hortenphotos Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Lurer litt på nettsiden netshop.no. Noen som har noen erfaringer med denne forhandleren? Så på en sekk for fotoutstyr (Tamrac 5375 Adventure), som koster 1 250,- hos fotovideo.no, mens den koster 695,- hos netshop.no... Hva kan være grunnen til denne prisforskjellen, og er netshop en trygg forhandler å satse på? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 På ekstrautstyr som bager og filtre er det stor variasjon i prisene fra forskjellige butikker. Kjøp slikt der du finner det billigst, så kjøper du kamera der du stoler 100% på butikken. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Netshop.no er en av de største og mest seriøse forhandlerne på nett, absolutt å stole på. Prisforskjellen skyldes vel rett og slett at Netshop tar mindre fortjeneste og muligens har en bedre innkjøpspris enn Fotovideo. Lenke til kommentar
hortenphotos Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2006 Takk for svar! Er nok lurt å kjøpe ekstrautstyr der det er billigst ja. Hva med ddmr.no? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Først og fremst, la meg si at jeg jobber for en konkurrent av Foto Video (og Netshop også, egentlig). Foto Video utmerker seg ofte med priser på ekstrautstyr som ligger på det dobbelte av andre forhandlere. De som ser et billig kamera der, og av den grunn kjøper kameraet OG ekstrautstyret der uten å tenke på totalprisen, kan totalt sett ende en del høyere i pris enn om de hadde valgt konkurrenten med noe dyrere kamera. Noe skal jo også de tjene penger på. Også der jeg jobber, har vi skrudd opp prisene noe på ekstrautstyr den siste tiden, rett og slett fordi priskonkurransen på selve kameraene er så stor, at man ikke lenger tjener noe på selve kamerasalget... det er mersalget/ekstrautstyret man må tjene penger på nå. Men som sagt, ikke hør på det jeg sier... jeg jobber som sagt for en konkurrent og har bare lagt merke til prisene deres på f.eks filtre og vesker. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Også der jeg jobber, har vi skrudd opp prisene noe på ekstrautstyr den siste tiden, rett og slett fordi priskonkurransen på selve kameraene er så stor, at man ikke lenger tjener noe på selve kamerasalget... det er mersalget/ekstrautstyret man må tjene penger på nå. 6575439[/snapback] Har det ikke vært slik med det meste av elektronikk de siste årene? -------- Netshop er som nevnt her en av de mer seriøse nettbutikkene i landet. Priser på datautstyr ligger vel jevnt over bittelitt (2-5%) høyere enn de aller billigste, men til gjengjeld er de kjappe og ekstremt kundevennlige. Ville ikke nølt med å kjøpe både kamera og ekstraustyr der, spesielt hvis de er billigere enn konkurrentene. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Har det ikke vært slik med det meste av elektronikk de siste årene?Jo, men netthandelen har tatt mer og mer av bare de siste 3-4 årene, og det merker man godt i butikkene. Derfor har prisene blitt justert til et nærmest tapsprosjekt på hovedproduktene (kamera, optikk og lignende) slik at man faktisk kan følge nettbutikkene på pris, eller kanskje til og med ligge under de, noe som skjer oftere og oftere. Dette må man ta igjen på mersalg. Ettersom en nettbutikk har langt lavere driftskostnader enn en vanlig butikk, er det ofte fortsatt slik at man må ha litt høyere priser på ekstrautstyr. Men totalt sett, med portokostnader, så kan du faktisk få en veldig grei pris om man bare gidder å sjekke butikkene i nærområdet, om man bor slik til. For mange av nettbutikkene ser sitt snitt til å tjene masse penger så lenge folk fortsatt tror at de alltid er billigst. Det er selvsagt ikke tilfelle. Bare fordi de er høyest på diverse prisguider, så kan du finne produktet langt billigere andre steder. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Ikke når du bor nord for Trondheim, da er prisene helt på jordet. Kjøpte et Panasonic FX7 i en butikk her oppe for litt over et år siden, da kostet det 4000, hvilket da var altfor dyrt. Eneste grunnen til at jeg kjøpte det der var at jeg hadde en tilgodelapp på 4000, og ikke noe annet å bruke det på. Gjett hva! De har en modell igjen, og den koster fortsatt 4000! Slik er prisene her nord... 350Dkit koster 8000, d50 7500, 30d 11000, d200 17000 etc. Prisene justeres rett og slett ikke. Er tragisk, egentlig. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Tør jeg tippe at fotobutikkene nord for Trondheim har en ganske høy dødsrate for tiden? Selv i Oslo, med masse kunder, går fotobutikker konkurs med lysets hastighet. Siden nyttår, er det lagt ned to fotobutikker bare på Karl Johan. En grunn er stor konkurranse fra nettet og store kjeder som Elkjøp og Japan Photo. De som ikke klarer å tilpasse seg prisene (og den digitale tidsalderen) sliter stort med å holde følge. Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Netshop er genialt. hvis du vil kan du hente varene på Kaldbakken i Oslo og dermed slippe porto. Eneste minuset er at du da mister 10 dagers angrerett som du ville fått ved å få pakkene i posten, men til gjengjeld kan du jo se og TA på varene før du bestemmer deg. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Ikke når du bor nord for Trondheim, da er prisene helt på jordet. Kjøpte et Panasonic FX7 i en butikk her oppe for litt over et år siden, da kostet det 4000, hvilket da var altfor dyrt. Eneste grunnen til at jeg kjøpte det der var at jeg hadde en tilgodelapp på 4000, og ikke noe annet å bruke det på. Gjett hva! De har en modell igjen, og den koster fortsatt 4000! Slik er prisene her nord... 350Dkit koster 8000, d50 7500, 30d 11000, d200 17000 etc. Prisene justeres rett og slett ikke. Er tragisk, egentlig. I Tromsø er det ikke helt på jordet. Hos Preus i Fr. Langes gate koster 350D kit 6000, Elitefoto i Giæverbukta har hatt D50 kit til 6000 lenge nå, de har D200 hus til 13500,-. Det hender jo at de er dyrere, men hvis man følger med litt, kan man gjøre gode kjøp her også... D70s er vel det mest ugunstige jeg har sett her, det ligger nå på 8500 som billigste (Preus det også). Det er jo selvfølgelig store kjeder, men også individuelle butikker som Landbakks Foto i Tromsdalen har priser som ikke er helt borte vekk... Endret 30. august 2006 av k-ryeng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå