Gå til innhold

Reklamasjon på DVD-spiller

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en Dell I9300 for ganske nøyaktig 1 år og 5 dager siden. For en uke siden ble jeg oppringt av en selger hos Dell som lurte på om jeg ville forlenge min garanti avtale. Dette takket jeg nei til, og 2 dager etterpå funket ikke DVD-spilleren. Fy f.. hvor typisk.

Så til spørsmålet: Har jeg reklamasjonsrett på denne, eller beregnes levetid på slike spillere med maks 1 år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må du skille på garanti og reklamasjon. Du kan reklamere på produktet i 2 eller 5 år, avhengig av produkt -dette er bestemt av kjøpsloven. Garanti plikter å gi deg noe mer en reklamasjon, dvs. at de f.eks. kommer hjem til deg og reparerer.

Siden du er innenfor reklamasjonsperioden kan du returnere spilleren og få den reparert / få ny uten at det skal koste deg noe.

Lenke til kommentar
Her må du skille på garanti og reklamasjon. Du kan reklamere på produktet i 2 eller 5 år, avhengig av produkt -dette er bestemt av kjøpsloven. Garanti plikter å gi deg noe mer en reklamasjon, dvs. at de f.eks. kommer hjem til deg og reparerer.

Siden du er innenfor reklamasjonsperioden kan du returnere spilleren og få den reparert / få ny uten at det skal koste deg noe.

6561611[/snapback]

Glimrende!

Hadde bare ett års garanti på den, så da var det bare reklamasjonen igjen..

Da skal jeg ringe Dell å få sendt den tilbake.

Takk for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...