Gå til innhold

Installere hele kjernen uten konfiguering?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg begynner å bli ganske så møkk lei av å rekompilere kjernen, men må nesten gjøre det allikevel, så satt jeg å spekulerte litt på. Kanskje det går an å installere hele kjernen uten å trenge å rekompilere noen ting. Bare installere hele pakka liksom.

Det kunne vært ganske så praktisk for meg iallefall.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er lei av å kompilere kernelen så får du bare slutte med det da. Kompilering av kernel er for det meste unødvendig (finnes så klart unntak, f.eks maskinvare som krever patching osv).

Endret av olear
Lenke til kommentar

Hva er det du lurer på da, skjønner ikke helt spørsmålet.

Du er lei av å rekompilere, men du gjør det alikevell (hvorfor rekompilere?). Så du vil installere hele kernelen (hva er hele kernelen?) uten å rekompilere (er det ikke nok å kompilere kernelen en gang da?).

Kunne du forklart litt bedre.

Lenke til kommentar

1. Det er vel ein god del ferdigpakka kjernenr til slack?

2. Kvifor "må" du kompilere på nytt? Vist kjernen du køyrer no, støtter den maskinvaren som du bruker, så er det egentlig ingen grunn for deg til å "oppgradere". Rekner med at du ikkje køyrer ein produksjonsserver, så sikkerhetsaspektet er ingen reell grunn.

http://slackware.it/en/pb/search.php?v=current&t=1&q=kernel

*trallaalalalala, denne har vi ikkje sett........

Lenke til kommentar
2. Kvifor "må" du kompilere på nytt? Vist kjernen  du køyrer no, støtter den maskinvaren som du bruker, så er det egentlig ingen grunn for deg til å "oppgradere". Rekner med at du ikkje køyrer ein produksjonsserver, så sikkerhetsaspektet er ingen reell grunn.

For å være l33t? :p

Men seriøst, om det oppdages sikkerhetsfeil i kjernen, kommer det vel ut en oppdatert binærpakke? Sånn er det med andre distroer jeg har brukt i hvertfall.

Jeg ser i hvertfall ingen grunn til å sitte og kompilere nye kjerner i hytt og gevær, med mindre man er kernel-developer eller noe, men Wil er vel ikke det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...