Gå til innhold

Nei til Raseforbud i Hundeloven! - støtt opp!

Ni kon

Anbefalte innlegg

Det finnes også mennesker som er helt idiot, uten at oppveksten har hatt noe å si. Det vil alltid finnes enkelte individer som ganske enkelt sliter med hodet sitt.

Men å si at rasen har noe å si er vel kanskje å ta litt hardt i.

6568543[/snapback]

Dårlig avling er også en faktor. Bare se på schæferen som har blitt blod avlet og som har produsert svært mange individer som er nervøse og ustabile.

Oppdretter har en del av skylden også som sagt når de driver med "backyard" avling av deres hunder som ikke egner som seg avlsdyr og selger til enhver mann som har penger.

Anyways keep them signatures comming. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og vet du hva som gjør enkelte hunderaser bedre egnet som kamphunder enn andre? De er mer lojale overfor mesteren sin, på godt og vondt.

6563880[/snapback]

Og de er mer aggressive, går lettere til angrep. Greit at du er mot raseforbud og politikerne som stemmer for den, men det betyr ikke at den er poengløs. Forbudet kommer ikke uten grunn. Det er faktisk fordi noen hunder lettere angriper enn andre.

Og ja, de værste er de små jævlene. Helt riktig. Men i motsetning til en pitbull kan den faen ikke gjøre skade uansett hvor mye den prøver. Altså er den null fare for mennekser what so ever.

Og Glint. Du snart lære det her. At noen er uenig med deg, betyr ikke at de er dumme. Så spar deg for slike idiotiske kommentarer som den du kom med i innlegget jeg quotet. Det får deg til å se dum ut, ingen andre. Prøv å holde deg sakelig.

edit:

Propaganda:

Bikkja til bestemorra mi er aggressiv som faen. Den har bare fått masse kos hele livet, den har fått mat når den har ønsket osv. Den har et bra liv hvor ingen er slem mot den. Alikvel er den hissig og tyr gjerne til biting. Så noen dyr er nok aggressive uansett oppdragelse.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Nyhus

Pitbull og amstaff er mye mindre aggresive mot mennesker enn andre raser. Ja, aggresivitet mot andre hunder kan forekomme. Dog ser jeg på dine innlegg at du kan lite om hunder, og dine meninger er preget av det du leser i vg :)

Dessuten kom raseforbudet etter iherdig jobbing av 3 personer. Norge kopierte raseforbudet fra england. Og er det ikke merkelig at vi forbød raser som ikke en gang var i Norge på den tiden loven kom?

Raseforbud virker mot sin hensikt :)

Lenke til kommentar
Propaganda:

Bikkja til bestemorra mi er aggressiv som faen. Den har bare fått masse kos hele livet, den har fått mat når den har ønsket osv. Den har et bra liv hvor ingen er slem mot den. Alikvel er den hissig og tyr gjerne til biting. Så noen dyr er nok aggressive uansett oppdragelse.

Typisk Alpha oppførsel.. Ingen som har vist den hunden hvem som er sjefen i huset! Han tror han er sjefen selv og kan gjøre akkurat hva han vil mot hvem han vil o.s.v

Nøkkelord OPPDRAGELSE!

Lenke til kommentar
Pitbull og amstaff er mye mindre aggresive mot mennesker enn andre raser. Ja, aggresivitet mot andre hunder kan forekomme. Dog ser jeg på dine innlegg at du kan lite om hunder, og dine meninger er preget av det du leser i vg :)

6569414[/snapback]

1. Har hatt hund i flere år og før jeg fikk den første leste jeg flere bøker og så programmer om hunder. Så jeg kan endel.

2. Jeg leser ikke VG. Helvetes drittavis :)

Og om du ser hva jeg skrev tidligere, så er jeg ikke for raseforbudet jeg, men jeg synes ikke at f. eks pitbull og amstaff skal selges til folk uten noe erfaring innenfor hundeoppdragelse.

edit:

ASCIWhite:

Selvfølgelig. Skulle bare få frem at det ikke hjelper å være puselus mot bikkja, enten den er stor og snill, liten og sint eller omvendt. Den må ha oppdragelse for å oppføre seg. Da kommer vi tilbake til det at visse raser ikke burde selges til folk uten bikkje-erfaring, fordi noen raser trenger strengere oppdragelse enn andre.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Jeg syntes egentlig de hunderasene som er ulovlig skal være det inntil videre.. Men det som kunne blitt gjort var at det kunne vært mulig å få søkt om å kjøpe de hundene og når man søker så skal man overbevise om at man klarer å håndtere og oppdra de hundene. På den måten så kunne folk som vil ha de bikkjene få dem hvis de klarer å overbevise over at de klarer å ta vare på dem, folk ellers ville kanskje følt seg trygge med at de som eier de bikkjene har god peiling på hundehold da. Og da kunne det finnes registre over hundene og eierne hvis det skulle blitt noe pes.. Jeg syntes egentlig det skulle vært sånn at man måtte søke for å eie hvem som helst bikkje for å være sikker på at eierne er gode nok, såklart dette kan misbrukes eller gir på ingen måte noe trygghet men det gjør da sikkert at folk blir litt flinkere med hunder..

Lenke til kommentar
Og de er mer aggressive, går lettere til angrep. Greit at du er mot raseforbud og politikerne som stemmer for den, men det betyr ikke at den er poengløs. Forbudet kommer ikke uten grunn. Det er faktisk fordi noen hunder lettere angriper enn andre.

De er mer aggressive, men scorer jevnt over høyere enn de fleste andre "trygge" hunderasene på ATTS-testen?

Og ja, de værste er de små jævlene. Helt riktig. Men i motsetning til en pitbull kan den faen ikke gjøre skade uansett hvor mye den prøver. Altså er den null fare for mennekser what so ever.

6569361[/snapback]

Jeg nevnte småbarn som eksempel. Jeg har et pent arr i trynet som jeg fikk av en Affenpinscher som bet hull i kinnet mitt da jeg var 3-4 år gammel. Kunne umulig ha drept meg, men slike hunder kan f.eks lett ødelegge en nese, et øre eller et øye til et lite barn om de går inn for det.

Og Glint. Du snart lære det her. At noen er uenig med deg, betyr ikke at de er dumme. Så spar deg for slike idiotiske kommentarer som den du kom med i innlegget jeg quotet. Det får deg til å se dum ut, ingen andre. Prøv å holde deg sakelig.

6569361[/snapback]

Og du må lære deg å ikke ta alt tullet mitt seriøst, eventuelt ta et lynkurs i grunnleggende romsdalsk sarkastisk, slem humor. Det var en liten motreaksjon på din påstand om at jeg og TLZ "leker dumme". Saft og kaker, skit og kanel...hails to the randomness.

6569361[/snapback]

Bortskjemt bikkje? Har bestemora di vært flink med disiplineringen?

Lenke til kommentar

6570217[/snapback]

Nope. Bortskjemt møkkakrek. Poenget var som følger:

Skulle bare få frem at det ikke hjelper å være puselus mot bikkja, enten den er stor og snill, liten og sint eller omvendt. Den må ha oppdragelse for å oppføre seg. Da kommer vi tilbake til det at visse raser ikke burde selges til folk uten bikkje-erfaring, fordi noen raser trenger strengere oppdragelse enn andre.

Og beklager om jeg ikke tok sarkasmen din, men er såpass vandt til endel drittslenging fra den kanten at jeg tolker det meste i den retningen. :)

Lenke til kommentar
Nyhus

Dessuten kom raseforbudet etter iherdig jobbing av 3 personer. Norge kopierte raseforbudet fra england. Og er det ikke merkelig at vi forbød raser som ikke en gang var i Norge på den tiden loven kom?

Raseforbud virker mot sin hensikt :)

6569414[/snapback]

Mastiffer generellt er da snille hunder?

Lenke til kommentar

6570217[/snapback]

Nope. Bortskjemt møkkakrek.

6570379[/snapback]

Bikkja også?

6570607[/snapback]

rimshot.gif

Jeg er enda ikke sikker på om jeg vil skrive under. Føler at jeg ikke har fått noe bra svar om også ulvemutasjoner skal godtas.

Lenke til kommentar

6570217[/snapback]

Nope. Bortskjemt møkkakrek.

6570379[/snapback]

Bikkja også?

6570607[/snapback]

Nei, kun bestemorra.

SnowDOG_:

Jeg kan noe teori om f.eks pitbull, men jeg har ikke mye rl-erfaring, det skal jeg tilstå. Og ifra det jeg kan, vil jeg mene at det kun er folk med bikkjeerfaring som burde få leke med disse bikkjene. Slik at de ikke havner i feil hender.

Lenke til kommentar

Signeres dessverre ikke, men det er vel på grunn av personlig overbevisning... Selv er jeg en brukshund-person, som ikke helt klarer å se årsaken til å ha hund om den er helt ubrukelig. Og som det ble nevnt, er jo f.eks. pitbull dårlige vakthunder, og de kan ihvertfall ikke brukes til jakt o.l.. Dermed kan de jo ikke brukes til annet enn å slåss med andre hunder eller som "kosehunder" for ensomme mennesker.. Nei, takke seg til vestsibirsk laika og border collie.. =)

Lenke til kommentar
Alle hunder er generelt snille sålenge de har det bra:)

6571215[/snapback]

Noen hunder er ganske enkelt rasshøl – uavhengig av rase, på samme måte som at enkelte mennesker ganske enkelt er rasshøl.

6572609[/snapback]

Såklart, men et par dårlige hundeeiere burde ikke få ødelegge for resten, grunnen til at mennesker blir rasshøl er som regel dårlig/feil oppdragelse, og det samme gjelder hunder.

Edit:

Bare litt intressert i å høre hvor mange av dere som er imot hundehold har blitt bitt av en hund eller selv har erfaring med hunder som ansees som "Farlige"?

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...