Gå til innhold

Nei til Raseforbud i Hundeloven! - støtt opp!

Ni kon

Anbefalte innlegg

Bare litt intressert i å høre hvor mange av dere som er imot hundehold har blitt bitt av en hund eller selv har erfaring med hunder som ansees som "Farlige"?

6572862[/snapback]

Vet ikke om du mener meg her, men... Jeg er altså ikke imot hundehold, jeg skjønner bare ikke hvorfor noen vil ha hunder som ikke kan brukes til noe.. Alle hunder -absolutt alle- kan, og BØR, ansees som farlige, for det er de om de blir provoserte. Hunder er dyr som bør behandles med respekt, og da spesielt ukjente hunder. Men for all del, hunder er ikke farlige dyr, så lenge man vet hvordan man skal behandle dem.

Min far dresserte hunder i militæret, da han gjorde førstegangstjenesten. Der lærte de at dersom en hund biter (og da mener jeg biter, ikke at den napper litt...) så er det bare å bite igjen. Farsan ble nødt til å gjøre det en gang, og siden ble den schäferen den snilleste hunden han noen gang hadde hatt.. (Selvfølgelig en helt off-topic historie, men dog... ;p)

Edit: Leif..

Endret av karlpeder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe kor i huleste har du fått deg at disse hundene er ubrukelige? :!:

Ka bruker du BC'n til og laikaen til? Gjeter BC'n eller?

I andre land brukes DOGO argentino som både jakthund, politihund, terapi hund og førerhund.

I statene er det en champion gjeter amstaff, flere pitbuller i politiet og redningshunder.

Pitter/amstaffer er også de hundene som trekker mest i trekke konkurranser. De rett og slett gruser tyspiske polar hunder i samme vektklasse. Faktisk brukes de som "sommer vikarer" i statene.

I norge blir de brukt til både jakt, terapi, sporing, agility og lydighet.

Kan flekke fram en haug med bevis om du vil. :)

LarsP: Tviler sterk på at ulveblandinger blir lovlig. Er faktisk imot dette selvom man slike blandinger blir fine men det er tross alt villdyr man blander med og ikke enn annen rase.

Slikt eg har forstått det er det snakk om å heve dette forbudet av de forbudte rasene

Lenke til kommentar
Pitter/amstaffer er også de hundene som trekker mest i trekke konkurranser. De rett og slett gruser tyspiske polar hunder i samme vektklasse. Faktisk brukes de som "sommer vikarer" i statene.

6574029[/snapback]

Bare for å spikke fliser, så kan ikke slike hunder konkurere med typiske trekkhunder i de samme konkurransene, da de trekkeøvelsene som pitbull/amstaff deltar i går ut på å flytte mest mulig vekt noen få meter, mens trekkhunder drar en relativt liten vekt maaaaange km... Men er så det er sagt enig i at alle hunder både kan og bør brukes til noe, hovedsaklig for å aktivisere hunden da ingen har godt av å kjede seg!

Og hvor skal grensen gå for hva som er en ulveblanding? Min var 4. generasjons... Huskies er vel ca 100-generasjons ulveblandinger, og vill gjetning sier at amstaff er ca 500 generasjons blanding...

Lenke til kommentar
Jeg stemmer ikke. Når min familie leter etter hund, finner vi ingen mindre hunder som ikke er raser og for dyre.

6574579[/snapback]

At når man skal gå til anskaffelse av hund, vil du slippe de dyre prisene, om jeg har forstått rett. Alle driter ikke penger.

6576896[/snapback]

Høhøhø... Øh?

Du tror at det er et generelt forbud mot renrasede hunder? :lol:

Du har nok ikke tenkt veldig langt, hvis du kommer frem til det, så da tror jeg at jeg skal la være å informere deg om hvorfor en rasehund koster mer enn bastardene til Fredriksen (eller hvorfor hunder koster penger i det hele tatt), det ville jo bli rene astrofysikken i forhold. :nei:

Edit: Alle driter ikke penger, sier du. Det er ikke en menneskerett å ha hund, sier jeg da.

Endret av Duttelille
Lenke til kommentar
Enda flere hunder som vil drepe deg når du går forbi :( Jeg vil heller forby flere hunder, dobbermann f.eks. Er evigheter siden jeg har funnet en som ikke er mannevond.

Dette kommer sikkert til å provosere noen av dere :p

6576928[/snapback]

Ignoranse er og vil alltid være provoserende.
Lenke til kommentar
Jeg stemmer ikke. Når min familie leter etter hund, finner vi ingen mindre hunder som ikke er raser og for dyre.

6574579[/snapback]

At når man skal gå til anskaffelse av hund, vil du slippe de dyre prisene, om jeg har forstått rett. Alle driter ikke penger.

6576896[/snapback]

Høhøhø... Øh?

Du tror at det er et generelt forbud mot renrasede hunder? :lol:

6577448[/snapback]

Nei.

Lenke til kommentar
LarsP: Tviler sterk på at ulveblandinger blir lovlig. Er faktisk imot dette selvom man slike blandinger blir fine men det er tross alt villdyr man blander med og ikke enn annen rase.

Slikt eg har forstått det er det snakk om å heve dette forbudet av de forbudte rasene

6574029[/snapback]

K, da kommer jeg nok til å signere.

Lenke til kommentar
Høhøhø... Øh?

Du tror at det er et generelt forbud mot renrasede hunder?  :lol:

Nei.

6579028[/snapback]

Hvorfor argumenterer du da med å ikke skrive under fordi rasehunder er dyre, og det gjør at du ikke finner deg hund?

Edit: Quotefeil.

Endret av Duttelille
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...