Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dårlig info i manualen..

Anbefalte innlegg

Monterte opp et gammelt p3 hovedkort med 1ghz cpu i et kabinett jeg skaffet meg, men

når jeg skrur på maskina så lyser bare den Dimm-led hele tiden. Maskinen starter og går, men det kommer ikke bilde på skjermen. Det skal ikke vere noe galt med ram'en siden den alltid har funka i en annen maskin jeg har. Har sjekka all info på ram'en, og hovedkortet skal støtte den. Skjønner ikke helt hva som er galt...

Står ingenting om det i manualen, bare hvilken ram hk'et støtter, og det stemmer helt overens med ram'en.

Endret av Rule
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det kan være mange andre årsaker til at du ikke får liv i maskinen. Og hevde at det er dårlig informasjon i manualen er vel litt sterkt utsagn. Hva for deg til å hevde det?

6561806[/snapback]

Altså. Maskinen fungerer, bortsett fra at det ikke kommer bilde på skjermen. Og med at manualen er dårlig mener jeg at det ikke står noe om det Dimm-lyset på hovedkortet, og hva som forårsaker at det står og lyser. Regner med det har noe med ram'en å gjøre, men ram'en er eksakt samme som hovedkortet skal støtte, så det er vanskelig for meg å fatte hva som feiler..

Lenke til kommentar
Hei. Har du prøvd å nullstille bios?

6562729[/snapback]

Prøvde å fjerne batteriet en stund, men det var ingen forskjell med det vertfall, hvis det er det du mener.

For alt jeg vet så kan det hende at det lyset skal lyse hele tiden, men jeg er vertfall vant til at de lysene bare lyser når det er noe galt..

Det kan jo vere skjermkortet også, men dette skal funke skikkelig såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...