trn100 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Hallo, Har store planer om å rydde skikkelig opp i kabelsalaten i Lian Li kabinettet og har noen spørsmål i den forbindelse: Har en Mist 500W PSU hvor de fleste kabler som brukes er enten for korte eller for lange, og de som ikke brukes er bare i veien. Er det noe problem forbundet ved å bare kappe/isolere de kablene som er for lange/overflødige og samtidig skjøte på de som er for korte med tilsvarende ledninger? Når det gjelder kablene som er for korte hadde jeg tenkt å spleise/skjøte/lodde inn en forlengelse på ulike steder slik at skjøtene vil bli mest mulig usynlige under en kabelstrømpe. Er det mulig å få kjøpt løse SATA kontakter slik at jeg slipper en dobbel skjøt i de kablene? Ev. også bare løse "pinner" til Molexkontakter som kan loddes på ledningene? Hva med antall enheter som kan kobles på hver "fas" fra PSU'en? Ser at det finnes enkelte kabler med 3 tilkoblinger, men hva slags begrensninger, om noen, gjelder på dette området? Regner med at jeg ikke kan ta 1 Molex kabelsett fra PSU'en og fordele denne på 5-7 disker/optiske enheter? Når det gjelder IDE kabler trenger jeg kun til 1 enhet, men alle jeg finner har doble kontakter. Er det greit å bare kappe av den tilkoblingen som er overfødig på en rund IDE kabel? Ellers er de korteste IDE kablene jeg har funnet 45cm lange mens jeg kun trenger ca. 20cm. Dette er vel imidlertid noe man ikke begynner å kappe/lodde på egen hånd? Noen tips noen? Takk på forhånd Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Nei ide ville jeg ikke rørt... når det gjelder power er det forsåget greit... du må bare ikke la dem bli alt for lange, da får du lett spenningsfall, du må også passe på at du ikke trekker for mye effekt, fra en og samme kabel, det fører også til spenningsfall / varmgang edit... ja jeg VET du får kjøpt løse molex og mener bestemt du får kjøpt løse S-ata power kabler også Endret 26. juli 2006 av SirAmp Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Takker for innspill Men 2 utganger med 3 enheter på hver for burde funke når det gjelder strømforsyning? Har en del skjøtekabler etc. jeg ønsker å bli kvitt... Ang. IDE kablene... Om jeg bare kapper av den biten jeg ikke trenger, vil dette også kunne bli et problem? Endret 26. juli 2006 av trn100 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 vet ikke men tror nok fort vekk det ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå