timmy69 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Hei! Kjøpte en Dell I9300 for ganske nøyaktig 1 år og 5 dager siden. For en uke siden ble jeg oppringt av en selger hos Dell som lurte på om jeg ville forlenge min garanti avtale. Dette takket jeg nei til, og 2 dager etterpå funket ikke DVD-spilleren. Fy f.. hvor typisk. Så til spørsmålet: Har jeg reklamasjonsrett på denne, eller beregnes levetid på slike spillere med maks 1 år? Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Her må du skille på garanti og reklamasjon. Du kan reklamere på produktet i 2 eller 5 år, avhengig av produkt -dette er bestemt av kjøpsloven. Garanti plikter å gi deg noe mer en reklamasjon, dvs. at de f.eks. kommer hjem til deg og reparerer. Siden du er innenfor reklamasjonsperioden kan du returnere spilleren og få den reparert / få ny uten at det skal koste deg noe. Lenke til kommentar
timmy69 Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2006 Her må du skille på garanti og reklamasjon. Du kan reklamere på produktet i 2 eller 5 år, avhengig av produkt -dette er bestemt av kjøpsloven. Garanti plikter å gi deg noe mer en reklamasjon, dvs. at de f.eks. kommer hjem til deg og reparerer. Siden du er innenfor reklamasjonsperioden kan du returnere spilleren og få den reparert / få ny uten at det skal koste deg noe. 6561611[/snapback] Glimrende! Hadde bare ett års garanti på den, så da var det bare reklamasjonen igjen.. Da skal jeg ringe Dell å få sendt den tilbake. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå