Gå til innhold

Ta mot signal fra værsatellitter

Anbefalte innlegg

Noen her som har prøvd det?

Har alt jeg trenger av software nå men mangler utstyr til å ta inn signalene. Det som trengst er stort sett antene og en radio som kan stilles på riktig frekvens og kobles til lydkortet. Har lyst til å prøve på dette men jeg lurer på om det er noen andre her som er så gale :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss. Dette laget jeg for 4-5 år siden, hmm muligens enda lengre, husker jeg kjøpte soundblaster8 da dette var det beste kortet på marketed :->

Anyway. Du trenger en radio + en jeg synes å huske at jeg måtte lage en eller annen sprø kabel mellom radio og lydkort. Hehehh husker fakrisk at det var en eller annen nightowl cd som hadde tegningene til dette. Hadde problemer med å få tak i en radio som gikk på høyt nok. Det var en russisk værsatelitt som passere hvert 90min jeg brukte. Bildekvaliteten var heller dårlig, men det "kan" skyldes programet jeg brukte. Hvilket program har du?

Oihhh, dette vekker gamle minner, tror jeg må finne fram dette utstyret igjen. Laget også en dekoder for personsøker signaler :smile: Men det er vel ikke flere personsøkere igjen nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...