Ni kon Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Hei folkens. Jeg hadde satt pris på om dere signerte dette oppropet Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Har skrevet under nå. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Takker Her trenger vi støtte fra alle hold Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Klart jeg signerer. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Nå har jeg også signert. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 støttes, og signert Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 jeg signerer sjelden slike opprop, men dette er en sak jeg kan støtte. hunder++ Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Blir Pitbull Terrier lovlig også da? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Blir Pitbull Terrier lovlig også da? 6562039[/snapback] Ja. Fantastisk hund i rette hender Takker for alle som støtter opp Lenke til kommentar
j0nz0r Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Blir Pitbull Terrier lovlig også da? 6562039[/snapback] Det er lov å håpe. oivind_dahle: du har min underskrift Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Kan ikke fatte hvorfor de fordømte politikkerene må rote seg opp i saker som de tydligvis ikke har e snev av anelse om. Hunder er det du gjør dem til ferdig sak!! Oppropet er signert og håper på en Frp og Høyre regjering neste gang! Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Blir Pitbull Terrier lovlig også da? 6562039[/snapback] Ja. Fantastisk hund i rette hender Takker for alle som støtter opp 6562045[/snapback] veldig fin hund det , har hatt 2 stykker i familien, kjempe fine hunder. Går Amstaff (spellcheck!?) under dette også? Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 latterlig å forby en hunderase. det er de tvilsomme hundeeierene som er problemet her... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Hvorfor risikere skader som kan ungås om dyrene blir ulovelig? Greit at de er fine dyr om de havner i rette familier, men de er langt ifra fine dyr om de havner i feil. Hvorfor risikere det? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Støttes, hundene er ikke problemet: For insperring av hundeeiere som ikke har snøring. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Har du ikke allerede hund da Øivind? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Vanskelig sak dette. Har ikke all verdens kunnskap om hunder og de forskjellige raser, men sånn umiddelbart føler jeg ikke at rasefrihet er en så veldig god ide. Hvis rett rase kommer i gale hender, kan det få stygge konsekvenser. I verste fall kan liv gå tapt, er det virkelig verdt det? Hvis det skal innføres rasefrihet, bør det innføres egne regler som skal gjelde for de potensielt farligste hundene. Slik at man kan forsikre seg om at den potensielle hundeeieren er skikket til å håndtere hunden. Lenke til kommentar
edds Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Da var mitt navn på lista. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Hvorfor risikere skader som kan ungås om dyrene blir ulovelig? Greit at de er fine dyr om de havner i rette familier, men de er langt ifra fine dyr om de havner i feil. Hvorfor risikere det? 6562102[/snapback] Enig. Er også i mot ytringsfrihet, for folk kan jo bruke den til å si forferdelige ting! (Jeg ble kalt idiot her en dagen! Fysjom!) Bør også bli ulovelig med biler, der er jo rene drapsvåpen og kan drepe ennda mer enn sånne hunder i "rette" hender! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Hvorfor risikere skader som kan ungås om dyrene blir ulovelig? Greit at de er fine dyr om de havner i rette familier, men de er langt ifra fine dyr om de havner i feil. Hvorfor risikere det? 6562102[/snapback] I så fall kan man vel bare gjøre alle hunderaser som er store nok til å skade folk ulovlige? :!: Men SRSLY: Hørt om ATTS gemytt-testen i USA? Hunden blir testet i en serie konfronterende situasjoner. Om hunden viser det minste tegn til aggresjon, ulydighet eller panikk så stryker den testen. Jo høyere score, jo flere hunder av den rasen har bestått. Grei oversikt, man ser hvilke hunderaser som er populære (de med flest testresultat) og hvor mange prosent av den hunderasen som bestod testen. http://www.atts.org/index.html Ingen statistikk over hundebitt, men man får en viss pekepinn på hvilke raser som er mer "ustabile" enn andre...og raser som blir regnet som "kamphunder" (f.eks amstaff og pitbull terrier) scorer høyt på denne testen. Gjennomsnittet for alle hunderasene er 77% bestått, mens nevnte raser har 83% og scorer dermed bedre enn border collie, collie, schnauzer, shar-pei og bulldog som regnes som gode trygge hunder. oivind_dahle: Undertegnet som bare faen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå