Gå til innhold

Gothic III release-dato endelig fastslått?


Anbefalte innlegg

Elfman: Kan ikke du bare hisse deg ned, og være litt mer sivilisert - please?

Du har tydeligvis minimalt med peiling på spill og PC'er. Det han mener, er at skjermkortet ditt, eller driveren, kan ha problemer med spillet. Forskjellige komponenter og drivere har problemer med forskjellige ting. Det er ikke slik at om ett spill crasher, så crasher alle. Mitt Oblivion crasher hele tiden, og patchen fikset ikke en møkk. Likevel, jeg er en av få som har det problemet. De aller fleste har nesten ingen bugs med spillet.

Det høres forresten ut som at du ikke har spilt Gothic 2 så mye. Hadde du gjort det, hadde du nemlig skjønt det at Gothic-spillene er vanskelige i begynnelsen. Det siste du sa er helt ulogisk. Først sier du at du ble overrasket over at du begynte på et oppdrag som du må være mye mektigere for å ta enn det du er nå. Samtidig sier du at "dette ligner ikke Gothic 2", men det er jo motsatt! Rett som det er så får man oppdrag i Gothic 2 som er umulige å gjøre med en gang. Ofte må man la oppdragene ligge en liten stund til man går opp i nivå, så komme tilbake.

At du irriterer deg over dette er forståelig. Man må liksom venne seg til det. Jeg vil ikke ha noen problemer med det. Regner med at jeg har ikke kommer til å se noe negativt med Gothic 3, så stor en fanboy som jeg er. ^^

 

EDIT: Som jeg mistenkte, pakken ligger i Trondheim, 8 mil sør for mitt hus.

 

Noen som vet om det er noen mulighet til å få tak i post-terminalen i Trondheim, så jeg kan få hentet den?  Jeg kjører gjerne en liten time fra og til for å få dette spillet en dag tidligere, for å si det slik!

7053595[/snapback]

 

Større tullinger skal du lete lenge etter.. Ja, du får quests i Gothic 2 som er vanskelige i begynnelsen, men det var ikke poenget mitt. Jeg snakker om at bugs ødelegger for opplevelsen. Og ja, seff kan det være noe konflikter som er ute og går, mht drivere, men jeg snakker om teksturer som mangler ved loading/saving, men som er tilbake ved omstart, eller at faklen bruker uhyggelig mye ressurser når den aktiveres. Jeg spiller Oblivion i 1280x1024@High, og det er en smoothere opplevelse. Jeg har forresten også opplevd dette med at Arena'en kan klikke, fighter som låser seg pga terrain, etc, etc..

 

Poenget her er at spillet allerede er forsinket, og når det da fortsatt tydligvis er mye galt med spillet, må man jo nesten undre på om det har blitt litt forhastet. Jeg spiller WoW, Oblivion, F.E.A.R., Drømmefall, etc.. så når da dette spillet er det eneste som sliter med teksturer o.l. så er det jo seff noe koding i spillet det er galt med, ikke drivere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg spilt rundt 12 timer og ikke opplevd en eneste bug. Kan være jeg har vært heldig. Bruker en del ressurser når du tar opp fakkelen ja, men det bryr meg heller lite da dette tar 2 sekunder. Når det gjelder kampsystemet synes jeg det er mye whining her. I starten ble også jeg slakta ned på 1-2-3, men når du lærer deg systemet litt bedre er det ingen problem. Husk også at du kan svinge sverdet i det du reiser deg, slik at ikke motstanderen hogger deg ned på nytt. Hender jo selvfølgelig at du ikke treffer og deiser i bakken igjen, men da tenker jeg at det er min feil og ikke kampsystemet sitt. Jeg priser meg lykkelig over det jeg har sett hittil. Dette passer i alle fall meg midt i blinken :!:

Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått spillet. Bestilte CE men fikk den vanlige utgaven sammen med et brev fra Gamezone hvor de beklager det som har skjedd. Er visst Atari som ikke har levert like mange CE som de hadde lovet.

 

Vel vel, fikk spillet for kr 199 da, pluss at de ettersender en Neverwinter Nights 2 t-skjorte til meg.

 

Nå skal det spilles ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg spilt rundt 12 timer og ikke opplevd en eneste bug. Kan være jeg har vært heldig. Bruker en del ressurser når du tar opp fakkelen ja, men det bryr meg heller lite da dette tar 2 sekunder. Når det gjelder kampsystemet synes jeg det er mye whining her. I starten ble også jeg slakta ned på 1-2-3, men når du lærer deg systemet litt bedre er det ingen problem. Husk også at du kan svinge sverdet i det du reiser deg, slik at ikke motstanderen hogger deg ned på nytt. Hender jo selvfølgelig at du ikke treffer og deiser i bakken igjen, men da tenker jeg at det er min feil og ikke kampsystemet sitt. Jeg priser meg lykkelig over det jeg har sett hittil. Dette passer i alle fall meg midt i blinken  :!:

7053906[/snapback]

Det er vel ofte slik at spel fungerar betre på ein maskinvarekonfigurasjon enn ein annan...hugsar til dømes at KotOR-spela ikkje likte ATI-korta mine. So derfor lurar eg på, kva maskinvare har du, kfhauger? Håpar eg er ein av dei heldige som ikkje får for mange bugs. :)

 

Det du skriv om kampsystemet er slik eg har håpt det skal vere: vanskeleg og ferdigheitskrevande. Eg likar at både karakteren og spelaren må bli betre for å få til ting. I enkelte rollespel er det meir slik at det nesten utelukkande er karakternivå som avgjer om du kan klare ein kamp eller ikkje, og det kan fort bli keisamt.

 

Novel, fekk pakkesporinga i dag, og som so mange andre har eg ein pakke på 0,8kg liggande i Kristiansand. Det gjer ikkje so mykje, då slepp eg i alle fall å bli frista til å spele spelet før patchen kjem. Eg synest det er litt trasig at dei slepp spelet med sopass mange bugs, men det er dessverre ikkje uvanleg, særleg ikkje for rollespel. Eg hugsar at Morrowind var ein skikkeleg versting, med stadige kræsj sjølv etter fleire år med patching. Til slutt ville det ikkje starte i det heile. Får håpe det ikkje blir slik med Gothic III.

 

Ellers har eg innsett eg nok berre må vike til side og innrømme at Hr.Jenssen nok er den største Gothic-fanboyen her. Eg håpar at eg fortsatt er ein brukbar nummer 2, men miste nattesøvnen fordi eg er spent på om Gothic III kjem eller ikkje, det gjer eg ikkje :). Eg hadde litt problem med å sovne i går kveld, men det var nok meir på grunn av oppkøyringa eg hadde i dag (eg sto! :D). På ein måte er eg faktisk litt letta over å ikkje ha fått det enno, fordi eg no ikkje vil bli distrahert frå dei andre tinga eg skal gjere i dag, og fordi eg slepp å bli frista til å spele utan patch. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Faen da!! Gamezone har jo sendt spillet til FEIL adresse!! Hjemmeadressen, ikke hybeladressen... :realmad: Makan til vas!

 

Første mailen jeg fikk stod det rett adresse, men jeg så nå på den andre mailen at det stod feil adresse... argh, ikke rart jeg ikke har fått det idag :nei:

 

Da må jeg vel hjem i helgen og hente det.. :thumbdown:

 

edit: Den rette adressen stod som leveringsadresse i adresselista på websiden.. sikkert en forhastet n00b som har trykka feil en plass :ermm:

Endret av Saddlefall
Lenke til kommentar
Nå har jeg spilt rundt 12 timer og ikke opplevd en eneste bug. Kan være jeg har vært heldig. Bruker en del ressurser når du tar opp fakkelen ja, men det bryr meg heller lite da dette tar 2 sekunder. Når det gjelder kampsystemet synes jeg det er mye whining her. I starten ble også jeg slakta ned på 1-2-3, men når du lærer deg systemet litt bedre er det ingen problem. Husk også at du kan svinge sverdet i det du reiser deg, slik at ikke motstanderen hogger deg ned på nytt. Hender jo selvfølgelig at du ikke treffer og deiser i bakken igjen, men da tenker jeg at det er min feil og ikke kampsystemet sitt. Jeg priser meg lykkelig over det jeg har sett hittil. Dette passer i alle fall meg midt i blinken  :!:

7053906[/snapback]

 

 

Jeg henger meg på her. Har spilt i 4-5 timer nå. Har opplevd noen bugs, som at du er usynlig når du loader, men da er det bare og loade på nytt, minimalt irriterende ettersom det skjer skjelden. Opplevde også en bug som gjorde at jeg måtte restarte spillet, dette hendte en gang. Ellers hadde jeg problemer med å få til kamp systemet i starten, men dette er en tilvennings sak og jeg får det til mye bedre nå å liker det. Å det er akkurat som i de gamle gothic spillene når det gjelder å få oppdrag man ikke klarer i starten. Stemningen er på topp å jeg Stor koser meg :D

Lenke til kommentar
Nå har jeg spilt rundt 12 timer og ikke opplevd en eneste bug. Kan være jeg har vært heldig. Bruker en del ressurser når du tar opp fakkelen ja, men det bryr meg heller lite da dette tar 2 sekunder. Når det gjelder kampsystemet synes jeg det er mye whining her. I starten ble også jeg slakta ned på 1-2-3, men når du lærer deg systemet litt bedre er det ingen problem. Husk også at du kan svinge sverdet i det du reiser deg, slik at ikke motstanderen hogger deg ned på nytt. Hender jo selvfølgelig at du ikke treffer og deiser i bakken igjen, men da tenker jeg at det er min feil og ikke kampsystemet sitt. Jeg priser meg lykkelig over det jeg har sett hittil. Dette passer i alle fall meg midt i blinken  :!:

7053906[/snapback]

Det er vel ofte slik at spel fungerar betre på ein maskinvarekonfigurasjon enn ein annan...hugsar til dømes at KotOR-spela ikkje likte ATI-korta mine. So derfor lurar eg på, kva maskinvare har du, kfhauger? Håpar eg er ein av dei heldige som ikkje får for mange bugs. :)

 

Det du skriv om kampsystemet er slik eg har håpt det skal vere: vanskeleg og ferdigheitskrevande. Eg likar at både karakteren og spelaren må bli betre for å få til ting. I enkelte rollespel er det meir slik at det nesten utelukkande er karakternivå som avgjer om du kan klare ein kamp eller ikkje, og det kan fort bli keisamt.

 

Novel, fekk pakkesporinga i dag, og som so mange andre har eg ein pakke på 0,8kg liggande i Kristiansand. Det gjer ikkje so mykje, då slepp eg i alle fall å bli frista til å spele spelet før patchen kjem. Eg synest det er litt trasig at dei slepp spelet med sopass mange bugs, men det er dessverre ikkje uvanleg, særleg ikkje for rollespel. Eg hugsar at Morrowind var ein skikkeleg versting, med stadige kræsj sjølv etter fleire år med patching. Til slutt ville det ikkje starte i det heile. Får håpe det ikkje blir slik med Gothic III.

 

Ellers har eg innsett eg nok berre må vike til side og innrømme at Hr.Jenssen nok er den største Gothic-fanboyen her. Eg håpar at eg fortsatt er ein brukbar nummer 2, men miste nattesøvnen fordi eg er spent på om Gothic III kjem eller ikkje, det gjer eg ikkje :). Eg hadde litt problem med å sovne i går kveld, men det var nok meir på grunn av oppkøyringa eg hadde i dag (eg sto! :D). På ein måte er eg faktisk litt letta over å ikkje ha fått det enno, fordi eg no ikkje vil bli distrahert frå dei andre tinga eg skal gjere i dag, og fordi eg slepp å bli frista til å spele utan patch. :)

 

Kay

7054106[/snapback]

 

Jeg har en AMD athlon X2 4800+, 2gb RAM, ATIradeon1900xtx og et MSI kort jeg ikke husker betegnelsene på.

Lenke til kommentar
Jeg har en AMD athlon X2 4800+, 2gb RAM, ATIradeon1900xtx og et MSI kort jeg ikke husker betegnelsene på.

7054259[/snapback]

Takkar, det høyrast ikkje so voldsomt ulikt ut. Maskina mi var bygd for den opprinnelege utgivelsesdatoen for G3, so det er nok berre enkeltkjerne og eit usselt X1800XT-kort, men det eg har er i alle fall i slekt med ditt utstyr. Kryssar fingrane for at det går like greit for meg. :)

 

Med det oppsettet der reknar eg med at du får grei ytelse med alt på maks, og? ;)

 

Kay

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...