cErfik Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Selvfølgelig skrev jeg under på dette her.. Passer linken videre til venner også så får vi se hva som skjer Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Signed! Idiotisk at folk ikke kan få ha de hundene de vil. Alt er jo farlig i feil hender... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Ombefatter denne kampanjen ulvemutasjoner? Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Signert 20:57 26.07 2006. Burde ikke engang være spørsmål om dette. Noen raser kan være farligere enn andre i feil hender, men det gjelder mye mer enn hunder også. Før heller inn et obligatorisk hundeeier- og dressurkurs når man kjøper en renrase. edit: Som ^fmj skriver. Leste ikke over alle innleggene med en gang. Endret 26. juli 2006 av Steffenm Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Tlz og Glint. Ikke lek dumme. Dere skjønner godt hva jeg mener. Visse raser skaper mer uprovosert skade enn andre. Likte godt forslaget til ^fmj. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Me sign many, maaaaaaaany times if I could Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Hvorfor risikere skader som kan ungås om dyrene blir ulovelig? Greit at de er fine dyr om de havner i rette familier, men de er langt ifra fine dyr om de havner i feil. Hvorfor risikere det? 6562102[/snapback] Enig. Er også i mot ytringsfrihet, for folk kan jo bruke den til å si forferdelige ting! (Jeg ble kalt idiot her en dagen! Fysjom!) Bør også bli ulovelig med biler, der er jo rene drapsvåpen og kan drepe ennda mer enn sånne hunder i "rette" hender! 6562156[/snapback] Selv om jeg signerte og er enig med oivind_dahle så føler jeg de to sammenligningene blir gale. Biler er et nødvendig onde. Det er forsåvidt også ytringsfrihet. Men å føde en hunderase som i visse tilfeller kan være farligere enn andre hunderase er strengt tatt ikke nødvendig, og å forby det vil ikke nedsette noens livskvalitet betydelig eller forandre landet på noen annen måte. Men som jeg sa i posten min så er jeg klar over at noen raser har større skadepotensiale enn andre, så et slags hundeeier-sertifikat hadde kanskje ikke vært en dum idè. Da hadde man kunne beholdt de nydelige dyrene og samtidig senke risikoen for hundeangrep med alvorlige konsekvenser. Lenke til kommentar
j0nz0r Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Oppfordring! (Selv om mange sikkert har gjort det), send linken til ALLE du kjenner på MSN, IRC, whatever Hver underskrift teller!1 Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Dette er fette dumt. Man kan ikke benekte at mange tvilsomme personer liker enkelte hunderaser godt, og i min mening er det hekt greit å forby hunderasen på dette grunnlaget. I grunn kan myndighetene gjerne gå et skritt lenger, og trappe opp avliving av hunder. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Tlz og Glint. Ikke lek dumme. Dere skjønner godt hva jeg mener. Visse raser skaper mer uprovosert skade enn andre. Likte godt forslaget til ^fmj. 6562583[/snapback] Sant det men ingen av de nevte forbudte rasene er som kan skape mer uprovosert skade med tanke på gemyttet som ble skapt på rasen. Disse hundene ble aldri avlet med hensikt til vakt og lignende men mot kamp mellom dyr. Faktisk ble individer i gamle dager som gikk til angrep mot mennesker systematisk avlivet etter som "handlerne" skulle kunne skille hundene under kamp uten å risikere å selv bli bitt. Hundene ble også holdt hjemme med familien når de ikke ble kampet og derfor var det uhyre viktig at hundene var meget stabile og snille blant barn. Det finnes andre lovlige raser i norge som eg er mer redd skal bli pop blant narkiser, torpedoer og annet skum enn amstaffen/pitten. Hunder som er større og som har sterke vaktinstinkter og som er flotte bare ikke med en som vil at den skal true folk da det allerede ligger sterkt i genene. Flott initiativ øyvind! Tjekkoslovakisk ulvehund er også på forbudslisten men er ikke en typisk ulv/hund blanding. Kan lese mer her: http://www.wolfdog.no Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Signert. Idiotisk påfunn av inkompetente politikere, som vi så altfor ofte ser i dette landet. Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Politikerne r så jvla dumme. KAN VI IKKE BARE FÅ VÆRE I FRED LIXM? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Dette er fette dumt. Man kan ikke benekte at mange tvilsomme personer liker enkelte hunderaser godt, og i min mening er det hekt greit å forby hunderasen på dette grunnlaget. I grunn kan myndighetene gjerne gå et skritt lenger, og trappe opp avliving av hunder. 6562988[/snapback] Typisk norsk løsning. Det enklest og mest idiotiske. Må ikke la deg påvirke av avisene. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Saken er vel det at det er mer kontroll over eierforholdet vi bør få på hunder. En hund formes fra den er en valp, akkurat som en baby. Blir den trent opp til å bli hissig så er den hissig. Er det mye bråk rundt hunden så blir den nervøs. Er det rolig rundt hunden får den et rolig gemytt. Merkelig nok så har ingen av de 6 hundene min familie har hatt angrepet noe som helst. Og da snakker vi om Schaefere, Rottwailere. Faen meg de snilleste hundene jeg har vært borti. Gjør en hund noe galt har eieren skylden, det er han\hun som ikke har dresert godt nok og det den personen som ikke har passet godt nok på. SLUTT Å SKYLD PÅ HUNDEN!! Fordømte byråkratiske apekatter! Lenke til kommentar
Løve Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 For å være negativ vil jeg si uten å ha noe særlig skjønn med hunder at jeg synes det ikke er spesiellt lurt å gi alle lov til å ha diverse sinte kamphunder osv. Har sett for mange rogere med sint pitbull som går løs. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Dette er fette dumt. Man kan ikke benekte at mange tvilsomme personer liker enkelte hunderaser godt, og i min mening er det hekt greit å forby hunderasen på dette grunnlaget. I grunn kan myndighetene gjerne gå et skritt lenger, og trappe opp avliving av hunder. 6562988[/snapback] Typisk norsk løsning. Det enklest og mest idiotiske. Må ikke la deg påvirke av avisene. 6563092[/snapback] La meg presisere at jeg ikke legger skylden på hunden, men dessverre kommer FN til å sutre om vi avliver eierne. Lenke til kommentar
Reached Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Signert. Stå på hunder! Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Altså, noen hunderaser er faktsik farligere enn andre, og vanskeligere å håndtere og trene opp. Jeg synes faktisk ikke at hvem som helst skal kunne få tak i disse hundene. At det blir en slags ordning at de som er gode med hunder, har trent og oppdratt hunder før, og vet hva det innebærer å ha f.eks en amstaff (?) kan få lov til å ha de er greit. Men synes ikke de skal bli lovlige for førstegangs-hundeeiere og dårlige hundeeiere. Men det blir kanskje vanskelig å gjennomføre? =S Edit: SnowDOG_, den tsjekkoslovakiske ulvehunden var nydelig. Edit2: Modig katt Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Endret 26. juli 2006 av H4ngm4N Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Signert hos meg også, med stor selvfølge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå