp i nivå, hvor man får "poeng" so man kan bruke på karakteren sin som man selv vil. Man møter på massevis av karakterer som man kan prate med, og man kan stort sett velge akkurat hva man vil si til disse karakterene.

 

Spillene har sine ulikheter, men det blir bare latterlig å si at de ikke kan sammenlignes, bare fordi at man ikke selv kan velge hvordan man ser ut i Gothic, eller at lvl-systemet er et helt annet i Oblivion.

 

Det er faktisk nesten INGEN spill som kan sammenlignes bedre med TES-serien enn Gothic-serien - og omvendt.

 

Kan ikke TES og Gothic sammenlignes, så kan heller ikke Max Payne 1 og 2 sammenlignes med hverandre, da Max Payne 2 har ragdoll-fysikk og flere våpen...

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Du skjønner ikke poenget mitt (hmm rart med skjermen min).

 

Jeg synes spillene er veldig ulike, på mange måter. På måten grafikken er lagt opp, på måten ting skjer osv.

 

TES er sikkert nermeste du kommer Gothic serien, men jeg synes uansett de er så veldig forskjellige å jeg takker gud for det.

Lenke til kommentar

Nå sier du jo at de ikke kan sammelignes fordi du tydeligvis ikke liker TES (i allefall ikke like så godt som Gothic). Du bruker subjektive argumenter, og det kan man da ikke gjøre når man skal sammenligne spill? Ja, teknisk sett er de ulike - på en måte, men dette har da ikke noe med gameplay å gjøre, og det er gameplay som i hovedsak skal sammenlignes, ikke grafikken.

 

Gameplay-messig ER de like. Det er ikke noe å krangle på engang. Som jeg sa tidligere, ja, spillene er forskjellig på forskjellige punkter (hvis ikke hadde det vært meningsløst å ha to akkurat like spill med forskjellig navn), men de er fortsatt alt for like til at de IKKE skulle kunne sammenlignes. Dessuten slippes Gothic 3 samme år som Oblivion, og siden disse to er like, og kommer samme år, er det jo en selvfølge at de blir sammenlignet, noe jeg ikke har noe mot.

Lenke til kommentar

Kanskje DU mener de er like, jeg liker TES serien bedre en Gothic serien. Men jeg synes ikke de er like. Fordi om DU synes det vil det ikke si at alle andre gjør det. Dette er MIN mening å siden vi lever i et fritt land så har jeg rett til å ha DEN meningen.

 

Men dette er mega off topic og en helt annen diskusjon Jenssen som jeg har sagt at vi får ta en annen plass.

Lenke til kommentar
Vist Gothic og Oblivion ikke kan sammenlignes, kan ingen spill sammenlignes. Selvfølgelig er ikke spillene helt like, men er det noen spill som er helt like der ute?

6717708[/snapback]

 

Strengt tatt kan alle spill sammenlignes visuelt sett. TES-serien, og Gothic-serien er allikevel svært forskjellige, både i plot, gameplay, landskap, og personer. Begge bruker delvis den samme velkjente oppskrift på RPG-spill

 

Vet om flere spill som ligner mer på hverandre enn Gothic-serien, og TES-serien.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Vet om flere spill som ligner mer på hverandre enn Gothic-serien, og TES-serien.

 

Så det du sier, er at vi burde for eksempel sammenligne Gothic med Max Payne 2, fordi Max Payne 2 ligner mye mer på Max Payne 1 enn Gothic ligner på Oblivion?

 

EDIT: Jeg regner med at ordformuleringen din bare ble litt mikset der?

 

Uansett, hvilke spill mener du at vi kan sammenligne mer med Gothic-spillene enn TES-spillene, og omvendt?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Åååååh, fytte. Dette spillet var UTROLIG kongebra! Har bare komt til litt etter jeg snakker med trollmannen helt i begynnelsen, men alikevel er jeg helt forelsket. :love:

 

Har en artig hendelse her: Jeg ser en flokk med sauer, så tenker jeg "Oooh, sauer!" *varme opp fireball*. Etter jeg slaktet 2 sauer hører jeg "Hey, that's our sheeps!", så kommer selveste bonden og banker meg opp.

 

Men én dum ting var combat-systemet. Jeg vet ikke om det er fordi jeg er liten og svak enda, eller om jeg rett og slett er elendig til å slåss, men jeg syns i alle fall det var VELDIG tungvindt å måtte stoppe opp for å slå (stoppe, holde inne museknappe, og trykke "W, A, S eller D". Noen som har noen tips?

Endret av Flaringo
Lenke til kommentar
Men én dum ting var combat-systemet. Jeg vet ikke om det er fordi jeg er liten og svak enda, eller om jeg rett og slett er elendig til å slåss, men jeg syns i alle fall det var VELDIG tungvindt å måtte stoppe opp for å slå (stoppe, holde inne museknappe, og trykke "W, A, S eller D". Noen som har noen tips?

6719852[/snapback]

Glad du liker det, Gothic 2 er sjeldan kjærleik ved første blikk. :) Dersom du synest det er bra allereie no, kjem du verkeleg til å else det seinare. Det blir berre betre og betre. :D

 

Tips? Har to:

1. Tren. Kampsystemet/kontrollane generelt kjennest alltid utruleg kronglete i starten, men etter ei stund blir det heilt naturleg.

2. Spar på eldkulene dine...du vil finne betre ting å bruke dei på enn å bli uvennar med Lobart. ;)

 

Kay

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...