Gå til innhold

Nei til Raseforbud i Hundeloven! - støtt opp!

Ni kon

Anbefalte innlegg

Hunder er generelt ubrukelige. Jeg ønsker ikke flere hunder i Norge, og spesielt ikke sånne hunder.

Hunde-apartheid er litt artig.

6565494[/snapback]

Hunder har en helsemessig og en mental fordel for de mennesker som har de.

Dessuten brukes hunder til så mangt. Jeg tar er SOR (tittel innen vannredning) med min denne sommeren. Mine venner med hunder av sammetype, tar titler innen søksjobbing.

Hunder brukes til mer enn du tror. En venn av meg skal og ha en slik farlig rase som du tror det, til terapihund. Han har en unge som aldri vil kunne bevege seg, og hunden skal øle livskvaliteten til ungen. Han velger en slik hund for de er mer stabile og sterkere mentalt enn de fleste andre hunderaser :)

Pitbullen er helt unik i viljestyrke, og gir ikke opp der andre hunder gir seg. Noe å tenke på når du ligger i et snøskred?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppmuntrende, har alltid tenkt at det var bortkastet. De 5 øverste oppropene handler om avkristning, boikott av platebransjen, nynorsk, nasjonale prøver og mopedtrimming, og jeg har ikke sett en endring i noen av disse sakene. Den eneste saken jeg faktisk brenner for (200krs-grensen) har også vist seg å være ineffektiv.

Lenke til kommentar
Ombefatter denne kampanjen ulvemutasjoner?

6562382[/snapback]

Agreed. Den siden fortalte meg utrolig lite om hva jeg egentlig skulle signere. Derfor lar jeg det gå, selv om jeg har en viss peiling nå etter å ha lest litt i denne tråden.

Men det er visse ting jeg lurer på;

Noen av hovedargumentene til de mot denne loven er at disse hundene ikke er avlet til å angripe mennesker - heller motsatt. Men samtidig sier dere at de derimot er avlet for kamp mellom andre dyr, da særlig hunder?

Jeg kan ikke se at dette er noe vinnende argument. Hvis disse hundene driver å skambiter andre hunder, synes jeg det er et nesten like godt argument for å ha et forbud.

Men nå skaper vel et slikt forbud frykt blant de uvitende. Og er det ikke slik at hunder merker slik? Noe som igjen kan tenne jaktinnstinktene til hundene?

Lenke til kommentar
Oppfordring! (Selv om mange sikkert har gjort det), send linken til ALLE du kjenner på MSN, IRC, whatever :p Hver underskrift teller!1

6562943[/snapback]

Rå avatar! Din egen hund?

Signerer med største glede, da jeg er redd de neste rasene som forbys blir polarhunder på generelt grunnlag. Har selv opplevd å miste en kjær familiehund pga at en gal nabo anmeldte meg for å ha ulve-hybrid, og dna-test bekreftet dette (joda, jeg visste det på forhånd, men nektet i det lengste). Bikkja hadde aldri gjort noen noe som helst, men måtte dø på grunn av rase...

Lenke til kommentar

Signerer med største glede, da jeg er redd de neste rasene som forbys blir polarhunder på generelt grunnlag. Har selv opplevd å miste en kjær familiehund pga at en gal nabo anmeldte meg for å ha ulve-hybrid, og dna-test bekreftet dette (joda, jeg visste det på forhånd, men nektet i det lengste). Bikkja hadde aldri gjort noen noe som helst, men måtte dø på grunn av rase...

6565649[/snapback]

En DNA-test kan da ikke bevise ulveblod i en hund!

I call BS.

Lenke til kommentar

Lensmannen kom på døra og forlangte at jeg tok med bikkja til dyrlegen, hvor det ble tatt blodprøve. Etter et par uker fikk jeg brev i posten om at hunden skulle avlives. Skrev en formell klage, men fikk avslag på grunn av at det var medisinske bevis for at hunden var hybrid. Ca 2 måneder etter at jeg først hørte noe om det kom lensmannen sammen med en fyr fra dyrevernsnemda og hentet hunden...

Lenke til kommentar

Her må jeg nok desverre si at jeg støtter loven slik som den er.

Ble selv angrepet av en hund når jeg var mundre, uten at jeg gjorde noe galt mot den utenom å sykle igjennom gården der den bodde. Kjenner også han som var eieren, og var ikke noe galt med den. Var bare bikja som var helt idiot.

Lenke til kommentar
Her må jeg nok desverre si at jeg støtter loven slik som den er.

Ble selv angrepet av en hund når jeg var mundre, uten at jeg gjorde noe galt mot den utenom å sykle igjennom gården der den bodde. Kjenner også han som var eieren, og var ikke noe galt med den. Var bare bikja som var helt idiot.

6568159[/snapback]

Hvis en hund er "helt idiot" er den feil oppdratt, så enkelt er det. Hunder er ikke aggressive av natur, de blir aggressive fordi de blir feil oppdratt. Akkurat som med unger, bare at det er flere ting enn foreldrene som former ungen. En hund er eiers ansvar fullt og helt.

Lenke til kommentar
Raptor,27/07-2006 : 17:56]Her må jeg nok desverre si at jeg støtter loven slik som den er.

6568159[/snapback]

Hvis en hund er "helt idiot" er den feil oppdratt, så enkelt er det. Hunder er ikke aggressive av natur, de blir aggressive fordi de blir feil oppdratt. Akkurat som med unger, bare at det er flere ting enn foreldrene som former ungen. En hund er eiers ansvar fullt og helt.

6568239[/snapback]

Det finnes også mennesker som er helt idiot, uten at oppveksten har hatt noe å si. Det vil alltid finnes enkelte individer som ganske enkelt sliter med hodet sitt.

Men å si at rasen har noe å si er vel kanskje å ta litt hardt i.

Jeg signerer oppropet.

Edit: Bare en ting jeg lurer på; Har slike nettopprop noen gang hatt noe å si i en sak?

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...