Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen stopper rett før velkomstskjermen til xp

Anbefalte innlegg

Maskinen min har begynt å stoppe opp rett før velkomstskjermen til xp skal vises. Når jeg starter pcen begynner windows xp å laste inn og viser xp logoen osv..så blir skjermen svart..hden jobber og velkomstskjermen skal komme frem..men den kommer aldri frem og skjermen blir svart helt til jeg restarter. Noen ganger når jeg går inni sikkermodus og så restarter igjen så kommer xp plutselig opp normalt. Noen ganger må jeg avinstallere skjermkortet i sikkermodus og da kommer den opp i vanlig modus men det kan også være tilfeldig siden den noen ganger kommer opp i normal modus bare jeg starter i sikkermodus først. De gangene jeg har avinstallert grafikkkortet har jeg forsøkt å restarte 4-5 ganger uten hell før jeg avinstallerer drivern. Har prøvd 2 forskjellige grafikkort. Mitt gamle ati radeon 9800pro agp har alltid funka og jeg trodde det var nvidia kortet mitt som var ødelagt men så monterte jeg ati kortet igjen og det samme skjedde da også. Har brukt cleaner for å fjerne driverne helt. Kan det være agp porten som er ødelagt ellerno?

Hovedkort: asus p4p800 deluxe

skjermkort: sapphire radeon 9800 pro 128

ram: 4*Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB CL2 Non-parity, 2.8V, 64Meg x 64, 184pin

cpu: p4 2.4 (er kald nok i massevis, overklokker ikke)

psu:mist 500w

Noen andre som opplever sånne problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
slik skjedde også hos meg... eneste jeg gjorde var å slå dataen med jeg maktet, deretter ventet jeg noen dager med å starte...

og maskinen startet.

6564654[/snapback]

LOL :!:

Vi hadde ei gammale maskin so dreiv å bråka nåke sinnsjukt (trur eina vifta hadde kjørt fast) men ej berre speaka inne fronten ej da..d virka :tease:

I'm so sorry for my norwegian, im tired! The clock is 02.19!

Endret av ingebrigtz
Lenke til kommentar
slik skjedde også hos meg... eneste jeg gjorde var å slå dataen med jeg maktet, deretter ventet jeg noen dager med å starte...

og maskinen startet.

6564654[/snapback]

hehe har ikke tid til å vente noen dager, pcn må slå seg på når jeg vil :) skal reinstallere nå. Rart..hver gang jeg reinstallerer så lager jeg ghost image og greier og er så fornøyd over at jeg aldri skal få problemer igjen og må slite meg gjennom en hel installasjon...men hver gang windows føkker seg opp så må jeg reinstallere alikavel fordi da er ghost imaget borte/foreldet av en eller annen grunn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...